کد خبر 1192332
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در این نامه اعلام شده که چنانچه آمریکا قصد دارد اقدامات متخلفانه خود در نقض برجام و تحمیل تحریم‌ها را اصلاح کند، اولین گام ضروری بازگشت به پایبندی کامل به عنوان طرف متخلف است.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در خصوص نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به «جوزپ بول» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان با هدف تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات مرتبط با برجام، نامه‌ای خطاب به جوزف بورل، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، در مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ (برابر با ۱۲ مارس ۲۰۲۱) ارسال کرده است. 

بیشتر بخوانید:

ظریف: بایدن همان سیاست شکست‌خورده‌ ترامپ را دنبال می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: البته آقای ظریف تاکنون نامه‌های متعددی به آقای بورل و پیش از وی خانم موگرینی در خصوص برجام  ارسال کرده  و این نامه نیز در همین راستا تهیه و ارسال شده است. 

خطیب‌زاده تاکید کرد: این نامه تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران است و حاوی هیچ طرحی نمی‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در نامه کشورمان به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام شده که «چنانچه ایالات متحده قصد دارد اقدامات متخلفانه خود در نقض برجام و تحمیل تحریم‌های ظالمانه را اصلاح کند، اولین گام ضروری بازگشت به پایبندی کامل به عنوان طرف متخلف است.»

شب گذشته بخش‌هایی از نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به جوزپ بورل منتشر شد. 

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا گفت که این دفتر در حال انجام تلاش‌های دیپلماتیک فشرده برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به مسیر صحیح خود است. 

چندی پیش هم پیشنهادی از سوی بورل برای برگزاری نشستی با حضور ایران و گروه ۱+۴ و دعوت از آمریکا به عنوان مهمان مطرح شد که ایران اعلام کرد در حال بررسی این پیشنهاد است و بعد از مدتی سعید خطیب‌زاده در اظهاراتی بیان کرد:‌ با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی جوزپ بورل مناسب نمی‌دانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    به جان خودم این تو نامه نوشته که امریکا با چندتا حرکت نمایشی مثل برداشتن یک سری تحریم و ازاد کردن بخشی از پول های بلوکه شده واسه اصلاح طلبا دستاورد بسازه تا تو انتخابات رای بیارن. حاضرم شرط ببندم و الا وقتی رهبری میگه اقدام عملی از سوی امریکا و راستی ازمایی از سوی ایران دیگه نیازی به نامه نگاری ایشون اونم با اون ویدیو که ازشون موجوده که التماس میکنه تا اژانس و امریکا کارایی انجام بدن تا جریان رقیبشون نتونه رای بیاره نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس