کد خبر 1189255
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
۴۸۳ میلیون دلار هزینه حضور گارد ملی در پایتخت آمریکا

سخنگوی پنتاگون هزینه ماموریت گارد ملی آمریکا برای کمک به تأمین امنیت کنگره تا ۱۲ مارس را ۴۸۳ میلیون دلار تخمین زد و گفت درباره تمدید این ماموریت هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش مشرق، جان کربی روز جمعه در نشست خبری روزانه خود افزود: درخواست برای تمدید ماموریت این نیروها رسیده اما هنوز درباره آن تصمیم گرفته نشده است.

تهدید ناشی از افراط‌گرایی خشن و تروریسم داخلی، گارد ملی آمریکا را به پایتخت این کشور کشاند که در ۱۷ دی‌ماه شاهد یورش طرفداران ترامپ به کنگره بودند.

تحقیق درباره عین الاسد ادامه دارد

سخنگوی کاخ سفید درباره آخرین اطلاعات از حمله اخیر به پایگاه هوایی عین الاسد عراق که محل حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف است، گفت: شرکای عالی‌رتبه ما در حال تحقیق در زمینه حمله به عین الاسد هستند و می‌خواهیم آنها کارشان را انجام دهند.

کربی افزود: اگر مقامات دست‌اندرکار در امنیت ملی به این نتیجه برسند که پاسخ نظامی لازم است، همچون گذشته، متناسب به زمان و شیوه‌ای که انتخاب می‌کنیم، پاسخ داده خواهد شد. هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم و نمی‌خواهم از فرایند آن جلو بیفتم.

وی ادامه داد: اطلاعات جدیدی درباره ارزیابی‌های انجام شده در اینکه چه کسی مسئول است، در اختیار ندارم اما آمریکا در پاسخگو کردن کسانی که به افرادش حمله کنند، ترسی به خود راه نمی‌دهد.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: رئیس جمهوری اختیار قانونی دارد که اقدامات دفاعی را بر اساس ماده ۲ قانون اساسی و ماده ۵۱ منشور ملل متحد اتخاذ کند.

کربی از اظهارات گذشته خود که حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق را به شبه نظامیان مورد حمایت شیعه نسبت می‌داد، عقب نشینی کرد و گفت: متأسفم که اشتباه کردم و زبانم پیچید. ما از آنها به عنوان شبه نظامیان مورد حمایت ایران یاد می کنیم و تغییری نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس