تحریم‌ها باید به یکباره برداشته شود/طرح بازگشت جز به جز به برجام عجولانه است

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه :طی روزهای گذشته ایده بازگشت همزمان به تعهدات ‫برجام‬ در حالی از سوی دولت مطرح شده است که تاکنون حرف قطعی در سیاست خارجی ایران برداشتن کامل تحریم‌ها است.

به گزارش مشرق، علی خضریان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت:طی روزهای گذشته ایده بازگشت همزمان به تعهدات ‫برجام‬ در حالی از سوی دولت مطرح شده است که تاکنون حرف قطعی در سیاست خارجی ایران برداشتن کامل تحریم‌ها از طرف ناقض برجام یعنی آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران و سپس بازگشت ایران به محدودیت‌های برجامی بوده است. ضمن اینکه همه اینها جدای از مساله خسارت و پرداخت عدم‌النفع به ایران در سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید:

بازی در زمین دروغ

وی ادامه داد: در طرح بازگشت جز به جز به برجام که آقای روحانی مطرح کرده است درست در مقابل برداشتن همه تحریم‌ها قرار دارد و به نظر می‌رسد بیشتر برای ایجاد کانالی جهت گفت‌گوهای بیشتر باشد. ضمن اینکه در طرح بازگشت همزمان به برجام نیز راه را برای راستی آزمایی رفع تحریم‌ها خواهد بست و بار دیگر گزیده شدن از یک سوراخ را نشان می‌دهد. چرا که اقدامات ایران عملیاتی است و به سرعت با نابودی اورانیوم های غنی شده و جمع آوری سانتریفیوژها انجام خواهد شد، اما اقدامات دولت آمریکا رفع مانع فروش نفت، انجام تراکنش مالی و استقبال کشورها نیازمند زمان است و فرصت خاصی برای راستی‌آزمایی می‌طلبد.

بیشتر بخوانید:

رفع تحریم وضع صندوق توسعه را بهتر می‌کند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد:به نظر می‌رسد چنین طرح‌های عجولانه‌ای توسط دولت بیش از اینکه منافع ملی کشور را تامین کند، دارای رویکرد انتخاباتی است تا بتوانند با دستاوردسازی نمایشی جان تازه‌ای به جریان شکست خورده غرب گرا در داخل کشور بدهند.  

خضریان اظهار داشت: ضمن اینکه مماشات‌جویی دولتمردان درحالی است که جو بایدن تاکنون ذره‌ای از سیاست‌های فشار حداکثری ترامپ کوتاه نیامده و با اینکه در ایام انتخابات برخی سیاست‌های ترامپ را شماتت کرده اما در عمل رفتار ایالات متحده را اصلاح نکرده و در صدد جبران برنیامده است. حتی در آخرین مورد نیز وزیر خارجه آمریکا به شرط‌گذاری برای ایران این بار به خاطر منابع ارزی بلوکه‌ کشورمان در کره پرداخت و با اشاره به موضوع اموال بلوکه‌ ایران در کره‌جنوبی مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، این پول‌ها آزاد نمی‌شود.

نماینده تهران در مجلس گفت: در مجموع این نگرانی وجود دارد که مماشات جویی و پیشنهادات پی در پی دولت خارج از تصمیمات قطعی ایران به آمریکا در برابر مواضع محکم و ضدایرانی تیم بایدن می‌تواند بار دیگر پیام ضعف و سستی و دست‌پاچگی صادر کند و در نهایت رویکرد کنونی هیئت حاکمه آمریکا را مستحکم‌تر سازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    2 0
    اصلاح طلبان همیشه حقیر و ذلیل در مقابل غربی ها و گستاخ و دریده در مقابل ایرانی ها بوده اند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 0
    همین الان لغو میشن
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    این طیف واداده وغرب گرا برای همیشه از حاکمیت کنار بگذارید چرا مردم باید تاوان خسران این گروه بدهند
  • پیروزه IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    خوب شد از این به بعد با هر کشوری مبادله نفتی داشتیم اول پول بگیریم بعد جنس تحویل بدیم
  • نان قسطی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    خیر ازاین خبرها نیست تحریمها برداشته نخواهند شد دلخوش نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس