کد خبر 1146345
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
ناو ژاپنی

یک شناور از نسل جدید ناوهای محافظ برای نیروی دریایی ژاپن در جنوب این کشور به آب افتاد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، ناو محافظ جدیدی که برای نیروی دریایی ژاپن ساخته شده است در تاسیسات شرکت Mitsui E&S در شهر تامانو به آب افتاد. این شناور دومین ناو محافظ از سری جدید ناوهای محافظ به اسم طرح 30DX است که توسط شرکت میتسوبیشی و Mitsui E&S  ساخته خواهد شد. شناور اول این کلاس که در تاسیسات شرکت میتسوبیشی در حال ساخت است هنوز به دلیل بروز مشکل در سیستم پیشران به آب نیافتده است. ناو جدید که به آب افتاده است KUMANO نام دارد و احتمالا در بهار سال 2022 وارد خدمت خواهد شد. ژاپن قصد دارد در مجموع 22 فروند از این ناوها را به خدمت بگیرد.

شناورهای این کلاس وزنی در حدود 5500 تن در وضعیت بارگیری کامل رزمی خواهند داشت. طول 130 و عرض آنها نیز 16 متر است. تعداد خدمه این ناو 90 نفر خواهد بود. این ناو از سیستم پیشران ترکیبی بر اساس یک توربین ساخت رویزرویس و موتور دیزلی ساخت شرکت MAN کار کرده و می تواند به سرعت حدود 30 گره دریایی برسد. در کنار رادار آرایه فازی فعال ، سیستم های کشف زیردریایی و جنگ الکترونیک نیز بر روی این ناو نصب شده است. تسلیحات این شناورها شامل یک قبضه توپ 127 میلی متری ، 8 تیر موشک ضد کشتی ساخت ژاپن از مدل تایپ 17 ، اژدرهای ژاپنی تایپ 12 ، سیستم دفاع نزدیک سی رم و 16 سلول پرتاب عمودی مارک 41 برای پرتاب موشک های ضد هوایی تایپ 03 ساخت ژاپن خواهد بود. این شناور توان پذیرش یک بالگرد سی هاوک را نیز خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    16 12
    امیدوارم ایران هم یه روزی از این ناوهای ضد رادار بسازه البته تازه شهید رودکی را ساخته
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      8 7
      ان شاالله درود بر سپاه عزیز
    • علی خدایی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 7
      درود بر همه نیرو های مسلح ایران عزیز ارتش سپاه و کل تلاشگران
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 1
      باسلام.بعضی وقت ها داستان RQ-4یا MQ-4 رو بررسی کنید! خیلی خوشگل و قشنگ بود.بالایی میلیاردی هزینه پروژه ای ساخت و بهای هر کدومش هم 200 میلیون دلاری میشد! در نهایت با موشک خیلی ارزون ! در اوج تکنولوژی به عمق دریا سقوط کرد! ارتش ژاپن اختیاری از خودش نداره ! حالا این تجهیزات هم به کمک دیگران میسازه! پس همه نقاط ضعف و قدرتش رو هم میدونن! .. MQ-4 داستان قشنگی.. و خدا بالاتر از این قدرت هاست.
  • رضا IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    اين شد ناو هان ! دم شون گرم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس