کد خبر 1192157
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
مدرسه تلویزیونی نمایه تلویزیون نمایه دانش آموز نمایه مدرسه نمایه

نشست خبری معاون سیما به منظور معرفی برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۰ به همراه مدیران شبکه‌های سیما و جمعی از خبرنگاران در سالن شیخ بهایی رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش مشرق، نشست خبری معاون سیما به منظور معرفی برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۰ به همراه مدیران شبکه‌های سیما و جمعی از خبرنگاران ساعت ۱۰ روز شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۹ در سالن شیخ بهایی سالن همایش‌های رسانه ملی برگزار شد.

ببینید:

فیلم‌های شبکه دو در نوروز را بشناسید

در ابتدای این مراسم شاه آبادی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان بیماری کرونا و تشکر از مرتضی میرباقری معاون پیشین سیما اظهار کرد: در سال ۹۹ با فراز و فرودهای که داشت رسانه ملی داشته‌هایش را به میان آورد و آمار و ارقام نشان داد که تلوزیون توانسته دست پر باشد، در سال ۹۹ بخش زیادی از مباحث به اقتصاد مقاومتی و جهش اقتصادی اختصاص داشت و در معاونت سیما با عنوان جهش کیفیت پیش رفتیم.

معاون سیما ابراز کرد: سریال های «نون خ۳»، «همبازی»، «لوتی» و «نوروز رنگی» مجموعه های نوروزی رسانه ملی هستند که از شبکه های یک، دو، سه و پنج در ایام نوروز روی آنتن می‌روند، پخش بیش از ۱۴۴ فیلم سینمایی برای اولین بار در ایام نوروز از شبکه های سیما صورت می‌گیرد همچنین ١٤٠٠ مستند و ٢٠ مجموعه پویانمایی در ایام عید روی آنتن رسانه ملی خواهد رفت.

شاه آبادی در ادامه به رویدادهای سال ۹۹ اشاره کرد و تصریح کرد: در مدت یک سال جاری ۸۰۰ سریال تلویزیونی تولید شده و در حوزه سینما نیز بیش از ۵ هزار فیلم پخش شده است و ۴۰۹ تای آن‌ها فیلم اولی بودند، تلاش شد کمتر از فیلم‌های آمریکایی استفاده شود. همچنین مستندهای بسیاری در این مدت روی آنتن رسانه ملی رفت. در حوزه پویانمایی نیز بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ اثر تولید شد.

معاون سیما گفت: وی در همین رابطه بیان کرد: هدف ما در نظر گرفتن نیاز سنجی میدانی و در نظر گرفتن نتایج بخش پژوهشی سیما بوده لذا برنامه‌ها حول محور نیاز سنجی در نظر گرفته شده و پیرامون سلایق و علایق مردم تعیین شده و در اختیار مدیران شبکه‌ها قرار گرفته تا مسیری مناسب برای جلب مخاطب شکل بگیرد.

حمید شاه آبادی ضمن برشمردن برنامه‌های ایام نوروز ۱۴۰۰ نگاهی به برنامه‌های و تولیدات سال ۹۹ داشت گفت: سال ٩٩ سالی سالی بسیارسخت برای تلویزیون بود، زیرا بیماری کرونا و قرنطینه‌ها سبب شد تا صدا و سیما برای تامین برنامه‌ها تلاش فراوانی کند.

وی در همین راستا ادامه داد: با وجود بروز و گسترش بیماری کرونا و قرنطیه و خانه نشینی مردم، خوشبختانه سیما توانست در سال ۹۹ با برنامه‌های متنوع شرایط مناسبی فراهم کند، از آنجا که سال ۹۹ با شعار جهش تولید نام گذاری شده، صدا و سیما برنامه‌های خاصی را در این زمینه در نظر گرفت و توانست موفق عمل کند، زیرا محورهای متعددی برای برنامه‌های اقتصادی در نظر گرفته شد و ظرفیت‌های خوبی را در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حدود ١٠ هزار برنامه در حوزه مدرسه تلویزیونی به اجرا در آمد در عین اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سیلمانی را در پیش رو داشتیم که با ویژه برنامه‌ای به نام مکتب سلیمانی مورد پوشش قرار گرفت و برنامه‌های خوبی ارائه شد.

معاون سیما به مجموع سریال‌های سال ٩٩ اشاره کرد و افزود: در حوزه سریال سازی ٨٠٠ سریال پخش و تهیه شده که از میان آن‌ها تعدادی از این سریال‌ها مورد توجه مخاطب قرار گرفت و پر ببینده‌ترین برنامه‌ها را تشکیل می‌داد، در حوزه فیلم‌های سینمایی در سال ٩٩ بیش از ٥ هزار فیلم پخش شد که ٤٩٩ اثر بخش اولی بود در این راستا تعداد فیلم‌های سینمایی آمریکایی و غربی کمتر پخش شد تا فرهنگ ایرانی و اسلامی را مورد توجه قرار بگیرد.

*** برنامه‌های که ارتباط با مخاطب بر قرار کند سرمایه سیما است

وی برنامه‌های مستند را مورد بررسی قرار دادو ابراز کرد: ٤٦٠ مستند روی آنتن رفته که ٣٣٠ مستند آن مستند داخلی و گردشگری است در بخش پویا نمایی نیز کارنامه درخشانی وجود دارد ٨٨٠٠برنامه در سال ٩٩ تهیه و پخش شد در عین حال برنامه‌های شاخص فراوانی شکل گرفته که باید به آن‌ها توجه کرد. معاونت سیما تلاش دارد تا برای همه ١٧ شبکه سراسری ملی برنامه پر محتوا و جذاب داشته باشد تا انتظارات مخاطب را برآورده کند. برنامه‌های که ارتباط با مخاطب بر قرار کند سرمایه سیما است و باید توجه داشت مفاهیم ارزنده را انتقال می‌دهد و زمینه آرامش و جریان سازی را در پی دارد.

شاه آبادی به برنامه ١٤٠٠ اشاره و تاکید کرد: سال ١٤٠٠ وارد قرنی جدید خواهیم شد و سلایق و علایق جدیدی نیز وجود دارد که باید در قرن جدید مد نظر قرار بگیرد لذا در این سال که با نام و یاد حضرت «مهدی (عج)» آغاز می‌شود و با نیمه شعبان خاتمه می‌یابد، انتظار فرج ویژگی خاصی برای برنامه‌های صدا وسیما خواهد داشت.

***اهمیت سلایق و علایق مخاطبان

معاون سیما به محور برنامه‌های سال ١٤٠٠ اشاره و بیان کرد:  در سال ١٤٠٠ شاهد پخش سریال «نون خ» در شبکه یک، سریال همبازی در شبکه دوم، سریال لوتی از شبکه سوم و سریال نوروز رنگی در شبکه پنج پخش خواهد شد همچنین شبکه نسیم نیز برنامه خندوانه را در دستور کار دارد البته نباید فراهموش کرد که برنامه‌های قندپهلو و مشاعره نیز در راه هستند و میهان خانه‌های مخاطبان خواهند شد.

شاه آبادی به برنامه‌های شبکه معارف اشاره و تاکید کرد: برای شبکه معارف نیز با ده‌ها برنامه جذاب در نظر گرفته شده و قصد دارد با برنامه‌های ترکیبی، ارزنده و ارزشمند به جلب نظر مخاطبان خود بپردازد.

***برنامه های نوروزی ۱۴۰۰ 

معاون سیما به برنامه‌های شبکه کودک اشاره و تصریح کرد: شبکه کودک برای ایجاد اوقات مفرح و شاد در ایام نوروز برنامه‌هایی همچون مل مل و دورت بگردم ایران همچنین برنامه‌های متعدد دیگری را در دست پخش خواهد داشت، بدین ترتیب حدود ۲۳۰۰ هزار دقیقه برنامه جدید برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که هر یک از جذابیت‌های خاص خود را داشته و می‌توانند مخاطبان را برای لحظاتی سرگرم کند.

 ***روند دو سریال شاخص

معاون سیما پیرامونی روند فعالیت سریال سلمان فارسی ابراز کرد: سریال سلمان فارسی در سال ۱۴۰۵ آماده پخش خواهد شد و اکنون بخش‌های متعدد آن در حال فیلمبرداری است بخش‌هایی از فیلمبرداری در استان شاهرود انجام شده و به زودی فازهای بعدی فیلمبرداری نیز به اجرا گذاشته خواهد شد، این سریال در سه بازه زمانی پخش خواهد شد ومی تواند به عنوان پر مخاطب‌ترین برنامه‌های صدا و سیما باشد همچنین سریال حضرت «موسی (ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از جمله مجموعه‌های صدا و سیما محسوب می‌شود و هم اکنون این سریال تلویزیونی توسط کارگردان جدید در مرحله بازنویسی و پس از اتمام بازنویسی وارد فاز فیلمبرداری خواهد شد.

وی پیرامون سریال‌های الف تاکید کرد: کشور ما به ساخت و تولید سریال‌های فاخر آن هم برای هر سال ۵ سریال به صورت همزمان نیاز دارد این مهم بر اساس استانداردهای لازم تعیین می‌شود، اما از آنجا که بودجه لازم برای این مهم وجود ندارد کارها با کندی پیش می‌رود، اما تلاش داریم تا بتوانیم این مهم را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی کنیم.

شاه آبادی پیرامون ساخت سریال «پایتخت ۷» ابراز کرد: ساخت سریال «پایتخت ۷» در دستور کار قرار گرفته و در زمینه اتفاقات بسیار خوبی شکل گرفته فرایند متن در حال بررسی است و عجله در این زمینه نخواهد شد که از کیفیت کار کاسته نشود لذا برای اینکه کاری با کیفیت و ارزشمند را به مخاطب ارائه کنیم سریال زمانی طولانی‌تر ساخته و از صدا و سیما پخش خواهد شد.

***تعادل در روند نگاه سیما

معاون سیما به برخورد صدا و سیما با برخی از بازیگران و مجریان اشاره و بیان کرد: ما تلاش داریم تا تعادل را در همه موارد در نظر بگیریم وجود یک نقطه نادرست و نامشروع و نابخشودنی برای بازیگر و یا مجری سبب نخواهد شد تا از حضور این چهره‌ها در سایر برنامه‌های بعدی نیز جلوگیری شود ما همواره تلاش داریم تا نگاه صفرتاصد را کنار گذاشته و بر اساس شاخص‌ها و معیارهای قانونی حرکت کنیم ما با هیچ کس جنگ و گریز نداریم.

وی به برنامه «دورهمی» اشاره و تاکید کرد: برنامه دورهمی از عید فطر شروع و میهمان خانه‌های مردم خواهد شد، اکنون بر روی محتوای برنامه کار شده و چکش کاری‌های لازم انجام می‌شود، زیرا معتقدیم برای هر یک از برنامه‌ها باید با تدبیر حرکت کنیم.

شاه آبادی مشکلات حوزه صدا و سیما را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: صدا وسیما منکر مشکلات و آسیب در زمانبندی‌های نیست، اما با این حال تلاش می‌کنیم تا آسیب‌ها را شناسایی کرده و برای رفع هر یک از آن اقدامات لازم را انجام دهیم لذا در آینده نیز شاهد رفع بسیاری از موانع خواهیم بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    با سلام لحظه تحویل امسال مصادف است با ظهر سی ام اسفندماه که تعطیل رسمی نیست. انشاء الله دولت روز شنبه را تعطیل اعلام نماید. با تشکر
    • سرباز ولايت IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      2 0
      عزيزيم نكران نباش از چهارشنبه همه جا تعطيل كلهم ايران تعطيل
  • مراد IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    پس فیلم گاندو ۲ چی؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس