کد خبر 1195645
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
یک چهارم قربانیان جنگ یمن کودکان هستند

صندوق نجات کودکان در گزارشی از شرایط غمبار کودکان در یمن خبر داده و اعلام کرد که حدود یک چهارم قربانیان غیرنظامی جنگ یمن از این قشر ضعیف هستند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، صندوق نجات کودکان در گزارشی با موضوع جنگ یمن اعلام کرد که تنها بین سال 2018 تا سال 2020 بیش از 2300 کودک در این جنگ کشته شده اند. به این ترتیب یک چهارم قربانیان غیر نظامی جنگ یمن در این سه سال کودکان بوده اند.

صندوق نجات کودکان با توجه به خطر قحطی قریب الوقوع و تداوم خشونت ها در یمن درباره عواقب روزافزون و غمبار این وضعیت برای کودکان هشدار داده است.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی در سه سال گذشته بیش از 10 هزار غیر نظامی در درگیری های یمن مجدوح و یا کشته شدند که 2341 نفر آن ها کودک بوده اند.

صندوق نجات کودکان همچنین اعلام کرد که شرایط در این کشور دوباره بدتر شده است. این کشور در معرض خطر قحطی حادی قرار دارد. حدود 1.8 میلیون کودک زیر 5 سال در این کشور در حال حاضر سوء تغذیه دارند. حدود دو میلیون کودک به مدرسه نمی روند. این مسئله که جامعه بین الملی کمک های مالی خود به این کشور را کم می کند شرایط را بدتر می کند.

خاویر جوبرت، رئیس این صندوق گفته است: «کودکان یمن بیش از شش سال در کابوسی بی‌پایان و شرایطی هولناک زندگی کرده‌اند. کودکان در یمن تقریبا همه‌روزه در اثر جنگ کشته و زخمی می‌شوند.»

یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) هم هفته گذشته از کشته شدن هشت کودک و مجروح شدن 33 کودک دیگر در استان تعز و حدیده در ماه جاری خبر داده بود. درگیری بین نیروهای متخاصم در این منطقه ظرف هفته‌های گذشته تشدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    چند درصد قربانان جنگ کودکان هستند؟؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    لعنت بر آل زاید و آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس