واکنش اتحادیه‌اروپا به طرح ادعایی ریاض برای پایان جنگ یمن

سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای بدون محکوم کردن تداوم حملات ائتلاف متجاوز سعودی به مردم مظلوم یمن خواستار برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات صلح شد!

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای بدون محکوم کردن تداوم حملات ائتلاف متجاوز سعودی به مردم مظلوم یمن در واکنش به طرح ادعایی ریاض برای پایان جنگ اعلام کرد که همه طرف‌های درگیر از طریق تعامل با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و بدون فوت وقت آتش بس را برقرار کرده و مذاکرات صلح را آغاز کنند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد که دستیابی به یک توافق جامع و فراگیر تنها راه حل پایان دادن به جنگ یمن است.

بیشتر بخوانید

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه چین وضع کرد

پیشتر فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و ادعا کرد که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می‌شود.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» اعلام کرد: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

امروز سه شنبه نیز «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» فرزند پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور سخنانی را در خصوص طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در یمن مطرح کرد. وی ابراز امیدواری کرد که یمنی‌ها طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در کشورشان را بپذیرند.

این مقام سعودی بدون اشاره به تجاوزگری‌های کشورش در یمن طی سالهای گذشته، مدعی شد: ابتکار عمل ریاض در راستای پایان بخشیدن به جنگ یمن است. مقامات یمنی صراحتاً اعلام کرده اند که تا زمان عدم پایان تجاوز نظامی و محاصره توسط عربستان سعودی، هیچ طرح صلحی را نمی پذیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 0
    اول مارب باید ازاد بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس