کد خبر 1191868
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: میزبانی بحرین از بازی‌های دور برگشت مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر یک تبانی توسط AFC بود.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص میزبانی بحرین از مسابقات گروه C مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور دارد، بیان کرد: فدراسیون فوتبال یکسال بلاتکلیف بود و همین موضوع باعث شد تا رقبای ما از این فرصت استفاده کنند و در پنهان به صورت تبانی تصمیمات سیاسی گرفتند که مغایر با روح ورزش منشور المپیک و جوانمردی است.

او افزود: من با شورای المپیک آسیا و شیخ‌ احمد صحبت هایی را انجام دادم. دلایلی که آوردند اصلا قانع‌کننده نیست. آن ها بحث تبلیغات، حامیان مالی و تحریم ها مطرح کرده بودند که همه این ها بهانه است و واقعی نیست.

بیشتر بخوانید:

AFC با ما عناد دارد

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: سکوت فیفا در این زمینه بسیار معنادار است. چطور وقتی حرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مطرح می‌شود فیفا دفاع می‌کند، اما اینجا که بحث حقوق فوتبال ایران است سکوت می‌کند؟ در حالی که می‌دانیم این تصمیم مغایر با اصول فوتبال و رویکردی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.

صالحی امیری در خصوص رایزنی های وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه هم در حد توان خود تلاش کرد. ارتباط ما با فیفا در حد مکاتبه است. ارتباط رسمی با شورای المپیک آسیا داشتیم که از طریق شیخ‌ سلمان دنبال کردیم. مجموعه رفتارهای سیاسی علیه ملت ایران دارند و این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی را باید در چارچوب یک پازل بزرگ‌تر ببینیم. اما این دلیل نمی‌شود که فعالیت نکنیم. عزیزی خادم با من، ظریف و سلطانی‌فر صحبت کرد. به اعتقاد من نتیجه یک تبانی بود که AFC اعلام و فیفا هم سکوت کند.

صالحی‌ امیری در خصوص تأثیر دوران گذار فدراسیون فوتبال روی این موضوع عنوان کرد: این دوران بسیار لطمه زده، حتی حمایت ما در آن مقطع از شیخ‌سلمان اشتباه بود که نتیجه آن را امروز می‌بینیم. باید به آنچه اتفاق افتاده اعتراض کنیم. هنوز روزنه‌هایی وجود دارد. این موضوع کاملاً غیرعادلانه و غیرمنصفانه است. قصد دارم با توماس‌باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنم. بعد از آن جلسه مشترکی را هم با عزیزی‌خادم وزیر ورزش و وزیر امور خارجه برگزار می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص شکایت فدراسیون فوتبال به دادگاه CAS بیان کرد: این مساله نیازمند بررسی ابعاد کارشناسی است و نباید تصمیم لحظه‌ای گرفت. به امید خدا در هفته آینده جلسه مشترکی بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود تا ابعاد این مساله را بررسی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    باسلام میگم این اقدامات که شما میخوای بعدا انجام بدین چرا در این پانزده روز گذشته رایزنی نکردی چرا با احساسات مردم بازی میکنی تنها دلخوشی مردم این فوتبال بود اونم نتوانستید نگهدارید وحق مسلم میزبانی ایران را را گرفتن همه دنبال پر کردن جیب ونگه داشتن میز ریاست. هستید کسی بفکر مردم بود بگین با ذره ذره بین برم دنبالش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس