رشد ۷۷ درصدی معاملات سهام در اردیبهشت ۹۹ + جزئیات

ارزش معاملات در اردیبهشت ۹۹ معادل ۷۷ درصد افزایش یافت و دفعات معاملات سهام در مقایسه با پایان فروردین ۹۸ با ۵۳ درصد رشد روبرو شد.

به گزارش مشرق، بررسی ماهانه بازار بورس در سال ۹۹ نشان می دهد ارزش معاملات بازار بورس و اوراق بهادار طی ۲۳ روز کاری اردیبهشت ۹۹، در مقایسه با پایان فروردین ۹۸، معادل ۱۴۵ درصد افزایش یافت.

بررسی ها نشان می دهد ارزش معاملات در مدت ذکر شده از ۱۰۱۸۵۱۹ میلیارد ریال به ۲۴۹۳۸۶۳ میلیارد ریال رسید و حجم سهام معامله شده از ۱۲۰۸۰۵ میلیون سهم به ۲۱۴۲۲۴ میلیون سهم معادل ۷۷ درصد افزایش یافت.

از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۳۲۷۰۷۵ میلیون سهم و ۳۳۹۵۶۶۶ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید

مردم کدام استان‌ها بیشتر وارد بورس شدند؟

در اردیبهشت ماه ۹۹، دفعات معاملات سهام برابر با ۵۳ درصد در مقایسه با پایان فروردین ۹۸ افزایش یافت و از ۱۹۶۶۹۴۶۰ هزار دفعه به ۳۰۱۴۳۳۶۱ هزار دفعه بالغ شد.

ارزش بازار در پایان اردیبهشت ماه ۹۹ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۲۸۷۷۶۹۱۵ میلیارد ریال برابر با ۳۴۹ درصد افزایش یافت و از ۸۲۴۱۶۱۸ میلیارد ریال به ۳۷۰۱۸۵۳۳ میلیارد ریال رسید.

درصد گردش معاملات از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹، به رقم ۱۵ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

میزان بازده کل بورس از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ بالغ بر ۹۱ درصد بوده است و نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۹، به رقم ۰۲ .۲۰ رسید.

اردیبهشت

اردیبهشت

اردیبهشت

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس