خداحافظی شیرینِ فرهاد/ جدایی بمب انرژی از تیم ملی والیبال

دریافت کننده والیبال ایران پس از ۱۴ سال از حضور در تیم ملی کناره گیری کرد.

به گزارش مشرق، فرهاد قائمی، ملی پوش والیبال ایران در آستانه رقابت‌های لیگ ملت‌ها و بازی‌های المپیک با انتشار متنی، پس از ۱۴ سال از بازی‌های تیم ملی خداحافظی کرد.

متن ملی پوش والیبال به شرح زیر است:

«مردم عزیز، علاقمندان به والیبال. فدراسیون و کادر فنی تیم‌ملی والیبال. ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای همه، اینجانب فرهاد قائمی برخود وظیفه می دانم مواردی را خدمت مردم علاقمند و جامعه والیبال عرض کنم:

امروز قریب ۱۴ سال است که همانند یک سرباز در تیم ملی والیبال کشورم خدمت کرده‌ام. در تمام‌رده ها بوده‌ام و با مربیان مختلف کار کرده‌ام. فراز و نشیب‌ها دیده‌ام و در کنار هم تیمی‌هایم، بردها را به شادی و باخت‌ها را به اندوه سپری کرده‌ام.

در بالاترین سطح بازی‌های والیبال برای سربلندی کشورم جنگیده‌ام. در آسیا به بالاترین افتخارات و در سطح جهان به مقام‌هایی قابل احترام و بسیار ارزشمند دست یافته‌ام. همه اینها، زمانی ارزش مضاعف و بی همتا و غرورانگیز پیدا کرده که با رضایت و شادمانی مردم دوست داشتنی کشورم همراه شده است.

من نیمی از عمرم را به دلخوشی های مردم و هیجانات مثبت آنها گره زده‌ام. از خدای خودم شاکرم و بی تردید قدر این موهبت را می دانم. امروز بار دیگر این موهبت شامل حالم شده است. بسان ۱۴ سال گذشته طعم بسیار شیرین دعوت به تیم ملی را باز هم می‌چشم. شاید بهتر از هر کسی می دانم که فراسوی این دعوت، چه انتظارات و مسئولیت و وظیفه سنگینی نهفته است.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی غیرمنتظره بازیکن مطرح تیم ملی والیبال

خداحافظی شیرینِ فرهاد/ جدایی بمب انرژی از تیم ملی والیبال

اما امروز شرایطم با سال‌های پیش متفاوت است. وظایف و مسئولیت‌های دیگری در بستر خانواده برایم ایجاد شده که گریزی از آنها نیست. به تازگی ازدواج کرده‌ام و شرایط زندگیم ایجاب می‌کند که به التزامات و انتظارات زندگی تاهلی پاسخ دهم و دغدغه‌های ایجاد شده، طلب می‌کند که مدتی در اختیار خانواده باشم و این با زندگی اردویی منافات بسیار دارد.

در خدمت تیم‌ملی بودن گرچه از بزرگترین افتخارات است اما تمرکزی‌کامل و توجهی تمام و کمال می‌خواهد. بعید می دانم در شرایط موجود زندگیم بتوانم این تمرکز را فراهم کنم.

لذا ضمن سپاس بی پایان از مربیان و کادر فنی و فدراسیون محترم والیبال و پوزش از مردم علاقمند به این ورزش پرطرفدار اعلام می‌دارم که در این دوره متأسفانه نمی‌توانم در خدمت تیم کشورم باشم. قویاً باور دارم که دوستانم به بهترین شکل ممکن تیم را پیش خواهند برد. افتخارات دیگری در راه است و من نیز همانند مردم کشورم به تماشای مسابقات خواهم نشست و برای موفقیت دوستانم هورا خواهم‌کشید.

مسئولیت سنگین عضویت در تیم ملی و تجربه ۱۴ ساله ایجاب می‌کند که این بار از دور، نظاره گر موفقیت‌های تیم‌ملی کشورم باشم. به امید ریشه کن شدن این بیماری منحوس و حضور در سالن‌های والیبال‌همچون‌همیشه.»

خداحافظی شیرینِ فرهاد/ جدایی بمب انرژی از تیم ملی والیبال

دریافت کننده ۳۱ ساله والیبال ایران سابقه حضور در تیم های باشگاهی استقلال گنبد، بیم بابل، جواهری گنبد، هاوش گنبد، کاله مازندران، باریج اسانس، پیکان تهران، بانک سرمایه، زراعت بانک آنکارا، شهرداری ارومیه، الریان قطر و هراز آمل را در کارنامه دارد. وی همچنین سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران در رده‌های نوجوانان و جوانان را دارد. قائمی که بین بازیکنان تیم ملی به «بمب انرژی» شهرت داشت در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال پسران جهان در سال ۲۰۰۷ در مکزیک به همراه تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به مقام قهرمانی جهان رسید و نخستین مدال طلای ورزش ایران در رشته‌های تیمی در دنیا را کسب کرد.

دریافت کننده والیبال ایران در فصل ۹۰-۹۱ با درخشش در تیم هاوش گنبد برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و با درخشش خود در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن توانست در مسابقات بعدی و مقدماتی لیگ جهانی در ترکیب اصلی تیم ملی باقی بماند. کارشناسان قدرت و سرعت سرویس‌های او را با شیمیزو بازیکن ژاپنی مقایسه کرده‌اند. بازی های درخشان او همراه با تیم ایران در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ موجب رسیدن ایران به مقام چهارم لیگ جهانی شد.

قائمی از امید استقلال گنبد آغاز کرد و بعد به استقلال گنبد رفت و پس از آن به بیم بابل رفت و تیم بعدی او جواهری گنبد و هاوش گنبد بود، جایی که قائمی به عنوان یک پدیده به والیبال ایران به دلیل سرویس‌های دیدنی اش معرفی شد و بعد از حضور متوالی در گنبد به کاله رفت و پس از یک سال حضور موفق و قهرمانی با کاله در لیگ برتر و مسابقات باشگاه‌های آسیا از این تیم جدا شد و به باریج اسانس پیوست و در فصل ۹۳ با پیکان تهران قرارداد بست. وی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ در پایان دور اول با میانگین ۶۰.۶۶ درصد در فهرست بهترین دریافت‌کننده‌ها قرار داشت.

خداحافظی شیرینِ فرهاد/ جدایی بمب انرژی از تیم ملی والیبال

امیر خوش خبر، سرپرست تیم‌ ملی والیبال ایران در خصوص خداحافظی ناگهانی فرهاد قائمی از تیم والیبال ملی ایران اظهار داشت: نام قائمی در لیست اصلی آلکنو بود. این تصمیم شخصی بود، چرا که گرفتاری‌های شخصی داشت و با وجود اینکه این تصمیم برایش سخت بود، اما در آخر خداحافظی کرد.

وی ادامه داد: اگر برای تیم ملی کار سخت می‌شد و استرس بازی بر بازیکنان زیاد می‌شد، قائمی از نظر روحی برای تیم موهبت بزرگی بود و خلا نبود او در تیم ملی به خصوص از نظر روحی و روانی احساس خواهد شد. 

به هر حال فرهاد قائمی رسماً اعلام کرد که به دلیل مشکلات شخصی، قادر به همراهی تیم ملی در لیگ ملت ها و بازی های المپیک نیست و از این بابت از مردم عذرخواهی کرد. به عقیده برخی از کارشناسان قائمی نهایتاً تا بعد از المپیک می توانست در تیم ملی حضور داشته باشد، چراکه با توجه به عملکرد درخشان هم پستی‌های جوانش باید کم کم از تیم ملی کنار گذاشته می شد، اما او خودش در تصمیمی هوشمندانه به قول معروف در اوج کنار رفت و فضا را برای جوان ترها باز کرد تا به نوعی خداحافظی شیرینی با تیم ملی داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    18 1
    پشت سر خداحافظی هر مرد موفقی یک بانو ایستاده که وی را از زندگی فعلی کات و به دورانی جدید پیست می کند. برای قائمی عزیز که بارها هیجان را به ما هدیه دادند آرزوی موفقیت و سربلندی داریم بویژه در زندگی جدید و تبریک هم خدمت ایشان و بانوی ایشان داریم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    15 0
    موفق باشی و زندگی خوبی پیش رویت باشد
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    14 5
    بابت همه سرویس هایی که به تور زدی ممنون خدا به همراهت
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      0 0
      :/
    • تاشناس IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      وقتی که از کسی یافردی انتقاد میکنید باید درانرشته ای که آن شخص تخصص دارد شما هم تخصصی داشته باشید یا لااقل دران رشته چیزهای. پرونده داشته باشید آقای محترمی که به فرهاد این جوری انتقاد میکنید آیا در رشته والیبال تا به حال بازی کردید که این جوری فرهاد. رابه تمسخر می گیرد اول بروید خودتان را اصلاح کنید تمسخر دیگران پیشکش
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    12 0
    موفق باشی
  • حسين DE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    6 0
    فرهاد عزيز زندگى جديد به كامت شيرين باد.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    4 0
    خوشبخت بشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس