کد خبر 1195643
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
سال 99 بر بورس چه گذشت؟

در این گزارش روند تغییرات شاخص بورس را در سال ۱۳۹۹ بررسی کرده ایم.

به گزارش مشرق، بازار سرمایه در سال 99هماند دیگر بازار های مالی دچار نوسانات معتددی بود به طوری که در بازه ای از زمان بورس جزء  پرطرفدار ترین بازار برای عموم مردم بود که علت آن را می توان رشد فزآینده شاخص دانست.

در سال 99 شاخص بورس در 3 ماهه اول روند صعودی با شیب ملایم را در پیش گرفته بود به طوری که در اولین روز معاملات سال 99 شاخص در پله 547 هزار و 660 واحدی قرار گرقت روند افزایشی در ماه اردیبهشت ادامه داشت و شاخص به کانال بیش از 700 هزار واحدی افزایش یافت در آخرین ماه از فصل بهار 99 بوری به پله یک میلیون واحدی نزدیک شد و عدد شاخص 986 هزار و 670 واحدی بود.

در 3 ماهه دوم سال 99 بورس با افزایش قابل توجه   شاخص همراه بود و نمودار تغییرات شیب تندی را در افزایش ارزش سهام ها در بورس نشان می داد به طوری در اولین روز تیر 99 شاخص به کانال یک میلیون واحدای دست یافت و در یکم مرداد به پله یک میلیون و 900 هزار واحدی رسید که البته در روز 19 مرداد 99 بورس در افزایش شاخص رکورد زنی کرد و به پله 2 میلیون  و 103  هزار واحدی رسید و بیشتر رقم ثبت شده در رشد شاخص در طی سال 99 است.در شهریور 99 روند افزایشی بورس کمی اُفت کرد و به کانال یک میلیون و 660 هزار واحدی قرار گرفت.

در 3 ماهه سوم سال 99  شاخص شروع به روند نزولی  کرد به طوری که در اولین روز مهر شاخص به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید و در آبان ماه رقم آن به یک میلیون و 400 هزار واحد اُفت کردکه البته روند نزولی در آذر نیز ادامه داشت و  در پله یک میلیون و 350 هزار واحدی قرار گرفت.

در 3 ماهه چهارم سال 99 بازار با شیب ملایمی روند نزولی داشت و تا حدودی  در آخرین ماه سال دریک بازه محدود نوسان داشت به طوری که  در دی ماه شاخص بت یک میلیون و 400 هزار واحد رسید و در بهمن 99 به پله یک میلیون و 200 هزار واحد اُفت کرد  و در اسفند شاخص با ثبات نسبی همراه بود و در کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

شما می توانید تغییرات شاخص بورس را  در سال 99 در تصویر زیر مشاهده کنید

سال 99 بر بورس چه  گذشت؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    خوب بود به علت نوسانات غیر عادی، علت افزایش چشمگیر حضور مردم در بورس، دعوت رئیس جمهور از مردم به بورس، علت پودر شدن سرمایه مردم در بورس، بی تفاوتی دولت و دولتیان برای از دست رفتن سرمایه مردم، از هم پاشیدن شدن زندگی مردم بخاطر از دست دادن سرمایه در بورس، اشاره می کردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس