کد خبر 1195561
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
اولین توییت مدیرعامل توییتر ۲.۹ میلیون دلار فروش رفت

مدیرعامل توییتر اولین توییتی که در توییتر ارسال کرده بود را به عنوان یادگاری دیجیتالی به مبلغ بیش از ۲.۹ میلیون دلار فروخت.

به گزارش مشرق، "همین الان حساب توییترم را ایجاد کردم"، نخستین توییتی بود که جک دورسی، مدیرعامل توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ در این پلتفرم ارسال کرده بود.

این توییت به عنوان توکن تعویض ناپذیر (NFT) دو هفته پیش از سوی مدیرعامل توییتر به فروش گذاشته شده بود. توکن تعویض ناپذیر نوعی دارایی دیجیتالی منحصر است که در سال ۲۰۲۱ محبوبیت پیدا کرده است و به عنوان امضاهای دیجیتالی شناخته می شوند تا نشان دهند چه کسی صاحب تصاویر، ویدیوها و سایر رسانه های آنلاین است.

بیشتر بخوانید

هوشمند شدن روند بلوکه کردن حساب‌ها در توئیتر

این توییت در وب سایتی به نام Valuables که متعلق به شرکت آمریکایی سنت است، به حراج گذاشته شده بود. به گفته کامرون حجازی، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت سنت، این توییت با استفاده از ارز دیجیتالی اتر به قیمت ۱۶۳۰.۵۸۲۵۶۰۱ اترخریداری شد که در لحظه فروش دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ دلار ارزش داشت.

شرکت سنت تایید کرد خریدار فردی به نام سینا استاوی است. بر اساس اطلاعات پروفایل @sinaEstavi، وی مقیم مالزی بوده و مدیرعامل شرکت بلاک چین بریج اوراکل است. استاوی به رویترز درباره این خرید گفت: وی سپاسگزار است.

دورسی که طرفدار بیت کوین است، ششم مارس در توییتی، لینک وب سایت Valuables را ارسال کرد که در آن نخستین توییت خود را به عنوان یادگاری دیجیتالی به فروش گذاشته بود. وی در ۹ مارس اعلام کرد عایدی این فروش را به بیت کوین تبدیل کرده و به افراد آسیب دیده از شیوع پاندمی کووید ۱۹ در آفریقا اهدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دورسی ۹۵ درصد از مبلغ فروش را دریافت کرد و سهم شرکت سنت از این فروش پنج درصد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mjp IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    1 2
    قابل توجه تمام. هموطنان عزیز.. من اولین پیام خودم رابه حراج گذاشتم بقیمت پایه هزارتومن محل برگزاری حراج سایت مشرق ازمتقاضیان وشرکت کنندگان برای خریداولین پیامم تقاضامندیم ک باذکرمشخصات خودومبلغ درخواستی راس ساعت 16در سایت مشرق واردکنند. خخخ اخه مگه چیه منم اولین پیامم میخوام بفروشم واولین عکسی ک باگوشی گرفتم. وهمینطور بازی ماروپله ی گوشی نوکیای قدیمی
    • US ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      1 0
      تو چقدر بامزه ای ای لطیف
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    3 0
    خدامیدونه اینهمه پولی ک برده مالزی باچه روش رانتی وایابه کدام مدیرومسول وصل بوده. اگه ادم نون حلال خوری باشه هیچوقت سرمایه ازکشورخودش خارج نمیکنه.. اینهمه پول ازکجا امده ک برای خریدیه توییت. اخرش مشخص میشه ایابه فریدون وصل بوده یایه یقه سفیددیگه. بعدمیگیدپولهای ایران کجارفته؟
    • ایرانی GB ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      0 0
      واقعا" ... حالا برو به این بچه سرمایه دار بگو : بیا تو ایران پنج تا یه قرونی خرج کن ...عمرا" اگه اینکارو بکنه !
    • KR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      0 0
      مگه تو ایران هم میشه پول دراورد اخه؟ اصلا مگه میشه از ایران پول خارج کرد؟ همه راه های بانکی بسته است. الان بهتره یه راهی پیدا کنید این پول هایی که تو خارج دراوردن رو جذب کنید بسمت داخل اما امثال شما فکر میکنن ایران منبع صادرات پول به همه جای دنیاست خبر ندارید که اقتصاد ایران چقدر کوچیک شده.
  • امیرحسین IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 0
    جاهلیت مدرن!!!
  • GB ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    پول باد آورده هست وگرنه کدوم نادانی این کارو میکنه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس