آمریکا و متحدانش باید برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند

وزیر امور خارجه ایالات متحده در گفتگو با شبکه سی ان ان بر لزوم اتحاد واشنگتن با متحدان خود برای مقابله با چالشهای برخاسته از جانب روسیه و چین تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت که ایالات متحده باید بتواند علیه چین «از موضع قدرت» دست به اقدام زند و اینکه «در کنار جنبه‌های خصمانه فزاینده در روابط دو کشور، مطمئناً جنبه‌های رقابتی نیز وجود دارد».

این دیپلمات بلندپایه آمریکا همچنین گفت که مقابله با چالشهای برخاسته از جانب چین، ایالات متحده را به توسعه یک رویکرد جامع و در هماهنگی با متحدان خود ملزم می‌کند.

بلینکن در گفتگو با شبکه سی ان ان همچنین به موضوع روابط ایالات متحده با روسیه پرداخت و گفت که واشنگتن در حال به پایان رساندن روند بازنگری خود در «فعالیتهای [به زعم واشنگتن] بدخواهانه» روسیه است و مسکو را وادار می‌کند تا برای آن بهایی بپردازد.

این در حالی است که روسیه بارها ادعاهای دولت ایالات متحده را در حوزه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، حمله هکری و مسمومیت ادعایی «آلکسی ناوالنی» رهبر منتقدان را رد کرده است.

بلینکن در این گفتگو همچنین به پروژه «نورد استریم ۲» اشاره کرد و هشدار داد که ایالات متحده آمریکا موضع خود را نسبت به آلمان توضیح داده است و آماده وضع تحریم‌های جدید علیه این پروژه است.

بلینکن در ادامه تأکید کرد که در مورد روابط با روسیه و چین، هماهنگی با متحدان اقدامات ایالات متحده علیه این کشورها را اثربخش تر می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس