کد خبر 1196819
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
«وانگ یی» با علی لاریجانی دیدار کرد

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که عصر دیروز (جمعه) به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (شنبه)  با علی لاریجانی مسئول پیگیری قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین دیدار کرد.

دانلود

طرفین در این دیدار درباره توسعه مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه چین قرار است ظهر امروز نیز با همتای ایرانی خود دیدار کند. وزرای خارجه دو کشور بعدازظهر امروز نیز سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله را امضا خواهند کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این با اعلام سفر وزیر خارجه چین گفت که وانگ یی ضمن دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار خواهد کرد و بررسی راهکار تقویت مشارکت راهبردی دو کشور و تبادل نظر در خصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای را دستورکار گفت‌وگوهای طرفین در این سفر برشمرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن دوست TR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    4 1
    این علی اقا چه پستی داره با چه عنوان به جای مردم صحبت کرده چیکاره هست رسما داره دهن کجی به مردم می کند
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      0 0
      حتما چینی ها فکر کردن رییس جمپور بعدی ایشونه(:
  • BE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 2
    این موضوع در محافل سیاسی غرب به شدت دنبال میشه به حدی که در مؤسسات مطالعاتی پروژه های متعددی با عناوین مختلف برای بررسی این طرح[جاده ی ابریشم چین] و اثرات آن در ژئوپليتيک و احساس هژمونی در دست اقدام است. قبلا به این شدت دنبال نمیشد ولی اکنون این مطالعات وارد فاز دولتی شده و بودجه های دولتی به آن تخصیص داده اند. با توجه به شناختی که از استراتژی های ایران در منطقه وجود دارد، تلفیق مدل چینی و ایرانی نگرانی های زیادی را برانگیخته است؛ به نظر این نگرانی ها در اینجا معنی دار خواهند بود. به طور حتم ورود ایران به بازی چین بحث برانگیز شده است و آن را تلاش شما برای اثرگزاری و همچنین آزاردادن غرب میدانند.
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      0 0
      توهم عزیزان به همه جا سرایت کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس