کد خبر 1189641
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

در شرایطی که قیمت‌ها روز به روز بالاتر می‌روند، بعید است کسی دلش بخواهد با دست‌های خودش گوشی تلفن همراهش را خراب کرده و برای خرید یک گزینه جدید اقدام کند.

اگر شما هم دوست دارید طول عمر گوشی خود را بالا ببرید و حالا حالاها مجبور به تعویض آن نشوید، 10 روش این مقاله کمک‌تان خواهند کرد.

10 روش فوق العاده برای بالا بردن طول عمر گوشی موبایل

1. عکس‌ها و اپ‌های غیر ضروری را پاک کنید

در گوشی هر فردی معمولا مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها و عکس و فیلم‌هایی وجود دارد که نبودشان چندان مهم نیست؛ با وجود این بعضی افراد فراموش می‌کنند این موارد را پاک کنند.

پاک نکردن به موقع فایل‌های غیر ضروری باعث می‌شود گوشی شما بعد از مدتی کند عمل کند و خیلی زودتر از آنچه که باید به تعویض نیاز پیدا کند. به همین دلیل حداقل ماهی یک بار فایل‌های عکس، فیلم و اپلیکیشن‌های خود را مرور کنید و مواردی را که به آن‌ها نیاز ندارید، پاک کنید. با این کار طول عمر گوشی را بالا خواهید برد.

2. از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید

اگر به هر دلیلی صفحه نمایش گوشی شما خراب شود، باید هزینه هنگفتی را صرف عوض کردن آن کنید؛ بدون اینکه در بسیاری مواقع تضمینی برای درست کار کردن آن وجود داشته باشد. به جای اینکه این هزینه را برای روز مبادا کنار بگذارید، بخش بسیار کوچکتر آن را به خرید محافظ صفحه نمایش گوشی از بهترین نوع آن اختصاص دهید. با این کار خودتان را از استرس آسیب دیدن صفحه نمایش و هزینه‌های بعد از آن بیمه خواهید کرد.

3. یک قاب عالی بخرید

حالا که صفحه نمایش گوشی را به عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های آن محافظت کردید، نوبت به بدنه گوشی می‌رسد. در بسیاری موارد گوشی‌ها بعد از افتادن دچار نقص ظاهری نشده‌اند؛ اما عملکردشان دچار اختلال شده است. برای اینکه از چنین اتفاقاتی پیشگیری کنید، باید روی خرید یک قاب محافظ بسیار قوی سرمایه گذاری کرده و سراغ بهترین‌ها بروید. خرید بهترین قاب گوشی و بامپر علاوه بر اینکه از بدنه گوشی مراقبت می‌کند، یک لایه محافظتی اضافه برای صفحه نمایش هم به شمار می‌آید.

4. بعد از دو نسل گوشی را آپدیت نکنید

10 روش فوق العاده برای بالا بردن طول عمر گوشی موبایل

سازندگان انواع گوشی موبایل برای اینکه بتوانند بعد از مدتی کاربران‌شان را مجبور به خرید گوشی جدید با قیمت روز کنند، از شگردهای متفاوتی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها به روز رسانی‌های مداوم است. این کار به راحتی مشتری را در وضعیتی قرار می‌دهد که او را مجبور به پرداخت قیمت بالاتر گوشی و خرید مدل تازه کند.

در شرایطی که قیمت موبایل در بازار بسیار بالا رفته و کمتر کسی دوست دارد مجبور به تعویض گوشی سالم خود شود، بهترین کار این است که بعد از آمدن دو مدل جدید بعد از مدل گوشی خودتان دیگر گوشی را آپدیت نکنید؛ چون در این صورت سرعت گوشی پایین آمده و عملا کارکرد مناسب خود را از دست خواهد داد.

5. گاهی موبایل خود را خاموش کنید

همان طور که هیچ کس نمی‌گذارد لپ تاپ یا کامپیوترش برای ماه‌های متمادی روشن بماند، در مورد گوشی هوشمند هم نباید چنین اجازه‌ای داد. واقعیت این است که برای بالا بردن طول عمر گوشی موبایل باید گاهی آن را خاموش کرد. بهترین کار این است که هر هفته به مدت چند دقیقه گوشی‌تان را خاموش کنید و از این طریق به طول عمر آن بیفزایید.

6. از شارژر اصل استفاده کنید

طبیعی است که با گران شدن موبایل، لوازم جانبی آن هم قیمت بیشتری پیدا کنند. یکی از این لوازم جانبی بسیار ضروری شارژر است که بعضی افراد بعد از خراب شدن آن به دلیل بالا بودن قیمت ترجیح می‌دهند سراغ گزینه‌های غیر اصل بروند؛ اشتباهی که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگی شود. دلایل بیشتر در این مطلب آورده شده است.

واقعیت این است که شارژرهای غیر اصل به راحتی می‌توانند به کارکرد باتری و گوشی شما لطمه‌های بزرگی وارد کنند و از همین طریق هم باعث شوند مجبور شوید چند برابر هزینه یک شارژر را برای تعمیر گوشی یا خرید مدل جدید صرف کنید. بنابراین قبل از اینکه دیر شود سعی کنید شارژر اصل را برای گوشی‌تان تهیه کنید.

7. مرتب از پاور بانک استفاده نکنید

پاور بانک یک وسیله بسیار ضروری برای مواقعی است که به منبع برق دسترسی ندارید و باید گوشی‌تان را شارژ کنید؛ اما اگر استفاده از این وسیله به یک عادت برای شما تبدیل شود و هر بار با وجود داشتن منبع برق، سراغ این وسیله بروید تا گوشی را شارژ کنید، در حقیقت در حال خراب کردن باتری موبایل‌تان هستید. بنابراین سعی کنید استفاده از پاور بانک را تنها به مواقع ضروری محدود کنید.

8. با گوشی در جیب ورزش نکنید

10 روش فوق العاده برای بالا بردن طول عمر گوشی موبایل

درست است که صدها اپلیکیشن ورزشی برای همراهی شما موقع پیاده روی یا دویدن طراحی شده‌اند، اما ورزش کردن در حالی که گوشی شما در جیب‌تان است، ممکن است منجر به مرطوب شدن و آسیب دیدن آن شود. البته جالب است بدانید این مشکل بیشتر توسط کاربران آیفون اعلام شده است و کاربران انواع گوشی موبایل از برند سامسونگ دچار این مشکل نشده‌اند. بنابراین اگر گوشی‌تان سامسونگ است، خوب است مراقب باشید؛ اما اگر آیفون دارید بهتر است به هیچ وجه نگذارید لباس ورزشی خیس شده بر اثر تعریق‌تان با آن تماس داشته باشد؛ وگرنه تمام هزینه‌ای که برای پرداخت قیمت آن کرده‌اید، از دست خواهد رفت.

9. از گوشی در حین رانندگی مراقبت کنید

حتما که نباید در حین رانندگی با گوشی تلفن همراه صحبت کنید یا جواب پیام‌هایتان را بدهید؛ اما از آنجایی که استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی برای بعضی افراد ضرورت دارد، خوب است جای مناسبی برای قرار دادن گوشی تلفن همراه در حین رانندگی در نظر بگیرید تا گوشی به صورت ثابت و محکم سر جای خود قرار بگیرد و با هر ترمز جا به جا نشود.

10. هر فایلی را باز نکنید

سال‌هاست که بدافزارها و ویروس‌ها در کمین گوشی‌های تلفن همراه هستند و هنوز هم عده‌ای در دام آن‌ها می‌افتند. بهترین کار برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی استفاده از آنتی ویروس‌های مطمئن و آگاه بودن نسبت به دانلود فایل‌هایی است که فرستنده آن‌ها را نمی‌شناسید یا به هر شکلی به آن‌ها مشکوک هستید. در صورتی که متوجه شدید گوشی‌تان عملکرد مشکوکی دارد، هر چه زودتر آن را پیش متخصص ببرید؛ چون ممکن است ویروسی شده باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس