کد خبر 1194185
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
آمریکا: به چین هشدار داده‌ایم که اجرای تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد یافت

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که دولت متبوعش به چین هشدار داده است که واشنگتن اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را متوقف نکرده و به هیچ کشوری در این زمینه چراغ سبز نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با فایننشال‌ تایمز اعلام کرد که دولت بایدن به چین هشدار داده است که اجرای تحریم‌های نفتی یکجانبه آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت و هیچ چراغ سبزی برای اجرا نکردن این تحریم‌ها به کشوری داده نخواهد شد.

این مقام ارشد آمریکایی که فایننشال تایمز به نامش اشاره‌ای نکرده، در واکنش به افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران به چین اظهار داشت: «ما به چینی‌ها گفته‌ایم که به اجرای تحریم‌های خود [علیه ایران] ادامه خواهیم داد. هیچ چراغ سبز تلویحی وجود نخواهد داشت.»

وی ادامه داد: «ایالات متحده در صورتی که با تهران به یک تفاهمنامه -چه به عنوانی بخشی از گام‌های متقابل و چه به‌عنوان بخشی از توافق بازگشت به اجرای تعهدات برجامی- دست یابد، می‌تواند تحریم‌ها را لغو کند. هدف نهایی ما این است که به نقطه‌ای برسیم که ما تحریم‌ها را برداریم و ایران از گام‌های هسته‌ای خود بازگردد.»

روز گذشته شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که چین که بزرگترین واردکننده نفت خام دنیا به شمار می‌رود، در حال حاضر حدود یک‌میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی از ایران وارد می‌کند،‌به‌طوری که نفت ایران جایگزین نفت کشورهایی مثل نروژ، آنگولا و برزیل در بازار چین شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    بعد از ایران نوبت چین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس