۲۴۵ بار نقضِ توافق آتش بس الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی

تازه ترین گزارش روزانه اتاق افسران ارتش یمن حاکی از آن است که دشمن سعودی-آمریکایی با به پرواز در آوردن پهپاد و جنگنده های خود در آسمان یمن، ۲۴۵ بار توافقنامه آتش بس الحدیده را نقض کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، اتاق عملیات افسران ارتش یمن در تازه‌ترین گزارش خود از تحرکات متجاوزانه ائتلاف سعودی و ثبت ۲۴۵ مورد نقض توافق آتش بس الحدیده طی شبانه روز گذشته خبر داد.

براساس این گزارش، دشمن سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته چندین بار استحکامات نظامی خود را در جبهه‌های «الجبلیه» و «حیس» تقویت کرده و پهپادهای نظامی را به منظور جاسوسی از مواضع نظامی کمیته‌های مردمی در مناطق مذکور به پرواز درآورده است.

گفتنی است که مزدوران سعودی ۴۱ بار اقدام به بمباران توپخانه ای کرده و ۱۹۱ بار به سوی مواضع نظامی و غیرنظامی در خاک یمن آتش گشوده‌اند.

روز گذشته یک مقام یمنی در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان در سراسر جهان اسلام بر لزوم توقف هر چه زودتر جنگ علیه مردم یمن که اکنون با بحران‌هایی از جمله وبا و قحطی و احتمال ابتلاء به کرونا روبه رو هستند، تأکید کرده بود؛ با این حال مقامات نظامی عربستان سعودی برغم راه اندازی نمایش‌های تبلیغاتی در رسانه‌های جهان و ابراز تمایل ظاهری به توقف جنگ با انجام بمباران‌های مکرر به جنگ ۶ ساله علیه یمن ادامه می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس