کد خبر 1191824
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
پوتین: علت تحریم‌های غرب، صرفاً موجودیت روسیه است

رئیس جمهوری روسیه معتقد است که محدودیت‌های ضدروسی اعمال شده از سوی کشورهای غربی با انگیزه‌های سیاسی و به خاطر موجودیت روسیه و توانایی این کشور در دفاع از منافع ملی خود است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه در نشست مربوط به اقدامات برای افزایش سرمایه‌ گذاری در کشور اعلام کرد که اعلام محدودیت‌های ضدروسی از سوی کشورهای غربی با انگیزه‌های سیاسی خاص و صرفاً به خاطر موجودیت کشور روسیه است.

پوتین گفت: «مهمترین موضوع در واکنش ما به محدودیت‌های اعمال شده از سوی غرب با انگیزه‌های سیاسی، اگر بخواهم صادقانه بگویم، تنها به خاظر موجودیت کشور ما و به خاطر آن است که ما توانایی دفاع از منافع ملی خود را داریم.»

بیشتر بخوانید

انتقاد شدید پوتین از کارزار اطلاعاتی غرب علیه روسیه

به عقیده وی، مهمترین نتیجه تحریم‌های خارجی، ایجاد شرایط رقابتی مناسب برای انجام تجارت موفق در داخل کشور است و بدین ترتیب، محدودیت‌های خارجی اعمال شده علیه روسیه، در حقیقت نتایج مثبتی به همراه داشته و نمونه بارز این مسئله یافتن جایگزین‌های مناسب برای واردات است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه روسیه به ثبات در ایالات متحده علاقه‌مند است و نیازی به "اختلافات داخلی" در این کشور ندارد، ادامه داد: «در شرایط کنونی تعداد عوامل تأثیرگذار بر غیرقابل پیش بینی کاهش نیافته است. برای مثال، در جریان "هجوم" به کنگره آمریکا، 150 نفر بازداشت شدند که خطر 15 الی 25 زندان این افراد را تهدید می‌کند. مشخص نیست که نتیجه اختلافات داخلی در ایالات متحده به کجا ختم خواهد شد.»

پوتین تأکید کرد: «مسلما مسکو علاقه مند است که این اختلافات پایان یافته و اوضاع داخلی آمریکا ثبات داشته باشد، برای اینکه چنین روند سیاسی در داخل کشور، روی روابط خارجی واشنگتن نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز عقیده کرد که تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب اوپک پلاس، این امکان را فراهم می‌کند تا روند انتقال اقتصاد جهانی به رژیم فعالیت عادی، هموار شود.

پوتین در عین حال یادآور شد که سال 2020 به دلیل اپیدمی ویروس کرونا، دشوارترین سال برای اقتصاد روسیه، بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، البته تصمیمات اتخاذ شده بموقع، این امکان را به روسیه داده تا از سقوط اقتصادی جلوگیری کرده و در مسیر احیای اقتصادی گام بردارد.  وی افزود، با این وجود، دولت سیاست پولی و اعتباری را نه تنها سخت گیرانه‌تر نکرده، بلکه آن را تسهیل کرد.

پوتین همچنین از تجار روسیه دعوت کرد که سرمایه‌ گذاری‌های خود را در بخش‌های اقتصاد داخلی کشور که شرایط آرام و با ثباتی یافته، فعال‌تر کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس