کد خبر 1189742
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بیداری ملت نوشت: "هیلاریا بالدوین" نویسنده آمریکایی با انتشار این عکس تو اینستاگرامش بعد از ۶ تا بچه گفته بازم بچه می‌خوام اما در ایران، بسیاری از زنان مخالف بچه‌دار شدن هستن و به نگهداری سگ و گربه روی آوردن.

 مادر بودن چیزی از ارزش‌های یک زن کم نمی‌کند.

پس از تولد ششمین بچه: باز هم بچه می‌خوام +عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 142
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    تازه طرف نویسنده هم هست برخلاف بعضی زنهای امروزی که تا لنگ ظهر هم می خوابن و هیچ کاری هم ندارن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      63 23
      در اینکه تحریمهای فلج کننده ناشی از سیگنال فتنه گران به همراه سیاست خون اشام اقتصادی لیبرالهای تدبیر و امید و اصلاح که مثلا با وجود این همه زمین یک مرد ایرانی باید در ارزوی مالکیت 200 متر از خاک وطنش بمیرد شکی نیست اما یک چیز هم هست که هزینه تفریحات و اسباب بازی و کهنه و لاستیکی و کفش و لباس ما 5 برادر در دهه 60 و زمان جنگ به اندازه فقط یک اتاق اسباب بازی پسر برادر ما در امروز نمیشود( تبلت و پوشک و لباس و هله حوله و ...... هم پیشکش ) و حتما با این فرهنگ جایگزین شده فرزند اوری محال است
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      سلبریتی سگ باز رو با مردم خوب ایران مقایسه نکن توی این اوضاع اقتصادی کی میتونه ازدواج کنه که بچه بیاره؟2 کیلو میوه شده 50 تومن از کجا بیاریم؟
    • سروش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      22 17
      از 15 سال پیش به این طرف زنان ایرانی به موجودات همیشه خواب گوشی به دست تبدیل شدن و توان حرکت بدون گوشی رو ندارن مرد خونه یه گوشی ساده نوکیا داره زنه یه گوشی لمسی اندوروید به روز داره مرد خونه صبح میره سرکار تا بوق سگ شب هم توسط خانم خونه که شام و نهار درست نکرده سرکار گذاشته میشه این عوارض گوشی های اندوریدی است زن خارجی یه مادر تمام عیار نویسنده یا پزشک زن ایرانی حدکثر سواد دیپلم خواب لیسانس خواب دکتری خواب!!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      14 11
      جناب مشرق نابغه اینقدر از این موارد نادر خارجی نذار تو خود آمریکا و اروپا هم زادآوری به شدت افت کرده حتی کشور مثلا مرفهی مثل سوئد که همه براش غش و ضعف میرن به خاطر رشد منفی حاضر شده تسهیلات به موالید بده حالا هر موالیدی که شد! خوشبختانه غربیها با اون فرهنگ قهقراییشون به سمت انقراض پیش میرن و متاسفانه دارن بقیه دنیا رو هم دنبال خودشون میکشن
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      30 6
      با کدام پول ازدواج کنیم که نوبت به بچه برسه
    • جانان IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      7 1
      ببخشی های شما میگیم تا لنگ ظهر میخواین شما میتونید به عنوان یک مردیا زن هزینه ی شش تا بچه رو با این گرونی تقبل کنید
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      0 2
      توکل تا یه حدی خوبه نه همش مثل اینکه دعا کنی پول بیاد
  • علي IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    جاييكه نظم و قانون حاكم باشه ميشه 10 تا بچه هم آورد. توكشور ما كه حريف نظم دادن به تخم مرغ هم نيستين
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      آره نظم و قانونشون رو هم در همین یک سال اخیر به دفعات شاهد بودیم، از اون آشوبها تا مرگ و میر بالای کرونا تا یخبندان و قطعیهای بی پایان آب و برق و ....
    • محمد علی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      72 5
      مامی بچه ارزون بشه من ده تا میارم کمر ما رو دو چیز شکست حرفهای جهانگیری و گرانی پوشک
    • کاوه IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 0
      اقای نابغه اونارشدجمعیتشون مطابق بازیرساختهاشونه درضمن منفی هم نیست دهم درصده
  • ایرانی الاصل IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    96 25
    سلبریتی های احمق ایرانی عشقشون اینه که سگ بازی کنند
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      42 12
      بهتر بزارید نسلشون منقرض بشه!!!!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    81 25
    برای خودشان فرزند آوری و برای ما سگ بازی را ترویج میکنند
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      18 16
      سگ هم داره
  • ebi IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    96 17
    بله تو مشکلات اقتصادی مثل ما نیستن راحت زندگی میکنن ..... تو این بحران مردای 40 سالش هنوز مجردن شما از تولید نسل حرف میزنید ؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      21 40
      اگه دلیل اصلی، مشکل اقتصادی بود یه عده تعداد سگ و گربه شون رو بالاتر نمیبردن
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      4 1
      مخاطب این مطلب شما نیستین منظورشون اوناییه که توانشو دارن آخه هزینه نگهداری سگ و کربه از بچه بیشتره
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    76 15
    یک کیلو پیاز 10000 تومان میشه چکار کرد
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      33 9
      تازه با مصوبه مجلس انقلابی در خصوص مالیات بر خودرو و مسکن همه ملت میشن مستاجر دولت
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      12 5
      برو هرمزگان ببین مزارع کاشت پیاز قیمت هر کیلو 600 تومانه مشکل خودمون هستیم دلال ها از فضا نیامدن از بین همین مردم هستن
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 0
      داداش قیمت زمستون پارسال بهت دادن سرت کلاه گذاشتن
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 0
      دوستی که میگی مقصر خودمون و دلالیمونه مسئول فرهنگ سازیمون و دنیا آخرتمون کیا هستن همونا باعث شدن رحم و مروت دیگه نباشه و همه به فکر خودشون باشن و پول
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    77 20
    در راستای اقتصاد مقاومتی باید کمتر بچه داشته باشیم تا حداقل یه اشکنه پیاز برای خوردن خودمون بمونه
  • کاتب IE ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    63 21
    زن های ایرانی تعطیلن اکثرا،،، غربگرا و محجبه هم نداره... فرزند نیاوردن شده یه فرهنگ ، به همین سادگی با ۲ تا عکس مگه میشه نظر شون عوض شه ۳۰ سال بعد نتیجه سیاست های دهه ۷۰ معلوم میشه، آمریکایی ها ۶ تا ۶ تا بیارن، ایرانی ها ۱ دونه برای خالی نبودن عریضه چه جنگی شود
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      9 1
      از جمله آخرت معلوم شد که گوشت دم توپ میخوای نه بچه.
  • RO ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    95 12
    ماهی تو امریکا 10000 دلار حقوق می گیره اینجا مردم ایران خودشون تو خرجی خودشون موندن بچه هم بیارن ؟ پوشک دونه ای 3 هزارتومان بچه روزی سه بار دستشویی کنه ماهی 300 هزارتومان خرج پوشکشه کاش یکم هم به فکر مردم بودن داره خانواده ها نابود میشه اینجا
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      13 60
      عزیزجان اینقدر دروغ نگو متوسط حقوق اونجا برای قشر متوسط چهار هزار دلاره که برای ساختن یه زندگی باید سی چهل سال با این حقوق قسطهای مختلف بدن تازه اگه اون وسطا یه مشکلی پیش نیاد
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      20 50
      اتفاقا اکثر اونهایی که بچه نمیارن مشکل مالی ندارن
    • RO ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      12 3
      برادر من آمریکاست سالانه 200 هزار دلار درآمدشه. مهندسه تو سه سال ماشین و خونه خریده مقایسه کن با ایران
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      7 7
      آخه کدوم مهندسه؟ مگه همه مثل هم هستن؟ چرا هذیون میگید متوسط ماهانه بین چهار هزار تا پنج هزار دلاره که نهایتا سالانه تا شصت هزار دلار درآمد دارن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    91 12
    من خودم۳ساله ازدواج کردم عاشق بچه هستم اما خداوکیلی خرج زندگی زیاده دوس ندارم بچم عقده ای باربیادوآرزوی همه چیز توی دلش بمونه
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      17 43
      شما ناراحت نباش بچه ات رو درست تربیت کن تا متکی به نفس بشه هر وقت با بچه های اواخر دهه هفتاد به بعد مواجه میشم تاسف میخورم اکثرا تک فرزند و زیاده خواه و تنبل هستن، افراط و تفریط اتفاقیه که هر دوره تکرار میشه
    • GB ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      22 81
      هر آنکس که دندان دهد نان دهد.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      11 13
      تو از اون ور بوم می افتی یک بچه ی لوس تحویل جامعه میدی
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    61 12
    قبل از همه چیز باید می فرمودید شوهر خانومه چی کاره است و درآمدش چقدره، هر چند ناگفته از یه قلم فقط کیفیت لباسهای شش تا بچه میشه فهمید این چیزها یا با پول نویسندگی به دست نمیاد یا دستمزد نویسنده تو اون کشور خیلی بالاست.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      7 3
      شوهرش الک بالدوین بازیگر معروفه معلومه که وضعشون خوبه ولی شما چرا بخودتون می گیرین؟ این مطلب واسه اوناییه که حاضرن خرج سگ و گربه کنن ولی بچه دار نشن فقط بخاطر راحت طلبی و عدم مسئولیت پذیری و این چیزا خودتون زیاد درگیر نکنین
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    53 12
    چرت نگید پولش و خرج و هزینه هاش بدید من ده تا میارم با بیکاری و اقتصاد فشل کی میتونه خرج بچه بده
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    40 0
    زمان جنگ یه بچه ماهی دو سه میلیون به پول انروز کوپن و سهمیه داشت و کل سیستم بهداشت و درمان و آموزش پرورش و آموزش عالی رایگان بود و زاد و ولد بالاترین نرخ را ثبت کرد اما الان میخوان با سخنرانی مردم را تشویق به بچه آوردن بکنن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    49 1
    خبری از سفره و جیب مردن داری خبر از مرغ کیلو سی هزار تومن و گوشت صد و پنجاه تومن و حقوق دو تومنی چی بچه بیاریم چیکار یه بدبخت مثل خودمون تحویل بدیم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    40 0
    اونجا میشه و حمایت هم میکنن اینجا واقعا مخارج زیاد شده و حمایتی نیست متاسفانه
  • mp IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 64
    جالبه! اکثر کامنت ها علت مخالفت با فرزندآوری رو شرایط اقتصادی می دونن. درحالیکه این خلاف فرهنگ توکل هست. دوستان یادتونه باشه: آنکه دندان می دهد نان میدهد
    • مصطفی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      43 2
      اصلا موضوع اقتصاد خراب ما ربطی به توکل کردن نداره. مردم دارن میبینن مسئولین در ناز و نعمت و فول امکانات زندگی میکنند اما ما مردم عادی زیر فشار اقتصادی فقط حسرت برامون مونده. بحث عدالت اجتماعی و اقتصادی که اصلا در مملکت ما رعایت نمیشه باعث این اتفاقات شده. اگر دهه شصت مردم خوب بودند بخاطر ساده زیستی اکثر مسئولین بود. فرهنگ‌سازی از بالا شروع میشه با تبلیغات که مردم حرف گوش نمیدن. یه سر خیابونای بالا شهر تهران برید و ماشینای میلیاردی ببینید تا متوجه گسل طبقاتی شوید.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 46
    خدا میگه به مشکلات نگاه نکنید خودش روزی دهنده است الان مردم مینالن یعنی ایمانشان کم شده
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    15 11
    منم اگه بچه های به این خوشگلی داشتم 10 تا می آوردم
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    46 1
    آقا بچه دارشدن هزینه میخواهد همه مردم مفتخور وآقازاده نیستند
    • GNS IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      3 23
      خب بجاش سگ و گربه بیار اونها هم خیلی خوشگلن. از کی تا حالا ملاک فرزندآوری شده ظاهر بچه.اصلا مگه آدما وقتی میخوان بچه دار بشن میدونن بچه شون چه شکلی قراره بشه؟ به جای بهانه آوردن بیخودی بگو نمیخوام بچه بیارم.یا یک دلیل منطقی بیار.چرا میخوای خودت و ما رو گول بزنی. اینو بدون که آدم بچشو به خاطر ظاهرش نمیخواد.اینو قبل از اینکه بچه دار بشی بفهم.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 37
    مشکل ما دوری از اعتقاداتمان هست و عدم اطمینان به خدا وقتی خود خدا تضمین داده که من روزی بچه را می رسانم دیگه ترس از هزینه ها معنی نداره خود من هم همین مشکل رو دارم که خانمم تحت تاثیر مدرنیته به دنبال آزادی و تفریح و تناسب اندام خودش هست و بیشتر از یک بچه را نمی خواهد بهانه تناسب اندام و گرونی و عدم آزادی رو دارد
  • GB ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 33
    والا همه غربیها به شرق نگاه میکنن. اونوقت جوونا میرن میوفتن دنبال تبلیغات دروغ غربی.
  • امید IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    30 16
    در ایران فقط افغانی ها بچه زیاد تولید می کنند زیرا که بچه هاشون را از سن ۷ یا ۸ سالگی برای کار می فرستند تو خیابان ها. ولی بچه های ایرانی بر خلاف نسل های گذشته در ناز و نعمت زندگی می کنند. یادش بخیر دهه های ۶۰ و ۷۰ با کمترین توقع از خانواده هامون بزرگ شدیم. ۹ ماه در سال درس می خواندیم و سه ماه تابستان هم کار میکردیم.
    • بهادری IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      3 2
      با سلام آقا امید کاملا با نظرت موافقم
    • بهادری IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 1
      با سلام آقا امید کاملا با نظرت موافقم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    47 8
    در آمریکا بجز یک اقلیت کارتن خواب اکثریت در رفاه زندگی میکنن لذا بایدم اونجا به فکر بچه های پنجم و ششم باشند ولی تو ایران اکثریت در فقر زندگی میکنن و توانایی بزرگ کردن بچه ی سوم و چهارم رو ندارن
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 11
      فهمیدیم شصت میلیون نفری که تو آمریکا به نون شبشون محتاجن جز اقلیتها هستن
  • مسیحا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    53 5
    چرا مغلطه میکنی مشرق ؟؟؟؟؟؟؟ وضع اقتصادی این خانم رو با وضعیت مردم خودمون مقایسه میکنی یه سال بیارش اینجا با هر علی برکت الهی یه جنین سقط میکنه بدون شک .
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 6
      پس پارادوکس سرمایه دارهای ایرانی رو هم لطفا حل کنید که چطور به جای بچه فقط حیوون خونگی پرورش میدن، تازه خیلیهاشون سرمایه دار هم نیستن و زندگی متوسطی دارن
  • شهرام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    35 10
    این خانم احتمالا هنوز پیاز کیلویی خداتومن و گوشت کیلویی 200 هزار تومان با حقوق دو و نیم میلیون تومانی را تجربه نکرده که دلش بازم بچه میخواد. 38 سالمه و هنوز کوچکترین پس اندازی برای ازدواج نتونستم جور کنم چه برسه بچه دار بشم
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      6 0
      تازه اگر کار باشه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    45 2
    زرشک نویسنده خودت چندتا بچه داری ؟ خودت اصلا متاهلی ؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    18 10
    چقدر ادبیاتتون زشته همون بهتر که شما پدریامادر نشین یابقول خودتون بچه تولید نکنید
  • ناصر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    19 0
    بهتراست قبل ازاظهارنظرخدماتی که دولت برای تولدیک بچه درانریکا وایران تعلق میگیره رابیان فرنایید بعدمقایسه کنید....تولددرامریکاماهی سیصددلارنقدومعادل سیصددلارخوردوخوراک تعلق میگیره ودرایران اضافه شدن هزینه خانواروفقربیشتر...
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    28 9
    ازش بپرسین پوشک رو چند میخره شیرخشک رو چند میخره توی امریکاهم ازمایشاتشون انقد گرون درمیاد اصلا گوشت ومرغ وشیر داره بخوره اصلا ایرانی جماعت نسلش منقرض بشه بهتره
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 3
      مالیات سنگینی پرداخت میکنن و از حقوقشون کم میشه ولی مدرسه و بیمارستان و ..رایگان میشه
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 6
      نه اینکه همین ماما ن ها و شما با پوشک و مای بیبی بزرگ‌شدین!!این همه کلاس _تنبلی_ رو از خونه باباتون اوردین؟
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 9
      به نظرم تو ایرانی نیستی که آرزوی براندازی نسل ایرانیها رو داری، ضمنا سرمایه دار هم که باشی مشخصا تو یکی فقط خرج تفریحاتت میکنی، پس بهتره بگیم نسل ایرانیهایی مثل تو منقرض بشه بهتره
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    6 42
    یعنی یه نفر پیدا نمیشه به حرف خدا اعتماد داشته باشه؟!همه دارن از پول و وضع بد اقتصاد دم میزنن!! واقعا تاسف آوره
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      6 1
      خدا کی و کجا گفته وقتی بیکاری و نمیتونی خرج خودت رو بدی و هیچی تو جیبت نیست ازدواج کن و ده تا بچه بیار؟
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 1
      اتفاقا تاسفم از همین جواب دادنا و مغلطه چینی هاست،آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    16 0
    دوست عزیز مشکلات معیشتی و اشتغال وشرایط رو به وجود بیارید ثبات اقتصادی به بازار بدید رانت رو حذف کنید شفاف سازی اقتصادی کنید فرقی مابین افراد نباشه همه هم قانون مند باشیم و قوانین عقل گرا را حاکم کنیم و استثنا قائل نشید و امنیت شغلی و حقوق ها رو عاقلانه با شرایط کار و منصفانه و براساس قدرت خرید پیش بینی کنید قیمت ها رو در یک سال ساعتی بالا نبرید و از تولید کننده حمایت کنید تورم بعضی از کالا هار از 150% کمتر کنید واموال مصادره ای قابل استفاده رو که از محتکرین گرفتین رو در جای خاص به همه عرضه کنید دلال هار و حذف کنید رانت خوار ها را مجازات کنید نیرو های متعهد و قانون گرا و با وجدان و منطقی را جذب کنید انسان ها به لطف غریزه ذاتی و میل به اجتماعی بودن با معقول بودن تمام چیز هم بچه دار میشن و هم خانواده به وجود میاد بخصوص ما ایرانی ها در ضمن معلم های خوب و مدارس خوب و انسان گرا تربیت کنید تا در آینده کشور خوبی داشته باشیم ، البته الان هم این نسل هم دست پرورده های خودتونن البته جسارت نشه به انسان های درست و با ادب محترم در کل گفتم که واقعیت دارید مشاهده می کنید.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 8
      من به شما قول شرف میدم تا پمپاژ فرهنگ منحط غربی در این کشور جریان داره با آرمانشهر اقتصادی هم فقط تعداد سگ و گربه مردم بالاتر میره
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    14 2
    ایشون همسر الک بالدوین بازیگر ثروتمند و معروف هالیووده با مردم عادی مقایسه نکنید
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      3 3
      کیم باسینگرهمسر بالدوین متولد ۱۹۵۳هست یعنی ۶۷ساله
  • کیارش IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 6
    هر کار که دشمنان ما میکنن که نباید بکنیم.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 1
    یکی از دوستان انگلیسی ام ۵ تا بچه داره یکیش سقط شد ولی همیشه میگه ۵ تا دارم
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 6
    ایول چقدر قشنگه این عکس اوج زیبایی زندگیه
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 7
    یکنفرایرانی که شغلش هم عالی ست خانمش هم شاغل یک فرزند دارد رفته سگ آورده جای بچه ی دوم دیگه هم قصد ندارند بچه داربشن
  • جعفر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    9 0
    شما میتونی بچه بیاری .ولی ما در ایران در هزینه زندگی اولیه خودمون هم موندیم .اجاره مسکن .هزینه امرار معاش بهداشت و .....
  • US ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    اون یه نویسنده هست برای کتابش حداقل دستمزدی که می گیره 1 میلیون دلار هست.. اما اینجا بهترین نویسنده شما کتابش چاپ میشه ناشر پولش رو نمی ده! فرق زیاده
  • مهدی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 4
    بنده تا سن 30 سالگی مجرد و کار درست و حساب و درآمد پایدار نداشتم و در سن سی سالگی از دار دنیا فقط یه موتور سیکلت قراضه داشتم و یک ریال هم پس انداز نداشتم و زنگی ام برکت نداشت و به زندگی از دید مادی نگاه می کردم و همیشه ناراضی و ناامید و افکار پوچ و تهی و به فرایض دینی سست و در گناه و بی ایمانی غوطه ور بودم ولیکن بعد از سی سالگی یک انقلاب درونی در وجودم بوجود آمد و با امید به خدا و دست خالی تصمیم به ازدواج گرفتم و اکنون بعد از 15 سال الحمدالله صاحب سه اولاد و تمکین مالی نسبتا مناسبی شده ام و از زندگی بسیار رازی هستم و خداوند مهربان بابت همسر مهربان و فرزندان دلبندم رزق و روزی به زندگی ام داده و همیشه به دنبال کسب روزی حلال هستم و ارزو ها و درخواست هایم را فقط از خدا میخواهم و هیچگاه از بنده خدا تمنا و درخواستی ندارم ولیکن متاسفانه عشق های امروزی بسیاری از جوانان از روی هوا و هوس است و هیچگاه تحمل سختی ها را ندارند و بسیار زود ناامید می شوند و از آوردن فرزند ترس و هراس دارند و این همه از بی اعتقادی به خداوند مهعربان میباشد.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 8
    زنان جدید عقده ایی ایران در حال عقده گشایی اند بجای بچه آوری !!بزار کارایی که باباجونشون انجام ندادن شوهر انجام بده ۶۰ بار لباس عروس بپوشه اونوقت میره سگ و گربه بجای بچه میاره
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    17 0
    مشرق جان از اوضاع اقتصادی فکر کنم خبر نداری!!!!!!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    9 1
    شما اول به اقتصاد کشور ثبات بده بعدا به چرخش در بیارش، کشور پنجم قدرت موشکی دنیا پوشک و تخم مرغ و روغن و تهیه کالای اساسی براش شده معظل
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 2
      سپاه چشمش به آمریکا نیست برا همین تونسته موشک بسازه ، دولت غرب پرست چشمش به آمریکاست برا همینم وضع اقتصادمون درب و داغون و خرابه . وظیفه سپاه دفاع از کشور و بازدارندگی هست و تونسته موشک بسازه ، تأمین پوشک و در کل ساماندهی اقتصاد وظیفه دولت هست ، پوشک رو از دولت مطالبه کنید ، چه کار به موشک دارید ؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    11 0
    اونا مشکل معیشت منزلت و پوشک و ...ندارن
  • کامران DK ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 6
    متاسفانه در کشورما فرزندآوری مترادف با عقب ماندگی و متضاد با پیشرفت تبلیغ شده است و این طور القا شده که فرزند نداشتن یا تعداد کم فرزند داشتن نشانه پیشرفت، روشنفکری و بلوغ اجتماعی است.امریکا و صهیونیستها با در دست داشتن سازمان جهانی بهداشت و اجرای دستورات آنها توسط بخشهای مختلف دولتهای ایران در حال از بین بردن نسل ایرانی هستند احتیاج هست در سطح گسترده و کلان به این موضوع رسیدگی شود هم از لحاظ موارد مالی و بهبود وضعیت اقتصادی و ارائه مشوقها و هم فرهنگ سازی. فرهنگ سازی در اینجا نقش بیشتری دارد چون تعداد فرزند در خانواده های ثروتمند هم مانند بقیه خانواده ها کم است.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    اولا همه اونجا دنبال فرزند بیشتر نیستن. ثانیا وضع اقتصادی اونجا رو با اینجا مقایسه میکنی؟؟؟؟ ثالثا کسی با توکل به خدا مشکلی نداره ولی داریم میبینیم کسایی که بدون تفکر بچه زیاد آوردن الان بچه هاشون تو چه وضعی هستن. رابعا الان رو با ۵۰ سال پیش مقایسه نکنید اون موقع طرف تو زمین کشاورزی کار می کرد و خرج خودشو از ۱۰ سالگی درمیاورد الان حداقل تا ۲۵ سالگی مجبور به درس خوندن و سربازی هست بعدش اگر کار گیر بیاره تا چند سال کار کنه ازدواج کنه بچه دار بشه؟؟؟؟ خامسا همش با سلبریتی ها جواب مردم رو ندین. تو خونه ۴۰ متری بچه انگار تو انفرادی هست.
  • حسین IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 1
    اینا صد تا پرستار و خدم و حشم دارند. با والدین ایرانی که در وضع بد اقتصادی هستند مقایسه نفرمایید
  • مستضعفان IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    5 0
    بد نیست رفاه اقتصادی هم در نظر بگیریم!! همچنین نیاز به شغل و مسکن و پوشاک و خوراک که نیاز های اساسی هستن و در ایران با فراز و نشیب بسیار روبه رو هستن رو در نظر بگیریم!! یه مثال ساده همین پوشک که نمیتونیم کنترلش کنیم!
  • ناصر IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    18 1
    نظرات موافق این خانم مثل اینکه ایران زندگی نمیکنن
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    23 0
    هر چی که به نفع خودتونه پیدا میکنید می‌نویسید درست و غلط بودن خبر هم که معلوم نیست هیچوقت کشورهای پیشرفته را با کشورهای جهان سومی مقایسه نکنید
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    19 0
    خرج برنج و گوشت و مرغ و میوه و لباس رو شما میدی من 12 تا بچه میارم خدا نیست و نابود کنه باعث بانی این وضعو
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 2
      مگه بچه های دهه ۶۰ چی میخوردن چی میپوشیدن کجا مدرسه میرفتن.اونموقع تنها نبودن.انقدر همبازی داشتن که دنیای کودکی میگذروندن.الان بچه تنهاست.تو خونه.تا بازی میکنه میگن هیس.بهترین لباس عروسک و...اما تنها چه فایده هزینه درمان ناباروری هم که سربه فلک میزنه با این دکترهای بی مسئولیت و بیسواد که ادعاشون میشه.اصلا براشون مهم نیست
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 0
    اونی ک میگه بچه کیه ک بدش بیاد بچه داشته باشه بیان هزینه زایمان رورایگان کنن ببینن مردم چجوری بچه میارن هربچه ای ک بدنیا میخاد بیاد ۷ میلیون پول زیرمیزی میگیرن بجزخرج ۹ ماهی ک توی شکم مادره وخرج بیمارستان وپوشاکی ک سه روزی ۵۰ هزارتومن هزینه داره شمابیاخرج ایناروبده من ده تا بچه درست میکنم توی سیرکردن شکم خودمون موندیم ی بچه دیگه بیاریم تو این دنیا ک ۲۰ سال دیگه بگه بابا چیکاری کردی برام وقتی آینده نمیشه درست کردبراشون همون بهتر ک بخوادحسرت ی زندگی عادی داشته باشه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 9
    زنهای ایرانی مشغول جراحی بینی و لب و صورت هستند و فعلا وقت و پول اضافه ندارند تا بچه بیارند
  • فرزند کمتر زندگی بهتر IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 2
    شعور طرفی که شرایط این خانوم رو با خانومای قشر متوسط ایران مقایسه میکنه زیر صفره
  • بهنام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 0
    والا اگر مملکت ما هم شرایط اقتصادی درست و درمونی داشت،حقوق و نیاز های اولیه هر شهروند مثل خونه و کار و... و میشد از آینده بچه ها مطمئن بود خیلی ها دوست داشتن بچه بیارن
  • پروین IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 1
    همسر هنر پیشه است نه نویسنده
  • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 0
    آخه شرایط اش داره نه یکی مثل من که از صبح تا شب کار کنه خرج یه نفر در نمیاره تفاوت اینجاست حالا هی حرف موفت بزن .
  • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 0
    چیزی به اسم عدالت هستش که ماها ازش محرومیم. برابری و برادری این اولین شعار حکومت اسلامی هستش. ولی کو برابری؟ کو برادری؟ اگه فقط جریمه هایه ماشین هارو که خود مردم دارن پرداخت میکنن رو پولش رو به فقرا بدیم شاید چن تا از شهر هاموم دیگه فقر نداره . خودمون به خودمون رحم نمیکنیم با فوق لیسانس علوم سیاسی .کارگر خط تولید کارخونه ام. این واقعا عدالته؟.؟ اره تحریم مارو پوست کلفت کرده ولی یه عده دیگرو پول کلفت کرده، الان با این اوضاع اقتصادی نمیشه یه فرقون خرید. فرقون خوشکش شده ۱ملیون و پونصد ! ! این اوضاع خیلی خطرناکه اگه با همین فرمون بریم ۱۰ سال دیگه فاجعه میشه. سن ملت فرسوده شده. هیچکس دلش برا مردم نمیسوزه. طلاق درگیری دزدی و ... همش از فقر میاد.. خدایا به دادمان برس سسسسسسس چرا کسی صدای مارو نمیشنوه!!!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    10 0
    من دوتا داداش دازم چون پول ندارن ازدواج نمیکنند خواهرم فقط بخاطر نداشتن جهاز نمیتونه ازدواج کنه چون توی مدرسه غیر انتفاعی تدریس میکنه پول نداره که بخواد جهاز بخره
  • 56 IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 0
    مردم مسخره مسئولین نیستن ی بار میگن کارخانه خدا رو نباید دست نگزد ی بار بین مردم کاندوم پخش میکنید و ب بچه سوم دفترچه بیمه و ... تعلق نمیگرفت
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 0
    اهرم های تشویقی مالی وجود داشته باشه حتما در افزایش موالیدموثر هست وحداقل اینکه وضعیت مالی مناسب تو اقشار متوسط و ضعیف تاثیر داره
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 0
    فکرشو بکن اگر یک ایرانی بخواهد این تعداد بچه داشته باشه باید ماهیانه چقدر درآمد داشته باشه تا بتونه هزینه لباس، شیرخشک ، پوشک و ... بده ، اما از اون طرف حداقل حقوق ماهیانه 2600000 تومان است
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    جوان ایرانی تا دبیرستان حتی لباس مناسب ندارد و وقتی به سن ازدواج می رسد بیکار هست ، وقتی هم که ازدواج می کنه و کار داره دیگه حقوق مناسب ندارد تا خرج زندگی کنه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    12 0
    منم میخوام ولی خب مجردیم اونقدر طولانی شد که دارم میرسم به ۴۰ سالگی! دهه شصتی‌ام دیگه... تماشاچی خوشبختی بقیه
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 0
    مشکل جامعه ما فقط پول نیس امید به آینده مونو از دستمون در آوردن !!وقتی هر روز همه چی یه جور دیگه میشه تو این جامعه نمیشه از بچه و آینده حرف زد ما که از اومدنمون پشیمونیم چه برسه بچه بیاریم خدا لعنت کنه مسئولینی که این وضع رو پیش اوردن !!لطفا از عقده ای های دهه شصت هم تعریف نکنید که روزگارشون تباه شد!همین دهه شصتیا دیگه نمیخوان بچه بیارن اینقدر که همه چیزشونو تباه کردن!
  • موسوی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    6 0
    چون بهشون میرسن بازیشون نمیاد برنامه دارن .الان بنده خدا سه قلو زاییده گفته دو تاشون میخام ببرم بهزیستی
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 0
    اينها زنهاشون قوي هستند ببينيد ٦ شكم زاييده انگار نه انگار ، زنهای ما یک شکم میزان بیچاره ها از حال میرن این قدر بنیه ها ضعیفه
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 2
      نه اتفاقا من بارداری یک زن انگلیسی رو دنبال میکردم بچه ی چهارمش بود یک هفته زودتر بچه بدنیا اومد خودش ورم کرد به خونریزی افتاد بالاخره بچه زود بدنیا اومد کلی گریه کرد و التماس دعا داشت که بچه بمونه بالاخره هم زنده موند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    23 2
    این نترکیده انقد زاییده؟
  • مژگان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    20 1
    من اگر جایی اون خانم بودم ده بچه می آوردم نه مشکل مالی و آینده خوب برای بچه هاشون اما داخل ایران به دلیل نبودن آینده از بچه آوردن می ترسیم
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      3 18
      نهایتا خواهید دید چه آینده روشنی در انتظارشونه!!!! واقعا در تعجبم از نظرات مشعشع بعضی ساده لوحان، کشوری که همجنس بازی و حیوان بازی در اون آزاده و کم کم به سمت آزادی بچه بازی هم در حرکته قراره چه آینده روشنی برای بچه های بدبخت بسازه؟ لطفا منتشر کنید
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    در امريكا هر عدد پوشاك پامپرز سايز ٤ حدود ٣٠ سنت يعني ٧٥٠٠ تومن است در ايران هر عدد پوشاك مولفيكس سايز ٤ حدود ٤٠٠٠ تومان است. با حداقل درامد در امريكا ميشه ٨٠٠٠ پوشاك سايز ٤ خريد ولي در ايران ٥٠٠ تا ميشه خريد
  • Farhad US ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 4
    ای کاشک زوجهای ایرانی ما هم میتوانستند در فرزند آوری از این خانم امریکای و همچنین از وهابی ها الگو برداری میکردند و به این نعمت الهی که روزی دهنده اش نیز خود اوست اهمیت بیشتری میدادند، دولت جمهوری اسلامی ایران اگر از این امر مهم با بی تفاوتی عبور کند و شرایط ازدواج را برای جوانان شیعه آل علی (ع) در ایران فراهم نکند بزودی با تغیر بافت منفی جمعیتی در ایران روبرو خواهیم شد اللخصوص در مرزهای حاشیه نشین ایران بزرگ که با پولهای وهابی های اماراتی و عربستانی در حال تغیر و دگرگونی میباشد
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    2 2
    متاسفانه زنان و دختران ایرانی بلانسبت به مسیری رفتند که صرفا اسم شان در شناسنامه مردی باشد اما هیچ مسئولیتی هم نپذیرند نه مدیریت و اداره خانه ، نه فرزندآوری و وظیفه تعلیم و تربیت بچه و کلا هیچی یعنی مرد پول می دهد همه چیز انجام خواهد شد ! اما آنطرف 4 متر هم زبان پیدا کردند و از حقوق مساوی حرف می زنند وقتی حاضر نیستند 50 درصد مسئولیت ها را به گردن بگیرند یکی از دلایل عقب نشینی پسران از ازدواج همینه چون ازدواج فلسفه حاضری خوری و ادعای فراوان ندارد خود من بشخصه سر همین عامل مجردی را انتخاب کردم و 34 سالمه خیلی از دوستام هم چنین انتخابی کردند چون واقعا مخصوصا تو این دوره زمونه نیاز به بار اضافی با 4 متر زبان نیست که کلی هم حقوق بطلبد حق طلاق ، حق خروج از کشور و ... کلی هم سکه مهر می خواد که چی بشه ؟ برا بخور بخواب ؟ اصلا ایده خوبی نیست اگر دختران و زنان حالا بلانسبت ، فکری نکنند و تغییر رویه ندهند دیگه خیلیاشون تنها می مونن یا کارشون به طلاق می رسه که برای یک دختر یا زن از جهات مختلف خطرناک و سخت خواهد بود فقط باید گفت التماس تفکر
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 5
    تولد فرزند ربطی به ضعف مالی نداره از قدیم هم پولدارها کم تر از دیگران بچه دار میشدن . و خانواده های فقیرتر بچه بیشتری می آوردن . دلیل اصلی کم شدن زاد و ولد بی حوصله شدن خانم ها برای تربیت بچه و رسیدن به مسائل حاشیه ای هست . خانم نمی خواد هیکلش خراب بشه ، بچه نمیاره . بهترین بهانه هم مشکلات اقتصادی هست .
  • امید IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 2
    بیشترم فرزندی چشم وهم چشمی ومدگرایی وتجمل پرستی وراحت طلبی زنها وبی مسئولیتی مردهاوتبلیغات منفی وسیاه نمایی ماهواره هاست وگرنه خیلی ازکسانی که تک فرزند هستم وضع مالی خیلی خوبی هم دارن واگر5 تابچه هم داشته باشن تامینش میکنن وتازه اکثرکشورهای دیگه هم مردم مستاجر بانک‌ها هستن وبچه زیادهم دارن اینها همه تبلیغات وزنان ایرانی غریب خوردن بچه کم آوردن ودچارتجملپرستی وبی بندوباری وافسدگی شدن وسلبرییهای کثیف که تبلیغ سگ وگربه بجای بچه میکنن
  • علی FR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    10 0
    بایدم بخاد ...چون تو رفاه کامله ...پرستار بچه داره...فکر شیر خشک و درمان نیست ..
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 2
      پرستار ندارند بچه بزرگترها کوچیک ترها رو نگه می دارند مثل بچگی خودمون
  • بهروز IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 1
    سلام... اظهار نظرت در مورد مردم وزنان ایران جالب نبود... شما همیشه با مخاطبان به احترام ویکی یاد کنید..
  • نفیسه IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 2
    اوی اسکل وضع اقتصادی اونارو با ما یکی میکنی الان آدم توی خرج خودش میمونه اون یارو هم حتما داره که میخواد ده تا بچه بیاره ...منم پول داشته باشم چرا که نه بی شعوری که میگن همینه هاااا زنای امروزی اگه بچه نمیخوان بخاطر اینه که بچه آینده میخواد نمیخوان مثل خودشون تباه بشن سگو گربه هم فقط یسری از پولداراشون نگه میدارن نه همگی
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      22 5
      همون بهتر که زنی مثل تو با این ادبیات بچه دار نشه حتی اگه سرمایه دار باشی
    • وحید IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 3
      خانم محترم قبول کنیدحتی اگه وضعیت مالیتون هم خوب بودشماراغب به بچه دارشدن نبودیدچون شمابرخلاف زنهای نسل قبل بیمسولیت وگرفتارخواهشهلی نفسانی هستید
  • ریگی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 1
    والا آسایش دارن داخل صف نون مرغ شکر روغن نیستن
  • مهدی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    2 0
    شما حق مردم رو بدین ببینین چندتا چندتا بچه میارن
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    برو خودتی
  • Negan IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    منم اگر پول داشتم حداقل ۴ تا بچه داشتم
  • مهری IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 1
    خدا زیادشان کنه بجه خوب خوب اما کمی شرایط معیشت سخت شده والی بچه برای کشور خوب تازه نیروی جوان داشته باشیم
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    6 0
    اونجا بچه ها یارانه میگیرن اونم نجومی که مادر غصه ی خرج و مخارج رو نخوره
  • فاطمه IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    باسلام به شماها مشکل مامردم ایران اینه که به ظاهرمسلمانیم ولی خداراقبول نداریم فکرمیکنیم چون درامد کمه نباید نون خور بیاریم ویک مقدار خانمها بی عار وبی غیرت وراحت طلب شدن وبرای سرگرمی به حیوانات خانگی چون روی آوردن سگ که از نظراسلام نجس میباشد اگربه جای اینکارا اعتقادات خود راقوی میکردن وبه خدامتکی میشدن خیلی اوضاع زندگیشان بهترازاین میشد آنکه جان دهد دندان دهد انکه دندان دهد نان دهد
  • خلیل کارگر IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    پوشاک بچه، حداقل تا سه سالگی لازم است، هر ماه حدود 800 هزار تومان میشه، 36 ماه، حدودا میشه 29 میلیون. دیگه بقیه اش رو خودت حساب کن.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    شما هم اقتصاد رو‌خوب کن نیاز نیست به این موارد فکرکنی خودش حل میشه .
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    با این عکس ماشاالله خوشگل ما گول نمی خوریم ،،،
  • ن IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    یعنی بچه هایی که سر چهار راه گدایی میکنن دندون ندارن؟
  • متین IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    قبول.. اگه ماهی شش میلیون که گفتن حق کارگر هست به تصویب کنن و به منه کارگر بدن منم قول میدم شیش تا بچه سالم تحویل جامعه بدم. همون گربه و سگ نگه داشتن هم خرج داره که یک کارگر نمیتونه از عهده مخارجش بربیاد
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 4
    اولا ، در آمریکا متوسط حقوق سالی حدودا شصت هزار دلاره . یعنی ماهی پنج هزاردلار ، گوشت گوساله هر کیلو زیر 2 دلار،اکثرا یک دلار و بیست سنت که به پول قراضه ما میشه کیلویی سی هزار تومان ، البته اکثرا آخر شب از سوپر خرید میکنن چون ارزان تر میشه ، مواد غذایی تقریبا تمامش از ایران ارزان تر است حتی با اینکه پول ایران انقدر بی ارزشه . خانه ، شما هشتاد تا نود درصد قیمت خانه را وام میگیری با بهره زیر پنج درصد سالانه ، ماشین ، ماشینی که در ایران دو میلیارد قیمت داره و مثلا مدل 2017 است را در آمریکا با دویست میلیون یا هفت هشت هزار دلار میشه خرید . خداوکیلی در هیچ کجای دنیا مثل ایران هزینه‌ها و درآمد مردم بی تناسب نیست برای همین هر کس را می بینی که دستش میرسه داره دزدی میکنه ...!!! وگرنه چرا تو دهه شصت مردم هم به اندازه ازدواج میکردن و هم متناسب بچه دار میشدن ... شماها گند زدید به مملکت و حالا میگید چرا انقدر بوی گند میاد ؟!!!
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      0 0
      گوشت گوساله اینقدر ارزونه وطبق آمار خودشون پنجاه میلیون نفرشون گرسنه اند؟!!!! عجیبه!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    اوضاع امروز ایران دقیقا چه شباهتی به وضعیت آمریکا داره که مقایسه می کنید؟
  • علیرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    ماشاالله شیرزنیه
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 0
    اونی که داره و سگ جا بچه نگه داره که هیچی ولی اونی که تو خرج شبش موند هزینه زندگی بچش رو شما میدی؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    مگه ماشین جوجه کشیه؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس