کد خبر 1189548
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
Mogami

یک ناو جدید محافظ برای نیروی دریایی ژاپن توسط شرکت میتسوبیشی به آب انداخته شده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، اولین ناو محافظ از سری ۳۰DX که Mogami نام دارد در تاسیسات بخش کشتی سازی شرکت میتسوبیشی به آب انداخته شد. این شناور به دلیل بروز برخی از مشکلات فنی در بحث به آب اندازی دچار تاخیر بود و دومین ناو در این کلاس زودتر از این شناور به آب افتاده است. ناو Mogami احتمالا در سال ۲۰۲۲ میلادی وارد خدمت نیروی دریایی ژاپن خواهد شد. ژاپن قصد دارد در مجموع ۲۲ فروند از این ناوها را به خدمت بگیرد.
 

به آب اندازی ناو جدید برای ارتش ژاپن+عکس

شناورهای این کلاس وزنی در حدود ۵۵۰۰ تن در وضعیت بارگیری کامل رزمی خواهند داشت. طول ۱۳۰ و عرض آنها نیز ۱۶ متر است. تعداد خدمه این ناو ۹۰ نفر خواهد بود. این ناو از سیستم پیشران ترکیبی بر اساس یک توربین ساخت رویزرویس و موتور دیزلی ساخت شرکت MAN کار کرده و می تواند به سرعت حدود ۳۰ گره دریایی برسد. در کنار رادار آرایه فازی فعال ، سیستم های کشف زیردریایی و جنگ الکترونیک نیز بر روی این ناو نصب شده است. تسلیحات این شناورها شامل یک قبضه توپ ۱۲۷ میلی متری ، ۸ تیر موشک ضد کشتی ساخت ژاپن از مدل تایپ ۱۷ ، اژدرهای ژاپنی تایپ ۱۲ ، سیستم دفاع نزدیک سی رم و ۱۶ سلول پرتاب عمودی مارک ۴۱ برای پرتاب موشک های ضد هوایی تایپ ۰۳ ساخت ژاپن خواهد بود. این شناور توان پذیرش یک بالگرد سی هاوک را نیز خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 6
    تعداد زیادی بادکنک میبندند بهش که یه هو نره زیر آب غرق بشه بعد که رفت تو آب و غرق نشد و مطمئن شدند جاییش سوراخ نیست دیگه بادکنک ها را لازم ندارند قیچی شون میکنن برند تو هوا باس خودشون ملق بزنن .
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 0
      بابا شیرین
  • gogo IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    15 0
    کشتی 5500 تنی ناو محافظ مینویسین اون وقت جماران 1400 تنی ناوشکن هستش؟؟؟؟؟ مشرق فکر نمیکنی یکم فرق میزاری بین دوتا ؟؟
  • حمید رضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 3
    ان شالله برودی پروژه نگین به نتیجه برسه و ما هم صاحب ناو محافظ بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس