کد خبر 1194413
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲
بازداشت سارقان منزل حین ارتکاب جرم

معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارق سریالی لوازم داخل خودرو، پس از سرقت، به بهانه مژدگانی و ارائه مدارک، از مالباخته پول دریافت می‌کرد.

به گزارش مشرق، مدتی قبل مردی جوان در تماس با پلیس از سرقت لوازم داخل خودرو L۹۰ خود شامل لپ‌تاپ، چهار عدد کارت عابر بانک، مدارک شناسایی و سایر لوازم خبر داد.

به دنبال اعلام این خبر تحقیقات توسط پلیس آغاز شد و در حالیکه رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی پایتخت بود، شاکی مجدد به پلیس مراجعه کرد.

شاکی گفت: امروز فرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد مدارک به سرقت رفته‌ام را پیدا کرده و حاضر است در ازای مژدگانی آنها را به من بدهد.

 تماس مشکوک و مژدگانی باعث شد که تیم تحقیق به مرد ناشناس، مشکوک شده و آموزشهای لازم به شاکی داده شد.

بدین ترتیب طبق آموزش کارآگاهان، شاکی جوان با گرفتن شماره کارت مرد ناشناس پول را به حساب او واریز کرد که در گام دوم، مأموران به بازبینی دوربینهای مداربسته اطراف محل مبادله مدارک پرداخته و تصویر مرد ناشناس و ارائه مدارک به شاکی را به دست آوردند، بدین ترتیب متهم جوان توسط کارآگاهان بازداشت شد.

متهم جوان ابتدا منکر سرقت بود اما در نهایت باتوجه به مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود.

وی در تحقیقات به سرقت سریالی لوازم داخل خودروی شاکی و ۲۹ مالباخته دیگر اعتراف کرد و گفت: پس از سرقت لوازم داخل خودرو، ضبط، لپ‌تاپ و وسایل دیگر را به مالخر می‌فروختم و مدارکی سرقت کرده از داخل خودرو را نزد خودم ‌نگه می‌داشتم و در تماسی با مالباخته به این ادعا که مدارک را پیدا کرده‌ام، در ازای مدارک نیز پولی دریافت می‌کردم.

سرهنگ سید شمس‌الدین میرزکی؛ معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهم جوان، مالخر او نیز شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر شد.

به گفته وی، تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم ‌احتمالی متهم و مالباختگان وی، توسط کاراگاهان اداره بیست پلیس اگاهی پایتخت ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • KR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    منم یه سری تو ایستگاه اتوبوس بی آر تی توحید بسمت پارک وی گوشیمو زدن قشنگ فهمیدم از جیبم کشیدن بیرون اما تو اون شلوغی نتونستم سارق رو پیدا کنم از چند نفر خواستم جیبشونو خالی کنن اما طرف غیب شد. بعد نیمساعت که به گوشیم زنگ زدم مامور ایستگاه برداشت گفت گوشیت اینجا پیدا شده بیا مژدگانی مو بده گوشی رو ببر. منم ناچارا همین کارو کردم و بایه مژدگانی ناچیز گوشیمو پس گرفتم
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    4 1
    این همه هزینه واعتبار برای امنیت مملکت صرف میشود ولی باز نا امنی درجامعه طغیان میکند این از ضعف قانون است ویا از ناکار آمدی نیروهای امنیتی و....؟؟؟؟
    • GNS IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 1
      از ضعف مردم.مگه فقیر توی دنیا کم هست؟ چرا همشون دزد نیستن و فقط بعضیا دست به دزدی میزنن؟از طرفی دزدی مخصوص افرادی که پول ندارن نیست،خیلی وقت ها پولدار ها هم دزدن که نشون دهنده میزان انسانیت اونهاست.البته من منکر ضعف در قانون یا اجرای اون یا... نیستم.اما از نظر من دلیل اصلی دزدی ذات آدمه.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    2 0
    چن سال قبل در مسیر شهریار به رباط کریم دقیقا همین نحو سرقت از دایی من انجام شد یک نفر تماس می گرفت و مرتب درخواست مزدگانی می کرد دایی من ندار بود طرف راضی شد به یک شارژ 5 هزار تومانی موبایل به پلیس مراجعه کردند اما متاسفانه متاسفانه متاسفانه پلیس منطقه همکاری نکرد یحتمل همان رزل است که امروز از تخم دزدی به شتر دزدی رسیده است
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    2 0
    خانواده در منطقه ماهدشت کرج ایلی و خانوادگی زندگی می کنند شگردشان پرونده سازی برای دیگران است هرکس برود شهادت بدهد بعد از چند روز صاحب یک پرونده دروغین از سوی آنها می شود تاسف از برخی دایار ها و...دادگستری محمد شهر و کرج و..که برخی اوقات همکاری خوبی هم با انها دارند برای مامور نوپوی پلیس یک پرونده با خودزنی خودشان ساختند و درخواست تیه کردند و کلی هم تلکه کردند آن بدبخت فلک زده را آن قدر عادت کرده اند که جزء ممر درآمدشان شده است
  • حمزه IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    سه سال پیش شیشه ماشینمو شکستن و هر چی که تونسته بودن رو بردن بعد مدتی سارق دستگیر شد و ب 24 فقره سرقت اعتراف کرد و بعد چند ماه رفت و آمد به دادسرا و پیگیری آخر سر جوابی که شنیدم این بود. رای ادره از سوی قاضی برای من براعت بود . یعنی من مالباخته آزادم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس