کشته شدن یک خدمه شناور قاچاق سوخت در سیریک/ حمله گروهی به مقر مرزبانی در کوهستگ و آسیب فراوان به تجهیزات و مرزبانان

فرمانده مرزبانی هرمزگان از درگیری مرزبانان در میناب و کشته شدن یک نفر در آب‌های شرقی این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهکی فرمانده مرزبانی هرمزگان در تشریح جزئیات درگیری مرزبانان با قاچاقچیان سوخت در آب‌های استان گفت: مرزبانان در حین پایش نوار مرزی و گشت زنی در حوزه استحفاظی در سواحل سیریک و در نزدیکی بندر کوهستک به چندین فروند شناورفعال در قاچاق سوخت  که به صورت سازمان یافته از مرزهای آبی کشور خارج شده بودند، برخورد کردند.

وی افزود: قاچاقچیان که با مشاهده ماموران غافلگیر شده بودند به جهت فرار از چنگال قانون، با پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکت‌های آتش زا سعی در آتش زدن شناور سازمانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشتند که ماموران مرزبانی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی نمودند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان با پرتاپ مستقیم راکت‌های آتش زا به سمت ماموران قصد کشتن چند نفر از مرزبانان شدند، افزود: در این درگیری مرزبانان برای متوقف کردن شناور قاچاقچیان به سمت سیستم رانشی شناور تیراندازی کردند، که با اصابت گلوله به یک نفر از خدمه شناور قاچاقچیان، منجر به کشته شدن وی شد.

سردار حسین دهکی با اشاره به انتشار مطالب و اخبار تحریک آمیز توسط رسانه های معاند در فضای مجازی، گفت: متاسفانه برخی از افراد ناآگاه تحت تاثیر همین مطالب به مقر مرزبانان هرمزگان در اسکله بندر کوهستک حمله ور شده و به تعدادی از شناورهای سازمانی و تجهیزات دریابانی و همچنین خودروهای مردم عادی و شرکت نفت آسیب وارد کرده و چند تن از مرزبانان  را به شدت مجروح کردند که درحال حاضر تحت درمان قرار دارند.

این مقام ارشد مرزبانی در استان تصریح کرد: متاسفانه افراد غافل و ناآگاه با تحریک عوامل معاند به بخش های مختلف اسکله و تجهیزات دولتی آسیب جدی رساندند.

سردار دهکی افزود: باتلاش مرزبانان درگیری در حوالی عصر به پایان رسیده و درحال حاضر آرامش در منطقه برقرار است.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه برخی رسانه های معاند با سوختبر معرفی کردن افراد قاچاقچی قصد مظلوم نمایی داشته و در قبال قاچاق میلیون ها لیتر سوخت که سرمایه ملی می باشد و دهن کجی این افراد به قانون و تعرض به ماموران مرزبانی سکوت مرگباری می کنند یادآور شد: مرزبانان غیور استان هرمزگان به هیچ عنوان تحت تاثیر جوسازی های رسانه های معاند قرار نگرفته و همچنان که از سال گذشته تاکنون ۹ شهید را در مبارزه با قاچاقچیان تقدیم کرده و بیش از ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق از ابتدای سال تاکنون کشف و ضبط کردند، تا آخرین قطره خون در برابر مخلان نظم و امنیت جامعه و قاچاقچیان ایستاده و با هرگونه قاچاق بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

به گزارش فارس، تفاوت فاحش نرخ سوخت در دو سوی مرز موجب شده تا با توجه به بالا بودن حاشیه سود انجام قاچاق سوخت، افراد زیادی به این شغل روی آورده و در درگیری مستمر با مرزبانان، متأسفانه از هر دو سو تاکنون چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. ضروری است تا دولت فکری به حال این وضعیت کرده و فروش سوخت را در این نقاط ساماندهی کند به طوری که افراد شاغل در این حوزه که اکنون مخل اقتصادی بشمار می‌روند در ساز و کار و فرآیندی قانونی سوخت را با قیمت مشخصی تهیه و به آن سوی مرز به فروش برسانند تا بتوانند از این ناحیه ارتزاق کند.

به گفته منابع محلی، مرگ جوان ۳۱ ساله سیریکی حوالی ساعت ۱۰ صبح روز جمعه رخ داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • خسرو IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    20 0
    میلیونها لیتر سوخت قاچاق از کجا تامین میشود این فقط از طریق شرکت نفت ممکن است که توسط عده ای میباشد که سالها در آن نفوذ دارند و تحریک مردم هم توسط همین افراد که اکثرا در برجهای تهران ساکن هستند انجام میگیرد انشااله دولتی قوی لازم است تا همه آنها را جمع کند
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    27 1
    تفاوت فاحش نرخ سوخت در دو طرف مرز !!!!تقصیر ما مردم چیه که ارزش پول ملی شده صفر
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    19 12
    تا کی قرار هست در برابر این غده سرطانی وهابیت در کشور مماشات کرد !؟ این ها ستون پنجم سعودی هستن .
    • GB ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      3 5
      چی میگی اسکل اصلا متنو خوندی؟
    • جان IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      1 5
      اقاپسرنشستی بیرون گود میگی لنگش کن ،نمیخواذشعار بدی برو تفنگ بگیر دستت اگر مرد میدونی برو یمن کمک حوثیها با عربستان بجنگ
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    20 5
    اون از سراوان این از میناب پروژه سوریه سازی ایران با شورش در مناطق مرزی و ایجاد پل برای ورود تروریست های خارجی با نقش آفرینی جدی وهابی ها !
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    13 2
    برید کسی رو که گرا داد در مناطق مرزی باید مسلح بشن رو بگیرید
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      2 2
      حجار اصلاح طلب ها.مونده حالا. بذار نظام همچنان رافت اسلامی نشون بده ببین لیبی شدن واسمون ارزو میشه یا نه
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    13 3
    هر جا جای پای وهابیت هست نا امنی هم هست
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    12 2
    الان میان به این تروریست های قاچاق چی میگن سوخت بران دریایی زحمت کش در سراوان سوخت بران خودرویی زحمت کش و در کردستان کوله بران کوهستانی زحمت کش درحال خالی کردن ایران و ایجاد قحطی مصنوعی هستن .
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    15 0
    شدیدا بامتخلفین برخورد شود
  • امیر هوشنگ IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    14 1
    قاچاق اگه زشته برای همه زشت باشه وگرنه چیزی میشه که شده
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    11 0
    مماشات نیروی انتظامی با دزدها و قاچاقچیان و متخلفان راهنمایی و رانندگی شیرازه نظم را از بین برده .
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    14 1
    وقتی به یه تعداد وهابی قاچاقچی رو می دید همین می شود.
  • نامی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    3 6
    راه حلش مثل همیشه سه برابر کردن قیمت سوخته
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    12 1
    افراد مهاجم را شناسایی و دستگیر کنید. قاچاق سوخت ضربه به اقتصاد کشور است. عده ای به جای تلاش به مفتخوری و سود زیاد عادت کرده اند. در حالی که میتوانند در دریا ماهیگیری کنند سوخت میدزدند؟
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 11
    خب مرز نشین بدبخت چکار کنه.از ای طرف تحریم و گرانی و از اون طرفم برخورد قانون.متاسفانه در ای شرایط حساس فقط دسته گل به اب میدید
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    14 0
    بایستی با تروریستهای داخلی به شدت مقابله کرد و گرنه دیروز سراوان امروز میناب ،و فردا.........
  • SE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    14 1
    تیراندازی هوایی چرا؟ ذر صورت تسلیم نشدن باید در دم کشته شوند تا به مرزبانان آسیب نرسد
    • Bndboy IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      4 0
      من بچه مینابم و این شهری رو که درگیری رخ داده رو میشناسم عزیزای بلوچمون هستند و بسیار انسانهای شریفی هم هستند .زیاد به قاچاق گازوئیل گیر نمیدن که اگه میخواستن جلوشو بگیرن مثل یکی دو سال قبل که یکم قاطعانه برخورد کردند از ریشه نابود شد ولی به دلیل تحریم اینم یه راهیه برای صادر کردن گازوئیل ولی متأسفانه خود این قاچاقچیان هیچ مراعاتی ندارند و خیلی با جون بقیه مردم بازی میکنند به طوری حوادث رانندگی بسیار زیادی بخاطر اینکه خیلی از راننده های اونها بچه هایی هستند که حتی گواهینامه هم ندارند و توی شهرو روستاها با سرعت بسیار زیادی رانندگی میکنند
    • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 4
      سلام برادران طرفدار قاچاق نیستم ولی یه بار برید اون مناطق وضع زندگی ونبود کار ونبود زیر ساختها ی کاری روببینید بعد قضاوت کنید چند کارخانه وپروژه دولت درجهت کار آفرین ی ایجاد کرده خب کارنباشه شما واقعا جای اونا چکارمیکنی باید ریشه ی بررسی و قضاوت کنیم
    • به علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      قبل از نظر دادن فکر کنید. مگر قرار است اقتصاد دولتی داشته باشید و دولت کارخانه داری کند؟ سرمایه گذار خصوصی باید بیاید که او هم جایی که ناامن است نمی آید. مردمی که خودشان عامل ناامنی هستند جایی برای دلسوزی باقی نمی گذارند.
  • هادی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    6 0
    متاسفانه سیستان و بلوچستان نیستید بفهمید وهابیت اینجا بی داد میکنه به خون شیعه تشنه هستند .اینجا وحشت ناک زاد ولد می کنند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    دو ساله که صبح ها و عصرها نیسان ها ی بدون پلاک با سرعت بالای 150 کیلومتر حد فاصل میناب تا جاسک علناً و به راحتی در جاده اصلی به قاچاق پر سود سوخت مشغولند و کسی هم کاری با کارشان دارد. کافیست فقط 2 دقیقه در این محور بایستید.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 1
    قاچاق سوخت روزی یک تا 3 میلیون تومان سود بدون زحمت دارد. در ناحیه میناب تا جاسک به صورت کاروانی گاهاً تا 20 عدد نیسان پشت هم در جاده اصلی به راحتی قاچاق میکنند.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 2
    خود شون در رفاه و آسایش هستند با گرانی،،صفهای مرغ،روغن،شکر،برنج،مردم چکار کنند شغلی نیست ،،،سوختهایی که به افغانستان با تانکر میره قاچاق نیست یک گالن بیست لیتری قاچاقه،،،
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    3 0
    دولت با حمله کنندگان به مقرهای نظامی و انتظامی باید بشدت برخورد کند وگرنه روز بروز این موضوع در نقاط دیگر کشور گسترش می یابد و اگر قانون از نیروهای نظامی و انتظامی حمایت نکند آنها نیز دلسرد میشوند و نا امنی گسترش می یابد و این به صلاح مردم و کشور نیست
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    سوخت بر و کولبر چه شغل های شریفی بحال خودمان باید گریست
  • ناشناس IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    اینهاسرمایه ملی ماهست ماخودمون تحریم هستیم بعدیک عده سودجو برای کسب درامداینکارهارومیکنند. قانون هم بدون مماشات بایدباهاشون برخورد کنه.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    برای مشکل سوخت من یادمه آقای رائفی پور یک طرح خوب داده بودند باید طرح جدیدی داده شود تا این مشاکل حل شود
  • سید فروزان CH ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    3 0
    دولت اگر قرار بود فکری بکند که این افراد به کار قاچاق وارد نمیشدند ، نتیجه هشت سال سو مدیریت و مبارزه با تولید داخلی ، تعطیلی کارخانها ،خصوصی سازی نابودگر صعنت ‌کشاورزی ،حاصلش میشود ، کوله بر ،سوخت بر ، خاک بر ، مواد مخدر بر ، ،خلاصه دولت تدبیر و امید را باید دولت بر ،بر سازی نامید
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    جناب سرهنگ جان جوانان این مملکت عزیز است ویا بنزین که می سوزد وباد هوا میشود ؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس