کد خبر 1195226
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
مخالفت مقامات ژاپنی برای استفاده از واکسن چینی در المپیک

جدیدترین واکسن چین که ارزان‌تر و آسان‌تر تولید می‌شود، می‌تواند نیازهای تولید بالا را برآورده کند.

به گزارش مشرق، جدیدترین واکسن چین که ارزان‌تر و آسان‌تر تولید می‌شود، می‌تواند نیازهای تولید بالا را برآورده کند زیرا توزیع واکسن در جهان به طور ناموزونی شدید ادامه دارد.

این کشور به تازگی واکسن «ZF۲۰۰۱» را برای استفاده اضطراری تصویب کرد. آزمایش بالینی مرحله آخر در چندین کشور از جمله ازبکستان، پاکستان، اکوادور و اندونزی آغاز شده و ازبکستان استفاده از آن را در اوایل ماه جاری تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید:

محرز: واکسن ایرانی کرونا، اوایل تابستان به تولید انبوه می‌رسد

این واکسن به طور مشترک توسط انستیتوی میکروبیولوژی آکادمی علوم چین (IMCAS) و موسسه Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical ساخته شده است.

کارشناسان صنعت South South Morning Post (SCMP) گزارش دادند، تولید این نوع واکسن‌ها پایدار و قابل اعتماد است و همچنین برای تولید در مقیاس بزرگ صنعتی ایده آل است. واکسن جدید چین که نوترکیب است برای تولید گسترده به آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌های سطح بالای بیولوژیکی نیاز ندارد  و همین موضوع می‌تواند به طور چشمگیری هزینه ها را کاهش و تولید واکسن کرونا در چین را گسترش دهد.

تائو لینا، متخصص واکسن از شانگهای گفت: «این واکسن ایمن است و شرایط آسان‌تر آن برای تولید در مقیاس وسیع قیمت مناسب آن را به دنبال دارد».

از روش اتخاذ شده برای تولید این واکسن به طور گسترده‌ای در واکسن‌های هپاتیت B، سرفه سیاه و آنفولانزا استفاده می‌شود.

در مقایسه با سایر واکسن‌های کرونا که معمولاً  به دو یا یک دز تزریق نیاز دارند، این واکسن جدید یک واکسن ۳ دزه است که بین هر دز باید ۲۸ روز فاصله اعمال شود. همچنین می توان آن را در دمای یخچال بین ۲-۸ درجه سانتیگراد ذخیره و حمل و نقل کرد، استفاده از آن در کشورهایی که فاقد زیرساخت‌های تدارکاتی با زنجیره سرد هستند، آسان‌تر از سایر واکسن‌های توسعه داده شده برای کرونا است.

واکسن جدید آزمایشات بالینی مرحله اول و دوم خود را در اکتبر گذشته به پایان رسانده است. نتیجه نشان می‌دهد پس از واکسیناسیون هیچ عکس العمل شدید جانبی وجود ندارد.

طبق گزارش منتشر شده انستیتوی میکروبیولوژی آکادمی علوم چین یک خط تولید ۳۰۰ میلیون وز در سال ایجاد کرده که می‌تواند ۱۰۰ میلیون واکسیناسیون را پوشش دهد. شش خط تولید دیگر نیز  قرار است تا چند ماه آینده ساخته شود و هر سال ۶۰۰ میلیون دز دیگر به آن اضافه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس