به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ایشون بقال محله ما هستند، از همان پیرمردهایی که همیشه ترازو رو به نفع مشتری سنگین می کنند، از همان بقالی هایی که یک دریچه از مغازه به خانه دارند.

از این بقالی ها و کسب و کارهای کوچک حمایت کنیم، تا فروشگاههای زنجیره ای و سرمایه داران بزرگ بیش از این آنها را نبلعیده اند.

بقالی که همیشه ترازو را به نفع مشتری سنگین می‌کند +عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری⚘ IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    53 0
    توجه به سوره ی مطففین
    • کیان IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      1 0
      دقیقا ما هم یه همچین بقالی با این نامونشان تو شهرک‌مون داریم :) الویت خریدهامونم باایشون هستش
  • احمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    9 49
    جلوی پیشرفت را نمی توان گرفت به هر حال بودن فروشگاه های زنجیره ای مورد نیاز هر کشوری است. حمایت از مغازه داران بایستی به شکل دیگری صورت پذیرد.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      17 2
      می بینم روزی رو که همین فروشگاه های زنجیره ای باعث قحطی و کمبود بشن. چشمات رو باز کن و اثر این فروشگاه ها تو غرب رو ببین بعد اظهار نظر کن. عجیبه این فراموشی با این سرعت!! هنوز به سال نکشیده.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      0 0
      در کشورها کالاها و اجناس به قیمت همیشگی است یعنی بواسطه کمبود نرخ آن را صاحب فروشگاه بالا نمی برد لذا همه سعی در خرید مازاد دارند اما در کشور ما حتی شایعه کمبود کالایی باعث افزایش زیاد قیمت می شود لذا توان خرید برای بیش از 80 درصد جامعه بوجود نمی آید.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 2
      اگه قرار باشه همه ی سوپر مارکت ها بشن فروشگاه بااین وضع داغون اقتصادی تو کشور پس قشر ضعیف برن بمیرن ؟ همین فروشنده های با انصاف با گذشتتون و نسیه دادن و کنار اومدن با مشتری روزی خیلی از خونواده ها رو جور میکنن خدا حفظشون بکنه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    52 0
    ایشون ازون کاسبهای شریفی هستن که حبیب خدان
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    9 0
    ماشاء الله
  • GB ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    8 0
    تو کشورهای متول همه دارن از سوپر مارکت رد برمیگردونن
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    2 10
    متاسفانه با این شرایط حاد درآمدی کم کم بساط بقالی و سوپری های محلی برچیده میشه چون با درآمدهای کم فقط میشه از فروشگاه های زنجیره ای خرید کرد که هم تنوع قیمتی بیشتری دارند هم تخفیف میدهند هم جنس هایشان تازه تر است تازه جایزه هم میدن
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      0 0
      یه بار دیگه چیزی که نوشتی رو بخون شاید دوست نداشته باشی حماقت محض در گفتار و تصورت رو گسترش بدی!!!
    • سعید IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      0 2
      بد نیست برای یه بار هم شده قیمتهای کالاهای خریداری شده ات از فروشگاه را با قیمت همون کالا در مغازه مقایسه کنی ، اونوقت میفهمی به نام تخمیف چه کلاه گشادی سرت رفته
  • سلمان IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    6 0
    ایول ، گل گفتی دادا
  • DE ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    تو همین المان و اروپاچند تا فروشگاه زنجیره ای اقتصاد خرده پا که در دست مردم عادی بود رو مثل بلدزر خورد وخمیر کرده و گلوی تمام مغازه داران خرده پا رو بریده و نابود کرده. پیاده کردن این روش انحصاری کردن خرید و فروش بدست این فروشگاههای زنجیره ای روش معاویه ای ابوسفیانی هست و دودش میره چشم عموم مردم اگر کنترل قانونی و عادلانه نشه همه سرمایه های مردمی رو در کوتاه مدت می بلعه و تکاثر ثروت در دسته یک عده خودخواه که خون مردم رو تو شیشه می کنند رو فراهم میکنه. با این بیانات نشون میده در ایران سنگرهای اقتصادی و مالی داره میافته تو دست یکعده سرمایه دار خدانشناس که میخوان جیب مردم رو خالی و اونا روبرده خودشون بکنند. نیروهای انقلاب لازمه در امر توزیع کالا و سرمایه مابین مردم بشکل علمی و عملی فعال بشن. تا اقتصاد توزیع کالا دست مردم بمونه تا اقتصاد مردمی بمونه.
  • مهرناز IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    کاربر محترم فضای مجازی " بقالی های دوران قدیم تبدیل به سوپر مارکت های کوچکی شده اند " که اداره انان دیگر پیرمردهای قدیم نیستند " متاسفانه کفه ترازوی شان هم به نفع مشتری سنگینی نمی کند.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    من سوپرمارکت شراکتی داشتم شریکم همیشه سعی میکرد مشتری رو گول بزنه و با جنگ و دعوا شراکت رو به هم زدیم و مغازه رو جمع کردیم و شکر خدا ضرر زیادیم کردیم
  • علی خان IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    یکی از دلایل افزایش قیمت ها در مواد غذایی زد و بند این فروشگاههای بزرگ با کارخانه و بعضی آقایون است،، این فروشگاهها به راحتی نظم در نظام توزیع و تولید را به هم میزنند،، الان ما کمبود روغن نداریم مشکل توزیع است ، یکی از فروشگاهها با زد و بند توانسته هم فروش روغن را افزایش بده و هم در کنار این محصول ، محصولات بنجل خود مانند چای و تن ماهی را با افزایش ۸۰ درصدی قیمت راهی بازار کند ، به عنوان مثال اگه من بخوام دو کارتن روغن اویلا برا مغازه بخرم باید جهاز هم کنارش بخرم مانند ست کامل آدامس اکشن که میشود ۸۶۰ هزار تومان یا تن ماهی اویلا ۲ بسته یا چای ۲ کارتن ، اجباری هم هست .و کسی هم رسیدگی نمیکند ، در ضمن روغن ۱۳۰۰ را که قیمت رو جلد ۱۷۷۰۰ است ۳۰۰۰۰تومان میفروشن چرا ، به خاطر همین قانون جهاز اجباری است اگه جهاز نخری ویزیتور فاکتور نمی زنه ، حتی قانون شرکت طبیعت هم همین است که همراه روغن برنج هایلی بخری یا تن ماهی طبیعت.... روغن فراوان داریم چرا اگه چهازیه زیاد بخری روغن هم به نسبت زیاد میتوانی بخری جالب نیست ... چکسی این قانون ریاضی ماتریسی ، ماینری را خلق کرده.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    وجود با برکت این عزیزان همیشه پایدار باد . چنین مغازه هایی حتی در امارات با آن همه هایپر مارکت بسیار بزرگ بین المللی هنوز در همه محلات با عنوان (( بقاله )) دیده میشود و کارآیی دارد . اما فروشگاههای زنجیره ای . برای قطع دست واسطه ها و بهبود شبکه توزیع و خدمت به قشر کم در آمد واجب و لازم و ضروری است . حواسمان جمع باشد . خدای ناکرده . اینجور نباشد که واسطه ها و دلالها برای سود خودشان از آبروی دیگران هزینه کنند !!!
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    احسنت و زیبا گفتی . در این شرایط اقتصادی و بیکاری با باز شدن فروشگاه زنجیره ای چندین مغازه دار بیکار شده و خانواده های آنها آسیب میبیند. فروشگاه بزرگ زنجیره ای که نمیشود واسه یک کالا رفت و با وضع جیب مردم سخت میشود خرید انجام داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس