واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

درحالی که کشورمان واکسیناسیون برای پاکبانان را آغاز کرده؛ رسانه ها و کاربران ضدانقلاب نه تنها آن را پوشش خبری ندادند بلکه مطابق رویه همیشه هجمه هایی علیه این اتفاق مبارک شروع کردند.

به گزارش مشرق، نزدیک به دو ماه است که واکسیناسیون علیه کرونا در ایران آغاز شده؛ این اتفاق با تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» بر روی پارسا نمکی، فرزند وزیر بهداشت کشورمان شروع شد تا عملاً دست معاندان برای هجمه به سیستم بهداشتی و پزشکی ایران بسته شود.

ببینید

عکس/ واکسیناسیون کارکنان آرامستان‌های اهواز

عکس/ واکسیناسیون پاکبانان خراسان رضوی

اما جریانی که از اول انقلاب به دنیال سیاه‌نمایی علیه وضعیت ایران است و هر اتفاق مبارکی در کشورمان را وارونه جلوه می‌دهد؛ این بار هم همزمان با شروع اولویت واکسیناسیون پاکبانان در شیراز، اهواز و مشهد دور جدیدی از هجمه‌ها علیه این اقدام را کلید زد.

این جریان مدعی شدند که ایران درحال آزمایش واکسن کوبایی و ایرانی روی پاکبانان است.

واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

در همین رابطه علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، شایعه تست واکسن ایرانی  یا کوبایی به پاکبانان و کارکنان شهرداری را تکذیب کرد و گفت: واکسن‌ها از محموله‌های معتبری است که توسط وزارت بهداشت وارد کشور شده است.

رئیس علوم پزشکی اهواز نیز درباره نوع واکسن تزریق شده به پاکبانان گفت: در مرحله نخست واکسیناسیون پاکبانان و کارکنان سازمان آرامستان‌های اهواز در مقابل کرونا، از واکسن سینوفارم ساخت چین استفاده شده است.

همچنین تصاویر منتشر شده از واکسیناسیون پاکبانان هم نشان می‌دهد که این واکسن‌ها ایرانی نیست و مربوط به شرکت سینوفارم چین است.

واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

همچنین از یک سو تعداد داوطلبان تزریق واکسن ایرانی که در سامانه ۴۰۳۰ ثبت‌نام کرده‌اند آن قدر زیاد هستند که نیازی به آزمایش اجباری روی این افراد نیست و از سوی دیگر،  هجمه کنندگان آنقدر آگاهی ندارند که بدانند برای تست نهایی واکسن‌های ایرانی، ابتدا لازم است که پیش از تزریق، آزمایش‌های مربوط اخذ و پس از تزریق نیز، مجدداً افراد تحت مراقبت و آزمایش‌های ثانویه قرار بگیرند

البته این هجمه‌های رسانه‌های ضدانقلاب تازگی ندارد و در زمان واکسیناسیون سالمندان در ایران  نیز این واکسیناسیون را سانسور کردند و یا در زمان شروع همکاری ایران با کوبا(یکی از قطب‌های واکسن سازی جهان) شایعات زیادی علیه این همکاری به وجود آورده بودند.

واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

در ادامه نیز برنامه واکسیناسیون کشور، در چهار فاز مختلف را مشاهده کنید:

فاز اول: کارکنان بهداشت و درمانی در خط اول مبارزه با بیماری" و "افراد بسیار پرخطر" /  این گروه شامل سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها و جانبازان شیمیایی و بالای ۵۰ درصد و سالمندان بالای ۶۵ سال در خانه سالمندان و مبتلا به بیماری زمینه‌ای است.

فاز دوم: چهار گروه "افراد بالای ۶۵ سال به ترتیب در گروه‌های ۵ ساله از بالا به پایین"، "افراد بالای ۶۵ سال با حداقل یک بیماری زمینه‌ای"، "افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با حداقل یک بیماری زمینه‌ای" و "افرادی که بخاطر شغلشان با مردم در تماس‌ هستند."

فاز سوم: سه گروه "افراد ساکن در مراکز تجمعی"، "افراد ۵۵ تا ۶۵سال بدون بیماری زمینه‌ای" و "افراد در مشاغل ضروری و کارکنان بهداشت که در خط اول مواجهه نیستند" 

فاز چهارم: عموم مردم

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    5 2
    خخخخ اول به قشر ضعیف میزنن میگن چرا به قطب ضعیف میزنین اول به اخوندا نمیزنین. در یک چیزی اولویت رو برا اخوندا قرار میدن داد و هوار راه میندازن که چرا اول شیخا! خدایا اینا چین افریدی:/
  • SE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    4 0
    دروغگوها را باید تازیانه زد
  • RU ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    7 2
    اینا اگه از آخوندها هم شروع میشد میگفتن چرا واکسیناسیون از آخوندها شروع شده و نه از مردم عادی.کلا بهونه راحت میشه آورد برا تخریب طرف مقابل .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    4 2
    بابا من آرم واکسن رو دیدم رفتم تو گوگل پیداکردم دیدم چینی هست. ظاهرا تو امارات طرفدارای چینی بیشتر از بقیه هست. ظاهرا با این توجیه عجیب که چون از چین شروع شده احتمالا اون ها بهتر می دونند درمانش چیه
  • SE ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    5 1
    فرضا اول هم به روحانیون می زدند می گفتند می خواهند اول خودی ها را نجات دهند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    دمتون گرم عالی عالی
  • خالب IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 1
    جالبه دندانپزشک ها و پزشکها هنوز واکسینه نشدند رفتن سراغ پاکبان ها .هجمه ها بخاطر بی برنامگی ها هست.کدامشان بیشتر ممکن است درگیر بیماری شوند
  • عمار ولایت IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 0
    آخه از شایعه درست کردن چی گیرشون میاد واقعا انسان های بی مصرف و لجنی هستند
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 0
    "مشاور وزیر بهداشت گفت: واکسن‌ها از محموله‌های معتبری است که توسط وزارت بهداشت وارد کشور شده است" دقیقا همین سخنان باعث شک و شبهه می شوند: محموله معتبز از چه لحاظ؟! از این لحاظ که حتما از کوبا آمده اند و نه از جای دیگر؟ چرا نوع واکسن را مشخص نکرده اید؟
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    به هر حال اول مسئولین باید می زدند چون فرمانده این جنگ اونها هستند اول فرمانده بعد سرباز ...کاری به حرف لشکر دشمن نداریم ....
  • Fara hare IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 1
    جان مادرتان اینقدر احمق نباشید و تروریستهای تیرانا و اصلاح طلبان رو خوشحال نکنید. بابا جان شبکه های ضد ایرانی نه ضد انقلاب. چرا حالیتون نمیشه. ضد ایران ضد ایرانی بفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس