کد خبر 119224
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲

فراخوان چهارمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت برای شرکت گروه‌های مختلف تا 31 تیر‌ماه جاری منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بزرگداشت خاطره مدافعان و سر افرازان میهن اسلامی در سال‌های دفاع مقدس، چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت را با هدف شناخت جنبه‌های نو و دریچه‌های تازه در رویکرد هنر موسیقی به سال‌های مقاومت ملت مسلمان و قهرمان ایران، شهریورماه امسال برگزار می کند.

بر این اساس فراخوان دعوت از گروهها را به شرح ذیل اعلام کرده است:

بخش‌های رقابتی جشنواره‌: در دو بخش گروه نوازی و نماهنگ برگزار می شود. گروه‌های شرکت کننده می‌توانند در گونه‌های موسیقی ایرانی (کلاسیک ایرانی، نواحی و ارکسترال) در  این بخش‌ها شرکت نمایند.

الف) بخش گروه نوازی:

گروه‌های موسیقی شرکت کننده در بخش گروه نوازی باید آمادگی اجرای حداقل 45 دقیقه آثار با کلام را (که حداقل نیمی از آن مربوط به موضوع مقاومت باشد) در جشنواره داشته باشند.

هیات انتخاب از بین نمونه آثار ارائه شده، بهترین گروه‌ها را که آثار مرتبط با موضوع جشنواره ارائه کرده باشند انتخاب و برای حضور و اجرای زنده در جشنواره از آنها دعوت خواهد شد.

جوایز بخش گروه‌نوازی

- گروه برگزیده اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 50 میلیون ریال جایزه نقدی

- گروه برگزیده دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 30 میلیون ریال جایزه نقدی

- گروه برگزیده سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی

- بهترین آهنگساز، خواننده و شاعر: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی

تبصره: اجرای قطعات جدید (اجرا نشده و منتشر نشده) امتیاز ویژه خواهند داشت.

از علاقمندان، هنرمندان و گروه‌هایی که مایل هستند در این بخش شرکت کنند، دعوت  می‌شود نمونه اجرای خود را به صورت لوح فشرده تصویری با کیفیت مطلوب (حاوی حداقل مدت زمان 30 دقیقه از اجرا) و تکمیل فرم در خواست شرکت در جشنواره موسیقی مقاومت (با ذکر نوع ارکستر، موسیقی و همچنین تعداد هنرمندان) به همراه شعر تایپ شده، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

ب) بخش نماهنگ:

- هیات داوران از بین نماهنگ های ارائه شده با مضمون دفاع مقدس و مقاومت ملی، بهترین کارگردان را بر اساس کیفیت کل اثر (به لحاظ هماهنگی وتأثیرگذاری موسیقی و تصویر) انتخاب و با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 30 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر خواهد کرد.

- مدت زمان هر نماهنگ حداقل 3 دقیقه می‌تواند باشد.

از علاقمندان و هنرمندانی که مایل هستند آثار آنها در بخش نماهنگ مورد ارزیابی قرار گیرد، دعوت می‌شود تا آثار خود را به صورت لوح فشرده و تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره ملی موسیقی مقاومت به همراه شعر تایپ شده، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

تذکرات:

- مهلت ارسال آثار تا تاریخ 31تیر ماه 1391 است.

- اسامی گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در پایان مرداد ماه از طریق سایت‌های اعلام شده منتشر خواهد شد.

- مدارک ارسالی در دبیرخانه جشنواره محفوظ است و به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود.

- هرگونه اطلاع رسانی تکمیلی درخصوص جشنواره از طریق پایگاه های رسمی جشنواره ‌به نشانی www.music.farhang.gov.ir و www.nay.ir اعلام خواهد شد و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه ها بر عهده متقاضیان است.

- نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، پلاک 18،  طبقه اول، دبیر خانه چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت تلفن: 66748055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس