کد خبر 1195977
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
واکنش «محمد علی الحوثی» به اقدام خائنانه بحرین

عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن انتقاد از عدم جدیت سعودیها در توقف جنگ علیه ملت یمن، گفت که طرح اخیر ریاض، صرفا مصرف تبلیغاتی دارد.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله خبر داد که صنعاء رسما هیچ طرحی از عربستان سعودی دریافت نکرده است.

الحوثی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که این طرح، فقط در رسانه‌ها اعلام شد و اگر جدیتی در این زمینه در کار بود، ابتدا به صنعاء ارسال می‌شد.

بیشتر بخوانید:

محمد علی الحوثی: مأرب به زودی آزاد می‌شود

وی تصریح کرد، اینکه این طرح، رسما به یمن اعلام نشد، بیانگر این است که عربستان سعودی در توقف حملات و تجاوزات خود به یمن، جدی نیست.

این رهبر انصارالله خاطر نشان کرد، سعودی‌ها باید پیش از اعلام این طرح، آن را به دولت یمن می‌فرستادند و منتظر پاسخ آن می‌ماندند، نه اینکه فقط جنبه رسانه‌ای داشته باشد.

الحوثی تأکید کرد: «ما حامی آتش‌بس، توقف تجاوز و شکست محاصره هستیم، نه به صورت رسانه‌ای، بلکه خواستار مواضع عملی هستیم».

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه هفته جاری گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

بن فرحان مدعی شد، عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

جنگ عربستان سعودی علیه یمن در حالی وارد هفتمین سال می‌شود که ریاض به اذعان سازمان ملل متحد، در برابر بیش از پنج دور مذاکرات طرف‌های یمنی در کویت و عمان و اردن سنگ‌اندازی کرده است.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف قرار گرفت. ائتلاف سعودی هرگونه ورود و خروج به این فرودگاه بدون اجازه ائتلاف سعودی را ممنوع کرده است.  این اقدام در حالی انجام می‌شود که ائتلاف در توافق استکهلم (۲۰۱۸) متعهد شده محاصره فرودگاه را برای پروازهای انسان‌دوستانه کاهش دهد. این وعده ائتلاف سعودی تا کنون محقق نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    3 0
    از مردان شجاع یمن می خوام تا پیروزی نهایی پا پس نگذارید.موفق باشید. خدا پشتیبانتان.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    بدون آزادی مارب و تعز طرحهای پیشنهادی همشون امتیازات اندکی برای انصارالله در پی دارد پیروزی یمن دو نیمه دارد یکی مارب ودیگری تعز اگر انصارالله هر دو را بدست آورد جنگ را برده است و رفع محاصره یمن قطعی است در غیر اینصورت نباید انتظار بیشتری از این طرح پیشنهادی داشت
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    انصارالله باید سریع قبل سازماندهی این تروریستهای سوریه مارب را ازاد نماید تا تروریستها فرصت سازماندهی نداشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس