کد خبر 1195071
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳
چگونه پرونده سال خود را ببندید؟

با نزدیک شدن به سال جدید، باید پرونده سال قبل را ببندیم و توجه خود را به سال جدید معطوف کنیم.

به گزارش مشرق، با آغاز سال جدید، هیجانات بسیاری مانند تعطیلات آینده، یک شروع تازه، پایبندی و تعهد جدی به اهدافمان که با نزدیک شدن به سال جدید رنگ بیشتری به خود می گیرند را در ذهنمان مرور می‌کنیم.

بسیاری از اوقات, ممکن است فراموش کنیم که زمانی را برای فکر کردن به کارهای سال گذشته اختصاص دهیم و مشخص کنیم سال جدید,  ما را به کدام مسیر موفقیت هدایت می کند.

در این مطلب, به مرور چند استراتژی موفق می‌پردازیم که می‌توانید در پایان سال، به اهداف خود در سال جدید شکل تازه تری دهید.

 اهدافی که به آن‌ها نرسیده‌اید را بنویسید

ابتدا وقت بگذارید و تمام مواردی که قصد داشتید در سال گذشته  انجام دهید را یادداشت کنید و از اینکه به اهداف خود نرسیده‌اید احساس پشیمانی نکنید، چون همه ما کارهایی مانند لاغر شدن، سرمایه‌گذاری کردن، شغل جدید و ... داریم که ممکن است انجام نداده باشیم و قصد داریم در سال جدید, آن ها را انجام دهیم. اما نکته مهم این است که همه ما باید در این مورد با خود صادق باشیم.

چگونه پرونده سال خود را ببندید؟

به یاد داشته باشید برای تغییر هر چیزی در زندگی خود، ابتدا باید ۱۰۰ درصد مسئولیت همه کارهای خود را بر عهده بگیرید و سپس، دلایلی که باعث شده اند به اهدافتان نرسید را  فهرست کرده و یادداشت کنید. چراکه این کار به پذیرفتن مسئولیت نتیجه کاری که انجام داده اید کمک خواهد کرد.

 به اهدافی که به آن‌ها رسیده‌اید، فکر کنید

بعد از اینکه فهرستی از اهداف و دلایل نرسیدن به آن‌ها را نوشتید، فهرست دیگری از تمام کارهایی که در یک سال گذشته در زمینه‌های مختلف زندگی خود انجام داده‌اید، تهیه کنید و فراموش نکنید که حتی کمترین موفقیت و پیشرفت هایی که به سمت اهداف بزرگتر داشته‌اید را هم بنویسید؛ حتی اگر آن ها هنوز به طور کامل محقق نشده اند.

شاید شما در آستانه پایان سال, شلوغی و آشفتگی موجود در محل کار خود را پاکسازی کرده و به کودک خود یاد داده باشید که چگونه دوچرخه‌سواری کند یا مهارت جدیدی پیدا کرده باشید که شما را به اهداف بزرگتر خود نزدیک کند چرا که ۱۲ ماه, زمان قابل توجهی برای برنامه ریزی و رسیدن به اهداف است و هر روز آن, به خودی خود یک پیروزی کوچک به همراه دارد.

قطعا این فهرست  کامل تر و بیشتر است اما وقتی این فهرست  را تهیه کردید، اتفاق های خوبی خواهد افتاد.

اول این که شما راه‌هایی پیدا خواهید کرد که از طریق آن ها می توانید برای پیشرفت خود در سال آینده زمان گذاشته و حتی ممکن است برای ایجاد برنامه‌هایی به منظور چگونگی نزدیک شدن بهتر به آن اهداف ناتمام، انرژی بیشتری بگذارید.

ضمن بررسی فهرست کارهای ناتمام خود، بسیار مهم است که شما آن‌ها را برای خود یک شکست ندانید، بلکه تمام شانس‌هایی  که در سال آینده برای  پیشرفت هرچه بیشتر دارید را برای رسیدن به اهداف بزرگتان در نظر بگیرید.

وقتی به فهرست چیزهایی که به دست آورده‌اید نگاه می‌کنید، با تأیید همه موفقیت‌های خود, احساس غرور و موفقیت بزرگی خواهید کرد و برای همین منظور, لحظاتی را به نهادینه کردن تمام تلاش، فداکاری و موفقیت خود اختصاص دهید.

 روند مواجهه با اتفاق هایی که در سال گذشته رخ داده ، همراه با هیجان تمام آنچه که به دست آورده‌اید، حس پایان یافتن سال را به شما انتقال می دهد و این روند خوداندیشی برای موفقیت مداوم شما در سال آینده حیاتی است.

چگونه پرونده سال خود را ببندید؟

 توجهتان را به سال جدید معطوف کنید

تصمیم بگیرید اهدافی که در سال گذشته به آن‌ها نرسیده‌اید را بپذیرید و تمام حس پشیمانی خود را کنار بگذارید و توجه خود را به الگویی از موفقیت که در سایر زمینه‌های زندگی خود ایجاد کرده‌اید، معطوف کنید و برای سال جدید تصمیم بگیرید که این مسیر را با قدرت ادامه دهید.

چه هدفی است که شما هنوز نتوانستید به طور کامل به آن برسید، اما قصد دارید در سال ۱۴۰۰ زمان زیادی را برای دستیابی به آن اختصاص دهید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 0
    چگونه پرونده سال خود را ببندید؟ از اصلاح طلبها بپرسید چون اونها اهل انواع اقسام زد و بند و با این و اون بستن و گاوبندی اینجور کارهان .الان دارن یک کارنامه 8 ساله پر از خالی و خالی بندی را میبندند. میشه ازشون پرسید چطوری .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس