محمد خاتمی

خاتمی متهم اصلی تحریم‌های اقتصادی در شب انتخابات به صحنه آمده و به جای پذیرفتن مسئولیت خود در تحمیل دولت روحانی از دیگران خواسته تا معذرت‌خواهی کنند.

سرویس سیاست مشرق- لیدر اصلاحات به مناسبت سال نو ویدیویی را منتشر کرده و به بهانه نوروز بابت مشکلات امروز کشور با گفتن این جمله که "من از کاستی‌ها و کمبودهایی که در کارم بوده، صمیمانه از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم" از گذشته خود ابراز پشیمانی می‌کند. او البته همه نظام را به عذرخواهی از مردم فراخوانده است.

شاید در نگاه اول اظهار پشیمانی خاتمی اقدامی جالب توجه باشد. اما مروری بر چند فراز، از این ویدئوی نشان می‌دهد که تنها چیزی که در در این سیاه نمایی پر زرق و برق وجود ندارد؛ همان «عذرخواهی» است!

واقعیت آن است که خاتمی اگر بر ادعای دلسوزی برای مردم صادق است، در ابتدا صادقانه، از مهم‌ترین حقیقت یک‌ دهه گذشته سخن بگوید. اصلاح‌طلبان می‌توانند به جای ساختن یک ویدئو، تنها در یک خط بنویسند که ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ دروغ بوده و از تحمیل هزینه و خسارت به مردم و نظام شرمسارند، زیرا غائله آفرینی هشت ماهه سران فتنه کاتالیزور اعمال تحریم‌های اوباما گردید و در همراهی با بی‌تدبیری‌های دولت برخاسته از حمایت خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان، اثرات آن هنوز و تا سال‌ها بر دوش مردم سنگینی می‌کند!

مردم ایران هنوز به یاد دارند که اوباما با بهره‌برداری از نتایح شورش خیابانی در سال ۸۸ تحریم‌هایی را وضع کرد که هدف آن مستقیما معیشت مردم بود.

در آن سال ها، اتاق فکر براندازی نرم، متوجه شد برای آنکه نظام با چالش های اساسی‌تر از قبل روبرو گردد، لازم است که طبقه متوسط و پایین جامعه با طبقه اعیانی پیوند بخورد، بر همین اساس دموکرات‌ها تصمیم گرفتند که تحریم هایی را وضع کنند که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد. با این اقدام با یک تیر دو نشان را می‌زدند: هم شورش‌های خیابانی دوباره جان می‌گرفت و هم سران خیانت کار آشوب‌ها از کمای سیاسی در می‌آمدند و مانند یک برگ برنده در مناسبات آمریکایی نقش‌آفرینی می‌کردند.

آیا «عذرخواهی» لیدر اصلاحات برای مردم قابل پذیرش است؟

اوباما در کتاب خاطرات خود در شرح این برنامه ریزی می‌نویسد: «تحریم هایی که تا به حال (قبل از ۸۸) وضع کرده بودیم ضعیف بود! در شرایطی که ایران در هرج و مرج بیشتر به سر می برد، دومین گام را برای بسیج جامعه بین الملل برای اعمال فشار بیشتر برداشتیم»

در آن دوران دستور اجرایی ۱۳۵۵۳ اعمال شد، بر اساس آن بانک مرکزی و خرید نفت ایران طی قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ تحریم شد. در این مدت ۶۰۰ فرد؛ نهاد و بانک ایرانی در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت و رابطه مالی تهران با جهان عملا قطع شد و بازارهای داخلی با التهاب روبرو گردید.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطرات خود می نویسد: «آمریکا در سال ۸۸ توانست جهان را علیه ایرانم متحد کند».بعدها (سال ۲۰۱۶) روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی فاش کردکه فتنه ۸۸ عامل محرک و اصلی آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران بوده است.

البته از آن زمان تا به امروز خاتمی و دیگر سران فتنه یک کلمه نیز از مسئولیت خود در اعمال تحریم‌ها نگفته و از شراکت خود در جنایت و اقدام علیه بشریت تحت پوشش تروریسم اقتصادی عذرخواهی نکردند.

دهه چهارم انقلاب اسلامی، بعنوان «دهه پیشرفت و عدالت» پر فراز و نشیب است؛ آغاز آن با آشوب‌های نیابتی است که مایکل لدین (مشاور سابق امنیت ملی آمریکا) در وصف آن گفته است که بیست سال برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

فتنه گران پس از شکست اولیه؛ از آمریکایی‌ها می خواهند که فشار تحریم‌های فلج‌کننده را بالا برد، این اتفاق در سال ۹۰ اوج می‌گیرد و دو سال بعد از آن طیفی از همان گروه یک دولت ائتلافی را تشکیل می‌دهند که محصول آن افزایش رنج مردم و خروج سیاست خارجی ایران از ریل اصلی بود.

دولت روحانی با تکیه بر تجربه دولت سازندگی دوباره پای سیاست گذاری‌های صندوق بین المللی پول به ایران را باز می‌کند. نتایح اعمال اصلاحات اقتصادی imf به یک فاجعه بزرگ تبدیل می‌شود.

روزنامه اصلاح طلب شرق در تشریح این رویداد می‌نویسد: «تندترین اعتراضات اقتصادی در دو دولت هاشمی بین دو دوره در سال ۷۱ و ۷۴ و نیز در دولت روحانی طی دو برهه در سال ۹۶ و ۹۸ روی داده است». دولت سازندگی رکورد تورم ۴۹ درصدی و دولت تدبیر روحانی تورم ۵۲ درصدی را ثبت کرده اند.

کانال آمد نیوز به مدیریت چهره معدوم شده نیما زم در گرماگرم آشوب‌های سال ۹۶ می نویسد: ما تحلیل داشتیم که حمایت از روحانی نقطه‌جوش است. اگر گزارش روزنامه شرق را در کنار تحلیل ضد انقلاب قرار دهیم به نکته جالب توجهی خواهیم رسید. البته رد پای خاتمی و اصلاح طلبان در همان آشوب‌ها نیز به سادگی قابل دیدن است. نزدیک‌ترین یاران خاتمی در بیانیه معرف به ۷۷ امضاء اعلام می کنند که با آشوب گران هم پیمان هستند.

 نتیجه همه آن آتش افروزی‌ها ورود ترامپ به صحنه و بیان همبستگی با آنهاست. بعد از آبان ۹۸ تحریم های اقتصادی شدید و شدیدتر می شود و البته خاتمی و همراهان و همفکرانش برای تحمیل دلار ۳۰ هزار تومانی و پراید ۱۰۰ میلیونی و حقوق بگیران نجومی و ظهور دهها بابک زنجانی و سلاطین مختلف، نه تنها از مردم عذرخواهی نمی کنند بلکه اعلام می‌کنند که راه نجات ایران تسلیم شدن در برابر آمریکا است.

آیا «عذرخواهی» لیدر اصلاحات برای مردم قابل پذیرش است؟

حالا در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰، اتاق‌فکر اصلاح‌طلبان تندرو، بار دیگر خاتمی را به صحنه هل داده و با نمایش "عذرخواهی"، همه نظام را متهم کرده و طلب عذرخواهی از مردم می‌کند.

البته که نظام جمهوری اسلامی با همه توان در روزهایی که دولت و دولتمردان ناتوان از خدمت‌رسانی به مردم بودند، دست یاری به سوی ولی نعمتان خود دراز کرده است. آن روزی که اصلاح‌طلبان بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر سرمست فتح تهران تا مشهد بودند، حالا چگونه برای خرابی‌های ۸ ساله، از «همه» طلب عذرخواهی می‌کنند و در جایگاه مدعی قرار می‌گیرند؟ مگر نه اینکه خود آنها گفتند که «ما تضمین روحانی هستیم»؟! حالا که خرداد در پیش است، دیگر برای فرار از مسوولیت کمی دیر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • محسن IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    22 43
    بله قبوله.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      38 17
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید پاسخگوی وضع موجود باشند با عذرخواهی مشکلی حل نمی شود.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      26 7
      اصلاح طلبان و کارگزاران خیلی خراب کاری کردند کم کم باید غزل خداحافظی را بخوانند.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      24 16
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن ایران است.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      21 12
      اقای محمد خاتمی عذر خواهی شما در خوشبینانه ترین حالت ان هیچ سودی بحال عمر تلف شده و امید های نا امید شده یک ملت ندارد اما مهم این است که مرغ شما هنوز یک پا دارد و این شوعاف عذرخواهی شما خودش کلید زدن یک فتنه جدید است
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      18 7
      چی چی میگی واسه خودت قبوله، با اون تکرار کردنش و گند کاری هاش، هشت سال عمر و سرمایه مردم و جوانان مان تلف شد، قبوله همین، جوان من 22 سالش بود الان 30 سالشِ، مجرد بیکار و... کمترینش بایست جوابگوی این فرصت سوزی کشور بایست باشند.
    • سوخته IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      18 16
      سران اصلاحات لایق اعدام شدن هستند ولا غیر
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      17 7
      محمد خاتمی شخص متکبریست که در محافل خصوصی درون جریانی اعتراف میکند در سال ۸۸ هیچ تقلبی صورت نگرفته اما تکبر برمبنای غرور ایشان این اجازه را نمیدهد که بصورت رسمی در محافل عمومی این اعتراف را انجام دهد ایا عذ خواهی شبهه دار ایشان نوعی فرار از پاسخگویی نیست
    • SE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      14 13
      بعد از 8 سال خسارات فاجعه بار عذرخواهی و دست بوسی و پابوسی مانع پشت کردن مردمی که فریب شما را خوردند به شما نخواهد شد
    • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      10 10
      از كساني كه فرزند يا فرزندانشان خارج از ايران و در ديار غرب مشغول زندگي و تجمل گرايي غربي هستند هيچ توقعي براي آباداني ايران عزيز وجود ندارد. اينها فقط در پي منافع شخصي و گروهي خود هستند.
    • نصیری IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      8 5
      این فرد به همراه تمام کسانی که در سال ۸۸ برای براندازی نظام آن کودتا را راه انداختند و با دشمنان همراهی کردند ، هم در دنیا رسوا و بی آبرو شده اند ، و هم منتظر عذاب الیم جهنم باشند که با مرگ اینها دامنگیرشان خواهد شد .....
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      8 10
      اقای محمد خاتمی لطفا دست از دوقطبی گری در جامعه بردار اجازه بده انتخابات ۱۴۰۰ مردم بدون فریب و نیرنگ اصلح را انتخاب کنند دیگر دوقطبی دوچرخه سواری بانوان و رفتن بانوان به ورزشگاه جواب نمیدهد جوانان کار میخواهند و در امدی برای امرار معاش
    • علی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      5 1
      باید مثلث شرارت خاتمی. موسوی و کروبی که مایه بدبختی ایران و مردم هستند محاکمه شوند
  • CA ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    8 4
    سال نو مبارک
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      17 7
      ان شاءالله با تشکیل دولت جوان انقلابی این زمستان سخت می گذرد و روسیاهیش برای غربگدایان باقی می ماند.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      14 13
      جناب خاتمی تاریخ پر از عمر و عاص ها میباشد توبه گرگ مرگه
  • مهرناز IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    36 5
    خاتمی " ابتدا باید خودش از مردم ایران عذرخواهی کند . 1- معرفی موسوی به مردم برای ریاست جمهوری " که عامل فتنه سال 88 شد . 2-خاتمی هیچ وقت صف خودش را از این فتنه های امریکائی صیهونیستی جدا نکرد. 3- حامی روحانی بود " اما می خواهد خودرا تبرئه کند. "
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      13 11
      دم انتخابات شده می خواهند مردم رو فریب دهند خود خاتمی اخر هرچی وطن فروشه همین خاتمی می خواست جزایر ایرانی رو به اعراب شکم پاره حوزه خلیج فارس بدهد برود
    • احمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      9 5
      کاری که خاتمی کرد، غذرخواهی نبود. تحریک مردم بود. اگر عذرخواهی بود، باید میگرد غلط کردیم گفتیم به دولت تدبیر رای بدید. غلط کردیم گفتیم باید با کدخدا ببیندیم. غلط کردیم این همه دزدی و اختلاس و غارت کردیم، الان همه همش رو پس می دیم. غلط کردیم و دیگه از این غلطها نمی کنیم. از حالا هم از صحنه سیاست خارج میشیم. من که چنین چیزهایی ازش نشنیدم.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    19 12
    این خاتمی باید بیش از اینا رسوا بشه. خودش خواست آش سوختشش هم بخوره... بوی گندش همه جا رو بگیره...
    • رضا IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      1 8
      خاموش ! خاتمى عزيز دل ملت ايران است. با بزرگان خود مهربان باشيم
  • امیرمسعود IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    13 12
    اصلاح طلبان نقش سربازانی بی جیره و مواجب برای غرب و اسرائیل را دارند. جز فقر و بدبختی و گرسنگی برای ملت هدیه‌ای ندارند. استاد دروغ گفتن و گول زدن مردم هستند. از خواسته های جوانان و زنان سوء استفاده می کنند و اولین گروهی را که به خاک سیاه می نشانند همین جوانان هستند. در حالیکه تمام فرزندان خاتمی در خارج دارند به ریش ملت ایران می خندند.
  • سعید IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    8 10
    همانطوریکه شهادت هنر مردان خداست عذر خواهی ازمردم نیز هنر میخواهد نه در حرف بلکه در عمل
  • حمید IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    14 11
    یک روز در تاریخ خیانت های این مرد را به این خاک و بوم می نویسند. همانطور که خیانت های دولت موقت در لغو قرادادهای نظامی، تلاش برای بازگرداندن F-14 (که با هوشیاری متخصصان دلسوز ارتش و همراهی امام امت و یاران نزدیکش ناکام ماند) ; تضعیف نظامی کشور با کاهش مدت دوره سربازی، اسلحه دادن به مجاهدین خلق و ... آشکار شده و آشکار تر می شود.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    10 7
    از ملاقاتش با سوروس .. از حما یتش دراغتشاش ۷۸ و۸۸ و....از دروغ بزرگ دشمنان دین و مردم در سال ۸۸ باوجود اطلاع از ان در طول سالهی گذشته عذر خواهی نمیکند. ..در زمانی ما باهم در اسایشگاه خدمت میکردیم ..انموقع هم ادم لجبازی بود
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      11 11
      قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد ثمره فتنه و آشوب خاتمی و دار و دسته اش در سال 88 بود
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    9 6
    باسلام و تبریک سال نو به عوامل مشرق. انشاالله این اصلاح طلبان به همین زودی شرشون از ممکلت کم میشه و دیگر مشرق از این ها خبر نمیزنه چون این نحس هستند و حیف سایت شما با اسم نحس این ها بی برکت بشه‌‌
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    8 8
    آستانه انتخابات سرنوشت ساز؟؟؟ یعنی با این اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی که افسادطلبها برای مردم درست کردن انتظار دارید ملت با شنیدن چرندیات خاتمی تهییج بشوند و دوباره تکرار کنند؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    11 5
    ۸ ماه علیه جمهوریت و اسلامیت اشوب به راه انداختین و نامه نوشتین برای کدخدا که ایران رو تحریم کنه، عذرخواهیت رو بذار در کوزه. این جریان خبیث غربگرا ۳۲ سال علیه موجودیت ایران از هیچ دشمنی ایی دریغ نکرده. این سال و این قرن سال پاکسازی ایران و ابرقدرتی اون خواهد بود.
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      5 11
      بخشش لازم نیست اعدامش کنید.
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    9 5
    اینا افساد طلب هستند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    7 10
    داره خودش رو برای انتخابات آماده میکنه ، برای همین به سرش زده که از مردم عذر خواهی کنه .
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      7 10
      زیباکلام » خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 6
    از دولت‌های ناکارآمد خائن پیش به بسوی دولت کارآمد وفادار اقتصاددان
  • ناصر IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 14
    شماها باعث این وضع نابسامانید ..
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    8 4
    عذرخواهی نکرده. اتفاقا گناهان خود و رفقایش را گردن دیگران گذاشته
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 8
    متاسفانه این افراد دارند سوای مشکلات عدیده ای که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند خیلی راحت زندگی می کنند و نه دغدغه فرزندان را دارند و نه در گذران روز مره زندگی مانده اند و ته پاسخگوی رفتار خود هستند چرا این افراد در برهم زدن آرامش و امنیت مردم و قرار دادن کشور در معرض تهدید نقش داشته اند چرا با آنان برخورد نمی شود
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 5
    عملکرد فاجعه بار دولت اصلاح طلبان را تا خطر حذف از نگاه مردم برده است. دست و پا زدن آنها برای دیده شدن است.
  • گمنام IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 1
    همه مسئولان باید عذرخواهی کنند
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 10
    اگر میخواهید با یک عذر خواهی مردم را ... ما گول نمیخوریم. و به اذناب خود فروخته افسادات هم رای نمیدهیم. چرا دست از سر مردم بر نمیدارید؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    10 5
    برید به جهنم تشنه های قدرت و پول، اصلاح طلبهای ...
  • محسن IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 5
    عرض سلام بنده بر خلاف شماخارج از جناح بندى سياسى جواب شما را در چند كلمه كوتاه خواهم داد مشرق عزيز ايا در اين چند سال كه از عمر پر بركت انقلاب ميگذرد مسئولينى چه خواسته و يا ناخواسته در مديريت و تصميم گيرى دچار اشتباه شده اند و گاها باعث فشار مضاعف به مردم و كشور شده اند سابقه عذر خواهى دارند چرا الان كه بكى از اين اقايون محترم اقدام به عذر خواهى كرده بهانه تراشى بايد بكنيم اجازه بديم تا ديگران هم در صورت انجام اشتباه جرات عذر خواهى داشته باشند
  • 1 DE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    13 6
    قابل پذیرش است اگر دیگر نگوید بروید به کی رای بدهید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 3
    اقای محمد خاتمی دیگر همه میدانندکه شما و همفکرانتان تنها فکر منفعت شخصی و جریانی خود هستید البته بخاطر دیده شدن هر از چند گاهی افاضاتی دیکتاتور محور میکنید اما بدانید تفکر شخصی شما همان پا گذاشتن روی خون شهدا میباشد با اینکه همه میدانند هیچگاه هیچ اعتقادی به اندیشه والای شهدا و انقلاب اسلامی ندارید پایان شب سیه سپید است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    7 1
    ای کاش محمد خاتمی به گوشه ای پناه می بُرد وبابت تمام هزینه های سنگینی که با حمایت کور از حسن روحانی روی دوش این ملت شریف گذاشته است از حضرت باریتعالی طلب عفو وبخشش میکرد اقای خاتمی شما با حمایت از تفکر اشرافی و لیبرالی دولت مثلا تدبیر وامید باعث و بانی نا امیدی دربین جوانان این مردم شدید بروید واز خدا طلب بخشش کنید تا حضرت ملک الموت شما را بحضور نه طلبیده است
    • نادری IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      6 12
      عذر خواهی از چی شرمندگی پدر در برابر خانواده چطوری خدا ببخشه چطوری جبران پذیر هست دسترنج چندساله مردم تو بورس هدر رفت روح روان مردم بهم ریخت چه کسی پاسخگو هست آیا با مهندسی روابط عمومی میشه مردم دوبارم دم انتخابات گول زد تا به اصلاحاتی ها رای بدن؟؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    9 5
    خیر ،عذرخواهی بدون جبران خسارت قابل قبول نیست .
  • کیانا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 5
    خدایا به برکت خون شهدا خائنین رو نابود کن
  • باقری IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 1
    ممنون مشرق
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 4
    باز عذر خواهی شما هشت سال عمرماجوانهای بدبخت برمیگرده هی پول جمع کردیم یه خونه بخریم یهو قیمتش رو بردین عرش اعلا داغ خونه تا ابد مون دلمون
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 5
    این اقا روی جهل خیلی ها حساب باز کرده دم انتخابات
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 4
    وقتی که این افراد فتنه گر محاکمه نمی کنید باید هم طلبکار شوند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 5
    توبه گرگ مرگ است
  • مهدي GB ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 10
    خب تمام افسادطلب ها همه در اين شرايط اسفناك كشور دخيل هستند مسلما با اطهار شرمندگي هم چيزي حل نميشه
  • اکبر زمانی FR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 0
    تشکر میکنم از مشرق که تعطیلات را بهانه نکرده و تحلیل مهم رو در اختیار علاقه مندان قرار داد سال نو شما عزیزان‌ و برادران عزیز سپاه مبارک باشه.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 10
    دوباره موقع انتخابات مظلوم نمایی برای فروش وطن ، توسط اصلاح طلبها شروع شد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    11 10
    ای کاش اصلاح طلب ها سرکار بیان یه کاری کنن که...
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      6 7
      ساعت خواب ! 8 ساله که اصلاح طلبان سرکار هستن و مملکت را شخم زدند و ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 11
    مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ باید به مصاف تزویر بروند که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین...
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 0
      فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد //آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد //فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان //در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد //فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛ //فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد //فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی //فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد! //فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده //یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد //فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری //فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد //فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت؛ //وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد //ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری //نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد //دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را //آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد //فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن //کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد  
  • US ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    8 1
    آقای خاتمی مردم هنوز دارند تاوان رای دادن به لیستی را میدهند که شما با "تکرار میکتم" به مردم تحمیل کردید. لطف کنید دیگر کاری با سیاست نداشته باشید.
    • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      1 0
      سلام اگر مردم آنقدر نادان بودند یا ساده لوح که به تکرار می کنم رای دادند پس من حرفی ندارم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    2 0
    تراژدی ،تلخ، تکرار، تاریخ ایران... همزمان بادو حریف میجنگیم... یکی دشمن مهاجم خارجی... و یکی هم خائنین مزدور، داخلی... ای کاش فقط با دشمن خارجی میجنگیدیم... ضربه اصلی را خائنین ،منافقین ،جریان فتنه ‌، وشبهه افکنان داخلی به ایران میزنند... دشمن بهترین راه را برای نابودی استقلال ما انتخاب کرده است: جنگ، تبلیغ ، تحریف، تطمیع و قحطی ساختگی.... بدبختی اینجاست که عامل اجرای تمامی اینها خائنین معروف داخلی هستند....
  • پویا نوری IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 1
    خسرالدنیا والاخره
  • حسين DE ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 2
    خاتمى يك خائن وطنفروش و خود فروخته است .
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 9
    خاتمی نیازی به عذر خواهی ندارد. دولت وی سالمترین دولت بعد از انقلاب است و مردم که ولی نعمتان این انقلاب و این مملکت هستند از هر دولت دیگری در شرایط بهتری بودند. این احمدی نژاد و احمدی نژادیها هستند که باید از این ملت عذرخواهی کنند
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      5 1
      قراردادهای خسارت بار کرسنت و استات اویل و توتال و سعد آباد و پذیرش سهم 9 درصدی ایران از دریای خزر و اختلاس شهرام جزایری در دولت خاتمی اتفاق افتاد.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      5 0
      خاتمی باید بخاطر فتنه 88 و تحمیل دولت بی تدبیر روحانی به کشور از مردم عذرخواهی نماید.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      2 1
      خدماتی که دولت احمدی نژاد انجام داد کل دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی یک هزارمش انجام ندادند،احمدی نژاد: سهام مسکن مهر....، خاتمی: گفتگوی تمدن ها=محور شرارت
  • قریشی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    11 0
    خود خاتمی ایجاد کننده راهی بود که به بهانه آزادی بیان به همینجا ختم میشد، در واقع امثال خاتمی و روحانی درس آموخته یک مکتبند و نتایج رفتاری همه آنها منتهی میشد به فاصله انداختن بین ملت و نظام، مقابله با ولایت فقیه، ترویج فحشا، فشار اقتصادی به ملت و غیره وذلک ... یعنی همان کاری که دشمنان آنسوی مرز میخواستند با ما بکنند . مگر کسانیکه در دولت هشت ساله روحانی بعنوان کابینه حضور دارند همانهایی نبودند که قرار بود در دولت فتنه کروبی و موسی بارگذاری شوند؟ اگر قرار است محاکمه ای برپا شود اساساً باید از همین خاتمی شروع شود
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 1
    اینها یه قرارداد بی تاریخ با آمریکا بستن که ایران رو تجزیه کنن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    تایید نامزدهای خائن و واداده در مقابل غرب ، خیانت به مملکت و انقلاب است
  • BE ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 0
    باید از ملت عذر خواهی کرده وکلا از عرصه سیاست کنار برود.
  • سعید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 0
    گرداننده فرقه اصلاحات آنقدر شعار دادند فشار از پابین چانه زنی از بالا که بالا و پایین خود را فراموش کرده اند،مفسدان اقتصادی سیاسی آنقدر حرف مفت و شعار داده اندکه خودشان باور کرده اند که فعال اقتصادی یا سیاستمدار هستند!
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    من باور نمی کنم.
  • حمیدرضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    با سلام عرض ادب و احترام .... ضمن تبریک سال 1400 هجری شمسی بویژه عوامل محترم کارشناسی خبر . یاد حاج قاسم عزیز و همراهانش بخیر .. خبرگزاری محترم مشرق نیوز و دیگر ارزشی ها زیر سایه ولایت پیروزمندانه و با قدرت و با بصیرت افزایی رسانه های ارزشی و نیروهای دست اندرکار آن فتنه ها بوجود آمده سوخت با براندازی ها و تمام پشتیبانی های خارجی آن مقابله شد و غافلین داخلی هم خود امروز برایشان راه از بی راهه مشخص است . انشالله یک جشن باشکوه انتخاباتی و حضور اکثریتی تکمیل کننده پیروزی های بصیرتی در مقابل جنگ نرم از برنامه ریز تا تمام کادرها و عوامل اجراییشان شود . انشالله خرمشهر های اقتصادی فتح میشود و سطح معیشت مردم بزرگ ایران هم در شان ایران و ایرانی میشود . خدا قوت و دست مریزاد التماس دعا ***
    • DE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 2
      +++++++++
  • کوروش IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 6
    تحمیل دولت روحانی به مردم توسط خاتمی؟پس خودتون هم قبول دارید که حرف خاتمی در میان مردم خریدار داره.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      3 0
      مردم دیگه فریب نمی خورند و دیگه حرف اینها خریدار نداره به قول خود زیباکلام مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      3 0
      با این فاجعه اقتصادی که بوجود آوردند دیگر کسی برای حرف اصلاح طلبان تره خورد نمیکنه.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      4 0
      مگر حرف شیطان در میان مردم خریدار ندارد اما راه شیطان راه بدبختی شوم بختی و گمراهی میباشد
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      3 0
      ابوسفیان ،معاویه ،عمرعاص ،هم حرفشان در میان مردم ناآگاه وعامی خریدار داشت ،سرنوشتشان چه شد؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      4 0
      «11» وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌// هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند:همانا ما اصلاحگريم.// 1- گرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ»// 2- نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ»// 3- منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى واصلاح‌طلبى مى‌داند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»// 4- منافق، فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.)// 5- منافق با ستايش نابجا از خود، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»//
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    5 1
    فقط اعدام ليدر اصلاحات براي ما قابل پذيرش است
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 1
    اصلاح طلبان وطن فروش فاسد مردم فریب دم انتخابات شده برای فریب مردم باز برنامه ریختن
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    عذر خواهی چی این وطن فروشان عامل استکبار هستند مردم گول این خائنین رو نخورند امیدوارم تمام کاندید های اینها برای ریاست جمهوری رد صلاحیت شوند مرگ بر منافقین
  • حسن IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    تبرئه خود از روحانی یک تاکتیک است با روحانی و سید حسن جلسات محرمانه دارند لطفا صدا و تصویر و پیام های خاتمی در حمایت از روحانی. و جلسه با جرج سوروس واسناد تحریم بطور گسترده در اینستا قرار داده شود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    عذرخواهی دردی رو دوا نمیکنه، بهتره به دولت بگه با نظارت و اقدام عملی باعث کاهش قیمتها بشه، البته کاری رو که 7 سال و اندی انجام نداده، بعیده الان انجام بده
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    2 0
    محاکمه و اشد مجازات برای این دلقک ودارو دسته اصلاحات چی ها، به جرم خیانت وجنایت در حق مردم واسلام ووطن.
  • حسین گشتاسبی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    2 0
    ما واقعا به فردی انقلابی نیاز داریم که درچارت اداری و سایر ارکان یه انقلاب به تمام معنی کنه و کاری هم به گرایش سیاسی نداشته باشه ولی زهی خیال باطل
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    2 0
    این آقا فقط از دیگران نخواسته است که عذرخواهی کنند بلکه به هنگامی که خودش رئیس جمهور بود در دیدار با پاپ وقت خواسته بود که او را دعا کند ! که رسما از تلویزیون ما هم پخش شد ! البته این یه درخواست ساده دعا نبود و خیلی حرف و حدیث داره که باید بررسی بشه. مگه میشه رئیس جمهور اسلامی ترین کشور دنیا و کاملترین دین دنیا از رهبر بخشی از یه دین دیگه درخواست دعا کنه ؟! اونم در لباس روحانیت اسلام ؟! مشرق شما یه چیزی بگو همینجوری حذفش نکن که تا همینشم یه فاجعه بوده ما خبر نداشتیم !
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    0 3
    در صورتی که در ملاعام عذرخواهی کنه و جبرانت مافات شود قابل پذیرش است
  • مشهدي IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    0 5
    ازعجایب روزگار... که تندروهای وطنی 5درصدی و اپوزیسیون خارج نشین و فسیل‌های طاغوت گذشته و منافقین قاتل وطن فروش در مخالفت با خاتمی موضعگیری واحدی دارند... همچنانکه در این سه سال اخیر با ترامپ قاتل در مورد برجام همصدا بودن... عجیب
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    دم انتخابات اصلاح طلبان چه مهربان و مردمی میشن
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    این ترفند ها را از انگلیسی ها یاد گرفته اند.نیا مدن اصلاح طلبان در انتخابات عذر خواهی واقعی است.
  • DE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 0
    بس است دیگر درب حزب کارگزاران به اصطلاح سازندگی باید گل رس گرفت از او کرباسچی مفسد گرفته تا لیلاز ماله کش و الی آخر واقعا خجالت هم چیز خوبیه جمع کنید!
    • امير IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 2
      راست ميگيد ريس جمهور شما راهم احمدى نژاد رو ديديم كشور را گل وبلبل كرد وتحويل روحانى داد !!!!!!
  • جواد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    2 7
    درود بر سید دلها خاتمی عزیز
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      2 1
      خاتمی دلار 30000 هزار تومنی تورم 51 درصدی، گرانی مسکن 700 درصدی ، تورم مواد غذایی چند صد درصدی
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 1
    اقای خاتمی کشور ارامش میخواهد نه فتنه طراحی فتنه از طرف شما تر و خشک را خواهد سوزاندحتی خود شما هم مصون نخواهید ماند
  • رزمنده IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    اگرپس ازفتنه۸۸بامرتکبینش)همانندامیدشان (امریکادرشورش کنگره)برخورد میشد.ایااین مردک امریکایی بعدازان بخوداجازه میدادسرنو شت کشورراببازی بگیرد؟!چرابرخوردنشد؟
  • روح الله IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 0
    من یکی که به خاطرنابودشدن جوانیم دردوران اصلاحات واعتدال هیچکدومشون رانمی بخشم2997
  • مهدی IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 4
    پاسخ این سوال فقط با یک نظرسنجی قابل تعیین است
  • CA ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 4
    خدا وکیلی بهترین دوران بعد از انقلاب دوران خاتمی نبود؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 4
    دوران ریاست جمهوری خاتمی بهترین دوران از نظر اقتصادی بود
  • DE ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    3 0
    آیا «عذرخواهی» لیدر اصلاحات برای مردم قابل پذیرش است؟ جواب این سئوال را عبید زاکانی در قصیده و داستان نامه موش و گربه قبلا بیان کردانا.
  • امير IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 2
    درود بر خاتمى هنوززهم اگه كانديد بشه بيشترين رأى را مياره
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      2 0
      هیچ شکی بخود راه نده ،محمد خاتمی در استین خود عمرو عاص هایی قابلی دارد همانطور که جناب معاویه بن ابوسفیان داشت معاویه یک عمروعاص داشت عالیجناب محمد خاتمی ده ها عمروعاص در استین خود داردو اینکه مردم فریب تزویر و نیرنگ را بخورند در تاریخ بارها اتفاق افتاده است البته همان مردم که نیرنگ خورده اند بازنده اصلی بودند
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      0 1
      بیشترین رای رو دکتر احمدی نژاد میاره
    • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      2 0
      عمیر: درود بر خاتمى هنوززهم اگه كانديد بشه بيشترين رأى را مياره. آغا عمیر فکر میکنی یعنی اینقدر رانتخوار و شیتیل بگیر و اراذل و اوباش و غربگدا و ضد انقلاب ...در ایران هست که ممد بتونه باهاشون بالاترین رای را بیاره .؟؟ نه اصلا چنین چیزی نیست. نگاه به خودت نکن بقیه ملت اکثرا سالم زندگی میکنند
  • اکبر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 1
    باید نظام خاتمی راشخصیتی یا فیزیکی حذف کند.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      0 0
      مزدور، نظام اهل اینکارا نیست
  • ا ب پ IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 1
    بهترین عذرخواهی دوری وعدم توکل به شیطان ودخالت نکردن در سیاست است وگرنه این بظاهر عذر خواهی جهت فریب مردم است این بقول پدر غرب زده رفیق شیطان است
  • سعید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    معلومه که نه در کجای دنیا کسی که در فتنه بزرگی مثل فتنه۸۸دست داشته و باعث ضربه به کشور شده با یک عذر خواهی الکی بخشیده میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس