کد خبر 1194318
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
افشای پروژه جدید آمریکا در نوار مرزی عراق و سوریه

یک منبع ارشد امنیتی عراق از پروژه جدید آمریکا در نوار مرزی عراق و سوریه پرده برداشت.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد امنیتی در عراق طی گفتگویی با وبسایت المعلومه اعلام کرد که آمریکا پروژه‌ای برای تامین امنیت حضور نیروهای خود در مناطق غربی عراق در نزدیکی نوار مرزی با سوریه طراحی کرده است.

منبع مذکور گزارش داد که این طرح آمریکایی با هدف تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی عراق جهت ایجاد یک دیوار بتنی برای جداسازی اراضی سوریه از مناطق غربی استان الانبار است تا بدین ترتیب امنیت نیروهای آمریکایی در مرزهای غربی عراق تامین و همچنین سیطره واشنگتن بر مناطق تحت نفوذش در داخل سوریه تثبیت شود.

این منبع افزود، شرکت‌های آمریکایی متخصص در این زمینه تماس‌های محرمانه‌ای با دولت مرکزی جهت کسب موافقت آن برای ایجاد دیوار مذکور انجام دادند که هزینه آن به 17 میلیون دلار می‌رسد.

پیش از این منبعی در استان الانبار اعلام کرده بود که شرکت‌های آمریکایی قصد دارند بعد از کسب موافقت نهادهای دولتی فرودگاه بین‌المللی الانبار را در مناطق غربی احداث کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ترک IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    وقتی ایران اندازه ویتنام شمالی و ژنرال معروفش کی یک غیرت ندارد که از انقلابیون عراقی حمایت کند چه انتظاری از امریکا می توانید داشته باشید باید عراق در این سه سال قبرستان امریکایی ها می شد ایران به این گنده گی نمی تواند عراق را جهنم امریکا کند که هیچ دارند پروژه هم اجرا می کنند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 0
    خوب حملاتی که تلفات نداشته باشد می خواهید هر اسمی رویش بگذارید سرداران سپاه مشتی مفت خورند بلدند زر بزنند آنهم زیادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس