کد خبر 1196319
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
بلینکن: تحریم‌ها زمانی کاهش می‌یابد که ایران به اجرای تعهدات برجامی برگردد

وزیر خارجه آمریکا مدعی تعهد کشورش برای پیشبرد روند صلح جامع در یمن شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، آمریکا بر تعهد خود برای تشدید فشارها در راستای آنچه پیشبرد روند صلح جامع در یمن خواند، تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه در گفت‌وگو با نخست وزیر دولت مستعفی یمن مدعی شد: واشنگتن برای پیشبرد روند صلح جامع در یمن خود را متعهد می‌داند.

بیشتر بخوانید

نقش مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل در یمن

وزیر خارجه آمریکا همچنین از نخست وزیر دولت مستعفی و تحت حمایت عربستان برای صدور مجوز ورود ۴ کشتی سوخت به بندر حدیده قدردانی کرد.

بنابر بیانیه وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن با اشاره به اینکه جریان آزاد ورود سوخت و سایر کالاهای اساسی به سراسر یمن برای حمایت از تحویل کمک‌های بشردوستانه و سایر فعالیت‌های اساسی بسیار مهم است، از صدور اجازه ورود ۴ کشتی پر از مشتقات نفتی به بندر حدیده یمن استقبال کرد.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا از همه طرف‌های درگیر در یمن خواسته بود تا برای حل بحران در این کشور پشت میز مذاکره بنشینند. این وزارتخانه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا اقدامات دیگری به ویژه پایان فوری حمله به مأرب و آتش بس گسترده را انجام دهند.

چنین موضع گیری‌هایی از سوی مقامات آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پیشتر بارها مسئولان دولت نجات ملی و نیروهای مردمی یمن از جمله انصارالله تاکید کرده بودند که دولت‌های آمریکا و انگلیس دو حامی بزرگ ادامه جنگ و خونریزی در یمن هستند. آن‌ها با فروش سلاح‌های جدید و ویران‌گر به خاندان سعودی شریک کشتار غیرنظامیان یمنی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس