کد خبر 1194331
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
طرح دولت بایدن برای احیای روابط با فلسطینی‌ها

منابع آگاه فاش کردند دولت بایدن در حال آماده کردن طرحی برای احیای روابط با فلسطینی‌ها است.

به گزارش مشرق، در حالی که روابط آمریکا با فلسطینی ها در دولت دونالد ترامپ با فروپاشی روبرو شد، اکنون دولت بایدن در حال آماده کردن طرحی با هدف احیای مجدد این روابط است.

بر اساس این گزارش، ۲ منبع نزدیک به اسناد وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که این طرح هنوز در مراحل اولیه قرار دارد ولی در نهایت می تواند منجر به اتخاذ مواضع و سیاست هایی شود که نوعی عقب نشینی از رویکرد دولت ترامپ در قبال فلسطینی ها به شمار می رود.

از زمانی که جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه به قدرت رسیده است، دستیاران و مشاورانش گفته‌اند که کاخ سفید مایل به ترمیم روابط قبلی خود با فلسطینی ها است.

دولت بایدن وعده داده است تا دها میلیون دلار کمک اقتصادی و انسان دوستانه به فلسطینی ها را از سربگیرد و برای بازگشایی دفتر دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن تلاش کند.

مشاوران و دستیاران بایدن به طور شفاف اعلام کرده‌اند که خواستار آن هستند تا راهکار تشکیل دو دولت را به عنوان یک اولویت مهم در سیاست خارجی واشنگتن قرار دهند تا مناقشه فلسطین- اسرائیل حل و فصل شود.

ولی به نظر می رسد با توجه به در پیش بودن انتخابات اسرائیل در ۲۳ مارس و انتخابات فلسطین در ماه‌های آینده، دولت بایدن رویکرد کاملا محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده است.

این اسناد نشان می دهد دولت بایدن قصد دارد تا پایان مارس کمک مالی ۱۵ میلیون دلاری را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای فلسطین اعلام کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس