مقام ارشد ایرانی: غنی‌سازی 20 درصد پیش از لغو تحریم‌های آمریکا متوقف نمی‌شود

یک مقام ارشد ایرانی به شبکه خبری پرس تی‌وی گفت که ایران تنها در صورتی غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف خواهد کرد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد ایرانی تاکید کرد که تهران غنی‌سازی ۲۰ درصد را پیش از لغو تمامی تحریم‌های آمریکا متوقف نخواهد کرد.

این مقام ارشد ایرانی که نام وی ذکر نشده،‌ به شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گفت: «غنی سازی ۲۰ درصد در راستای پاراگراف ۳۶ برنامه جامع اقدام مشترک بوده و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند».

چند روز پیش یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته بود: «مسئله این نیست که چه کسی اول به برجام بازمیگردد ، (بلکه) موضوع، توافق بر این است که چه گام‌هایی به صورت همزمان برداشته می‌شود.»

پس از تشکیل دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن ۱۳۹۹)، مقام‌های مختلف دولت وی بارها تاکید کردند که نخست ایران باید به تعهدات برجامی خود بازگردد پس از آن، دولت آمریکا نیز به برجام باز خواهد گشت.

دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ و در اردیبهشت ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شده و با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت و حتی در دوران شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که ایران به منابع خود در دیگر کشورها برای واردات دارو و مواد غذایی دسترسی پیدا کند.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن، مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا،‌ طرفی بوده که از برجام خارج شده،‌ تاکید کرده‌اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای بازگردد و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    11 0
    با توجه به تجربیات گذشته و خصوصا فریب نامه برجام باید واقع بین باشیم آمریکا تحت هیچ شرایطی تحریم هایی که علیه ایران و ایرانیان تنظیم و اجرا کرده لغو نخواهد کرد باید تاسیسات اتمی صنعت هسته ای رو احیا کنیم، غنی سازی اورانیوم در سطح بالا بیش از 20 درصد فعلی باید صورت بگیرد، باید قوی شویم در تمامی عرصه ها ... بیاری یزدان .
  • ایرانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    1 0
    این، درسته...
  • رانی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    لجبازی نکنبد انجام دهید
  • محمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    اصلا با برداشتن تحریمها هم نباید غنی سازی ۲۰ درصد متوقف شود ، امریکاییها باید بدانند تخلف در تعهدات مجازات دارد و ما جلو میرویم و هر وقت انها به تعهدات خود عمل کردند از همان نقطه ما جلوتر نخواهیم رفت یعنی در ۲۰ درصد بیاید نه تنها عقب نمیرویم بلکه در ۲۰ درصد می مانیم و تا وقتی که انها عمل کنند ما هم جلوتر نمیرویم تخلف کردند با سرعت پیش میرویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس