کد خبر 1195844
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
صحنه جرم نمایه جنایت نمایه تیراندازی نمایه

پلیس آمریکا هویت مظنون اصلی تیراندازی مرگبار در یک فروشگاه در شهر «بولدر» واقع در ایالت «کلرادو» را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، پلیس ایالت «کلرادو» در آمریکا هویت مظنون اصلی تیراندازی مرگبار دوشنبه هفته جاری در یک فروشگاه در شهر «بولدر» را اعلام کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، وی «احمد العلوی العیسی» نام داشته، ۲۱ سال دارد و در تیراندازی روز دوشنبه ۱۰ نفر از جمله یک مأمور پلیس و مدیر فروشگاه را به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ کشته در جریان تیراندازی در آمریکا

پلیس در این خصوص اعلام کرد که وی پس از حادثه تیراندازی، از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شد.

مظنون اصلی این تیراندازی سپس روز سه شنبه به زندان منتقل شد و قرار است ساعت ۰۸:۳۰ فردا پنجشنبه (به وقت محلی) در دادگاه حضور یابد.

اعلام هویت مظنون اصلی تیراندازی مرگبار ایالت «کلرادو»

یک مسئول پلیس فدرال آمریکا در این باره اعلام کرد که تا کنون نتیجه مشخصی درباره انگیزه این حمله مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش، خانواده العیسی در سال ۲۰۰۲ میلادی از سوریه به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

برادر این مظنون هم اعلام کرده است که وی دچار بیماری روانی است.

اعلام هویت مظنون اصلی تیراندازی مرگبار ایالت «کلرادو»

پلیس با اعلام این‌که مظنون در جریان این تیراندازی از یک تفنگ «ای آر ۱۵» استفاده کرده بود، گزارش داد که یک سلاح دیگر نیز در جریان بازرسی از خانه العیسی کشف شده است.

گفتنی است، در حالی که روزانه خبرهای متعددی در خصوص تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود؛ اما لابی قدرتمند سلاح در آمریکا اجازه نمی‌دهد که قانونی در خصوص اعمال محدودیت برای در اختیار داشتن سلاح در این کشور تصویب شود.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه‌ها سبب شده تا اغلب مردم سلاح گرم در اختیار داشته باشند به همین دلیل آمار قتل در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.

این وضعیت رفته رفته تبدیل به یک بحران شده به طوری که تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده و سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس