مترو

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ با اشاره به آخرین آمار جرائم صورت گرفته و دستگیری‌ها در مترو، گفت: گوشی‌قاپی و جیب‌بری دو جرم شایع در شهر زیر زمینی تهران است.

به گزارش مشرق، سرهنگ سعید عطااللهی با اشاره به آمار جرائم صورت گرفته در مترو در سال ۹۹، گفت: امسال در مجموع ۲۴۵ مورد دستگیری در انواع سرقت‌های مختلف از جمله جیب‌بری، سرقت تلفن همراه، زورگیری و اخاذی، داشتیم؛ در اغلب مواقع سارقان در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر نیز، افزود: از طریق بازرسی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه، در سال جاری، بیش از ۳۸ کیلو و ۹۲۷ گرم انواع مواد مخدر، کشف شده است.

 عطااللهی با اشاره به امنیت موجود در مترو نیز گفت: متروی تهران، یک شهر زیرزمینی است که جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر قبل از شرایط کرونایی در آن تردد می‌کردند و در حال حاضر نیز حدود یک میلیون نفر در مترو تردد دارند، مترو محیط فشرده‌ای است که بستر مناسبی برای ارتکاب جرائم و مورد طمع بسیاری از تبهکاران است.

به گفته این مقام انتظامی، ماموران پلیس در تمام ایستگاه‌های مترو به طور محسوس و نامحسوس فعال بوده و اوضاع را تحت کنترل دارند که در صورت بروز یک اقدام مجرمانه، وارد عمل شده و مجرمان را در حین ارتکاب جرم دستگیر کنند.

بیشترین آمار جرائم رخ داده در مترو

عطااللهی، درباره بیشترین آمار جرائم رخ داده در مترو نیز گفت: براساس آمار، شایع‌ترین جرائم در مترو جیب‌بری و سرقت تلفن همراه و در مرحله بعدی توزیع و جابجایی مواد مخدر است که به علت ازدحام و شلوغی موجود در سکوها و تِرَن مترو، مجرمان این فضا را برای جابجایی مواد مخدر انتخاب کرده و اعمال مجرمانه خود را به این شهر زیرزمینی می‌کشانند، اما باید اعلام کنیم که پلیس با تمهیدات مختلف و البته چشمانی بیدار و هوشیارانه فضا را رصد کرده و به مجرمان اجازه عرض اندام نمی‌دهد.

عطااللهی به شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند نیز توصیه کرد: شهروندان چه در زمان ورود به ایستگاه‌ها و چه در هنگام سوار شدن در واگن‌ها آگاه و هوشیار بوده و از وسایل همراه خود به خوبی مراقبت نمایند چراکه اکثر مجرمان در زمان تردد مسافران آنان را قربانی اعمال پلید خود می‌کنند، همچنین شهروندان باید مراقب دستفروشان حضار در این شهر زیرزمینی نیز باشند چراکه در برخی مواقع سارقان در قالب دستفروشی اقدام به سرقت یا کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از دستفروشان دستگاه پوز دارند که ممکن است در حین عملیات بانکی، اقدام به کلاهبرداری نمایند در نتیجه اولا حتما خودتان رمز کارت بانکی تان را وارد نمایید و دوما حتما رسید بگیریدچراکه گاهی اوقات با اعلام اینکه عملیات بانکی موفقیت آمیز نبوده، برای بار دوم کارت کشیده و حساب را خالی می‌کنند.

رییس پلیس مترو تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سومین مورد سرقت که در چند روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم این است که غرفه‌داران در مترو وسایل شخصی و گوشی تلفن همراه خود را روی پیشخوان مغازه خود قرار می‌دهند که باعث ایجاد طمع در مجرمان می‌شود بطوریکه سارقان در پوشش مشتری وارد غرفه شده و اقدام به سرقت گوشی‌همراه و یا دیگر وسایل ارزشمند فروشندگان می‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس