کد خبر 1195608
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
حذف حاجی فیروز در برنامه‌های نوروزی تهران

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: دستور به توقف یک امر دایر فرهنگی و دستورناپذیر ندهید.

به گزارش مشرق، محمدرضاجوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ابلاغیه‌ای به بخش‌های مختلف شهرداری اعلام کرد: از «حاجی‌فیروز سیاه» استفاده نکنید؛ نژادپرستانه است.

معاون حناچی از مدیران عامل بهشت زهرا (س)، تاکسیرانی، مترو و اتوبوسرانی خواست در مورد فهم «حاجی‌فیروز» به او کمک کنند.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به نامه معاونت فرهنگی اجتماعی مبنی بر لزوم عدم استفاده از حاجی فیروز با صورت سیاه در برنامه ‌های شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر اظهارداشت: برای دکتر جوادی به عنوان یک جامعه شناس بادانش، احترام فراوان قائلم؛ اما به عنوان یک فرد علاقمند با مختصر مطالعاتی در حوزه فرهنگ و ادبیات، منطق اقدام ایشان را درک نمی کنم.فارغ از ریشه ها، در کجای فرهنگ ایرانی دوگانه نژادسیاه/نژادسفید دارای موضوعیت بوده؟!

حذف حاجی فیروز در برنامه‌های نوروزی تهران

این نامه، از یک مرجع رسمی در حوزه مدیریت فرهنگی، چیزی جز پذیرش و رسمیت دادن به یک دوگانه ناموجود یا حداقل بسیار کمرنگ نیست.شهرداری دستگاه اجرایی است. پژوهش و گفتگو و کشف حقایق را به ساحت خاص خود بسپارید و دستور به توقف یک امر دایر فرهنگی و دستورناپذیر ندهید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 0
    عقل کل این موضوع ربطی به نژاد پرستی ندارد و دارای هیچگونه بار منفی نمی باشد در صورت بیکاری لطفا فکری در ارتباط با مشکلات زمینه کاری خود بفرمایید.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 4
    حق است اگر اصلاحات را ضد ایرانی ترین جریان تاریخ نامید!
  • پری⚘ IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 0
    بیسواد حتما دکترا هم داری سیاهی حاجی فیروز از روسیاهی روزگار است نه نژاد پرستی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 1
    حاجی فیروز نماد فقر و گدایی و بدبختی و فاصله طبقاتی باید حذف شود
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    5 0
    متاسفاته نفوذ پانترکیزم در مسئولین باعث این نوع طرز تفکر شده
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    3 0
    خدا به همه عقل سلیم دهد سواد به مدرک نیست به شعور هست
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 0
    واقعا بهانه بنی اسراییلی که میگن یعنی همین ! چه ربطی داره اخه سیاه بودن حاجی فیروز چه نژادپرستی توش هست فقط دنبال بهونه برای حذف مظاهر هویت ایرانی اسلامی هستن .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    3 0
    دنبال زیر بقل مار گشتن یعنی همین کارهای احمقانه ! حاجی فیروز جزوی از فرهنگ نوروز ایرانی هست با دستور بوجود نمیوده که با دستور هم حذف بشود ! حاجی فیروز یک شخصیت محبوب هست سیاه بودنش هم نشانه عدم نژادپرستی ایرانی ها هست بلعکس
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    بیکاری و مفت خوری در شهرداری یعنی همین !!!! به کارهائی که به خودشون مربوطه ورود نمیکنن پاشونو تو کفش دیگران میکنن . اینو بهش میگن ...زیادی خوردن .
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    یک زمانی باسیاه بازی هنرمندان درایام عیدنوروزمی خندیدیم مانندهنرمندفقیدآن زمان سعدی افشار ولی باصحبتهای اعتراض آمیزامام جمعه آن زمان تهران سیاه بازیهافراموش شده ودیگرمردم لبخندنزدند.
  • alizade IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    مدتی بود به شدت افسرده گی گرفته بودم که خدای چرا ما در کشورمان نابغه نداریم و چرا ما مغز پیشرفته نداریم اقدام بسیار بچه گانه جوادی یگانه معاون فرهنگی شهرداری تهران بنده را امیدوار کرد .و از مسولین امر درخواست دارم به شدت از این مغز متفکر و برجسته محافظت نمایند.متاسفانه رژیم غاصبگر اگر ایشان را شناسایی نماید در راهشمالی ایشان را حتما حذف خواهد کرد.با این کشف بزرگ مشخص شد رنگ قرمز لباس حاج فیروز نشانه و نماد شمر بن ذی الجوشن می باشد که باید حذف شود.
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    1 0
    برداشت مردمان نژاد سیاه پوست عزیز برای ما خیلی مهم است . حالا نمیشه برای این سوء تفاهم هم که شده رنگ سیاه رو به یه رنگ دیگه تغییر داد؟ واجب نیست که حتما سیاه باشه . حالا یه رنگی که هیچ نژادی رو در بر نگیره و اکثر صاحب نظران هم موافق باشند.که این می تواند پیام مهمی باشد برای نژاد سیاه پوستان عزیز که ما برای آنها خیلی احترام قائل هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس