کد خبر 1192080
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏تئوری بازگشت همزمان به برجام که دولت از آن سخن می گوید هیچ معنایی جز تن دادن به بقاء تحریم ها ندارد. تدبیر رهبر انقلاب بازگشت به برجام پس از راستی آزمایی لغو تحریم هاست و این دقیقا چیزی است که در ‘تئوری همزمانی’ دور می خورد.

هم واعظی و هم آشنا سعی کرده اند بازگشت امریکا به برجام را مساوی لغو تحریم جلوه بدهند در حالی که درس تاریخ برجام به ما این است که عملیات حقوقی بازگشت به برجام نه تنها مساوی لغو واقعی تحریم نیست بلکه برعکس اگر ایران بر راستی آزمایی پافشاری نکند، ابزار حفظ تحریم هم هست.

دولت بایدن هیچ ابهامی باقی نگذاشته که درصدد توسعه برجام به حوزه موشکی و منطقه ای است و تنها ابزار آن برای این کار حفظ تحریم هاست. اگر ایران بر لغو راستی آزمایی شده همه تحریم ها قبل از بازگشت امریکا به برجام اصرار نورزد، دقیقا در چارچوب این راهبرد عمل کرده است.

هر نوع ابتکار دیپلماتیک در این مقطع حساس باید متمرکز بر لغو پایدار و واقعی تحریم ها باشد نه بیرون آوردن دولت بایدن از بن بست، آن هم با هزینه بقاء تحریم ها که از جیب ملت پرداخت خواهد شد. تجربه همین ۳ ماه گذشته نشان می دهد مقاومت جواب می دهد اگر سیگنال غلط به دشمن داده نشود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    32 0
    انشاءاللّه عمر این دولت مستأصل کفاف خیانتی مجدد را نخواهد داشت!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    15 2
    چرا با اصلاح طلبا با این حجم خیانت مدارا میکنن؟ مشکلات امروز کشور به خاطر وطن فروشی این جماعت بد ذات نیست به خاطر وادادگی شماست. هر چی بلا سر کشور اومده تقصیر شمایی هست که ادعای میهن پرستی و انقلابی گری داری. مدارا یه سال دو سال ده سال، ۴۰ ساله هر کاری دلشون خواسته کردن. مقصر شماها هستین نه اصلاح طلبا
    • سید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      4 1
      پس سهم پاسخگویی کسانی که از سر خباثت یا خیانت و یا لجاجت در هر انتخاباتی با رأی خوداین جماعت تهوع آور را برمی گزینند، کجا حساب می شود!؟
    • حسین IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      6 1
      ببخشیدامعذرت می خوایم...شماانتخاب کردیداین اشخاص مملکت رابچرخانند...دوتاشعارگازانبری ودیوارکشی زدندمخ تون رو...بازورنمی شه مردم انقلابی ایران بایدآگاهی وبینش ودانش خودرانسبت به کسی که انتخاب می کنن افزایش بدن...اینطوری فریب کمترمی خورید...موردبعددرخصوص مشکلات کشوروادعای بی اختیاری رییس جمهوره...چطور وقتی همه چی گل وبلبله رییس جمهوربه به وچه چچ می زندوحالا ...اصلاح طلبان آمریکایی لیبرال هایی مکاروثروت اندوزند که باهمت مردم بایستی برکنارشوند...مدارا بااین گروه به خاطرمصلحت انقلاب هست که حوادثی مثل بعدعزل بنی صدرپیش نیادورسانه های زنجیره ای وحامی اصلاح طلبان گزک به دست دشمن ندهند...اندکی صبرسحرنزدیک است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس