منندز

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار توافقی گسترده تر با ایران و لزوم اطمینان از محدودیت در فعالیت‌های موشکی تهران شد.

به گزارش مشرق، اعضای لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا از سناتورهای پر نفوذ این کشور درخواست کرده‌اند تا با اعمال فشار بر دولت بایدن، خواستار دستیابی به توافقی گسترده‌تر با ایران شده و از بازگشت به برجام خودداری کند.

در همین راستا، نامه‌ای توسط «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا و «لیندسی گراهام»، سناتور سر شناس حزب جمهوری خواه در این مجلس تنظیم شده که گفته می‌شود در ادامه نامه هفته گذشته منندز و تنی چند از نمایندگان مجلس نمایندگان است که با مضمونی مشابه تنظیم و برای بایدن ارسال شده بود.

در پیش نویس این نامه آمده است: ما عمیقاً معتقدیم که شما باید از تمام ظرفیت ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی در دست ما (آمریکا) و در هماهنگی با متحدینمان در شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به توافقی که ایران را برای همیشه از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دور نگه داشته و محدودیت‌های معناداری علیه فعالیت‌های بی ثبات کننده (تهران) در خاورمیانه و (همچنین) برنامه موشک‌های بالستیک این کشور اعمال نماید، استفاده کنید.

گفته می‌شود با اینکه در این نامه صراحتاً به مخالفت با بازگشت آمریکا به برجام مخالفتی نشده، اما محدودیت‌های مورد درخواست دو سناتور آمریکایی بسیار فراتر از محدوده توافق هسته‌ای با ایران بوده و آنها مخالفت علنی خود با بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ را اعلام کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    باش
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    آمریکای تحت کنترل یهود تحت هیچ شرایطی تحریم‌های ایران را لغو نخواهد آمریکا فقط می‌خواهد ابزارهای دفاعی ایران رو یک به یک بگیرد ایران رو بی دفاع و ضعیف کند مانند لیبی ... عمل کند .. باید هوشیار باشیم. قوی شو ایرانم قوی شو میهنم ..
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    اگر ایران عزت وتوانمندی میخواهد نباید پشیزی ارزش برای حرف وپیشنهادات این جرثومه ها داشته باشه فقط وقت را روی نداشته ها وتبدیل ان به داشته داخلی متمرکز کنید اینها صدسالم مذاکره کنند نهایت عقب ماندگی ما را درذهن وفکرشان دارند.
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    آیا منظور از توافق گسترده تر یعنی اینکه ایران باید توافق کند که برنامه موشکی خود را محدود کند؟ یا اینکه در منطقه پایگاههای خود را واگذار کند به پشت مرزهای خود عقب نشینی کند و منطقه را بسپارد به محور شرارت اسرائیل و ترکیه و عربستان و امارات ؟ همین توافق هسته ای اشتباه محض بود هرچند ما در صنعت هسته ای از صفر تا صد راه خودمان را خواهیم رفت و هیچ توافق نامه ای هم نمی تواند مانع ما از استفاده این دانش در تمام سطوح شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس