کد خبر 1195598
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
طرح صلح عربستان برای یمن دامی سیاسی/ هلاکت فرمانده ارشد آل سعود در جنوب تعز

تداوم حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، هلاکت فرمانده ارشد مزدوران در جنوب تعز، واکنش به طرح صلح ارائه شده از سوی ریاض و ادامه اعتراضات علیه دولت هادی در «لحج» از مهمترین اخبار یمن است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن طی ساعات گذشته با شدت ادامه یافت وطی آن مأرب 24 بار، الجوف سه بار، حجه دو بار و صعده یکبار بمباران شد.

این در حالی است که توپخانه ارتش سعودی مناطق مسکونی صعده را گلوله باران کرد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی یمنی از 146 مورد نقض آتش بس در الحدیده طی ساعات گذشته خبر داد که شامل پروازهای جاسوسی و هجومی و حملات با توپخانه و دیگر آتشبارها بوده است.

هلاکت فرمانده ارشد مزدوران آل سعود در جنوب تعز

منابع محلی یمنی در استان تعز از هلاکت فرمانده گردان یکم تیپ چهارم پیاده وابسته به مزدوران آل سعود با نام «عبده نعمان الزریقی» که درجه سرهنگ داشت در جبهه «الاحکوم» با همراهانش خبر دادند.

طرح صلح عربستان برای یمن دامی سیاسی

این منابع افزودند: علاوه بر الزریقی یک افسر دیگر به نام «محمد نعمان الزریقی» هم در جنوب تعز کشته شده است.

از سوی دیگر کمیته نظامی و امنیتی در استان تعز جلسه ای به ریاست «سلیم محمد المغلس» استاندار تعز برگزار کرد و رویدادهای امنیتی و نظامی این استان را مورد رایزنی قرار داد و از ارتش و کمیته‌های مردمی تمجید کرد.

واکنش به طرح ادعای صلح ریاض

«عبدالله سلام الحکیمی» دیپلمات یمنی  مقیم لندن به طرح صلح سعودی واکنش نشان داد و آنرا دامی برای اینکه خودش را صلح دوست نشان دهد دانست و گفت: سعودی یمن را ویران و ملت آنرا تحت محاصره قرار داده و اراضی آنرا اشغال کرده است.

طرح صلح عربستان برای یمن دامی سیاسی

وی افزود: آنچه طرح صلح سعودی نامیده می شود، دام سیاسی بیش نیست تا خود را حامی صلح قلمداد کند و اشغالگری و قیمومیت بر کشور ما را مشروع جلوه دهد. این طرح پس از ویرانی یمن با جنگ و کشتن ملت آن و محاصره و گرسنه نگه داشتن آنها و اشغال یمن از سال 2015 که همچنان ادامه دارد، ارائه شده است.

احداث سه پادگان جدید در «شبوه» یمن برای تروریست‌هایی که از سوریه می‌آیند

منابع یمنی از تحرکات مزدوران دولت دست نشانده سعودی در یمن در ایجاد پادگان‌های جدید در «شبوه» در غرب یمن پرده برداشتند و اعلام کردند: حزب «الاصلاح» سه پادگان در «رضوم» در ساحل دریای عرب برای تروریستهایی که ترکیه آنها را به جنگ یمن اعزام کرده است، احداث کرده است.

این منابع فاش کردند: یک محموله تسلیحاتی ترکیه هفته گذشته به بندر «قنا» که حزب الاصلاح دایر کرده، رسیده و سپس به پادگان‌های این حزب در «عتق» ارسال شده است.

کارشکنی ریاض در روند مبادله اسیران

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته اسیران یمن از کارشکنی سعودی در روند مبادله اسیران خبر داد و اعلام کرد: میانجی گری های محلی در جبهه‌های مأرب، الجوف و تعز می‌رفت که به 10 توافق مبادله اسیران با گروه‌های وابسته به دولت هادی و آزادی بیش از 500 اسیر از طرفین منجر شود که عربستان این توافقات را مورد مخالفت قرار داد و این با وجود توافق طرفین درباره اسامی بود و این توافقات را روی هوا فرستاد.

امارات خودروهای نظامی جدید تحویل شورای انتقالی جنوب یمن داد

منابع محلی در سقطری یمن اعلام کردند که نیروهای اماراتی خودروهای نظامی جدید تحویل شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن داده‌اند.

برگزاری تظاهرات ضد دولت «هادی» در استان لحج

منابع یمنی اعلام کردند که صدها نفر با برگزاری تظاهراتی در لحج علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن شعار سر دادند.

طرح صلح عربستان برای یمن دامی سیاسی

این تظاهرات کنندگان خواستار برکناری استاندار وابسته به هادی یعنی «احمد ترکی» و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی شدند.

معترضان وابسته به شورای انتقالی جنوب هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    1 0
    این طرح صلح حیله ونیرنگ بایدنی است تا اشغال گری را مشروع جلوه دهند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    1 6
    با ورود ترکیه به یمن کار حوثی ها تمام است روسیه ای هم تو یمن نیست نجات تون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس