نجات گروه ۵ نفره کوهنوردی در ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از نجات گروه ۵ نفره کوهنوردی در ارتفاعات توچال خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی عصر جمعه در جمع خبرنگاران از حادثه گم شدن مسیر توسط یک گروه کوهنورد در ارتفاعات توچال خبر داد و اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه امروز جمعه ۱۵ اسفندماه تعداد ۵ نفر از کوهنوردان که از ارتفاعات توچال مشغول کوه پیمایی بودند به علت بوران و کولاک شدید مسیر را گم کرده و با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تماس گرفته و تقاضا کمک کرده بودند.

ملکی با بیان اینکه پس از اطلاع از حادثه بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند گفت: در سال‌های اخیر در ایستگاه ۵ تله کابین توچال در روزهای پایانی هفته پنج‌شنبه و جمعه با توجه به اینکه مراجعه بیشتری به ارتفاعات صورت می‌گیرد تیم امداد و نجات کوهستان مستقر هستند.

وی عنوان داشت: امروز هم تیم امداد و نجات کوهستان در ایستگاه ۵ مستقر بودند و به محض آگاهی به محل اعزام شدند و حدفاصل ایستگاه ۷ و قله متوجه شدند که یک گروه ۵ نفره در آنجا به علت خروج از مسیر اصلی راه را گم کرده اند و احتمال آسیب و خطر وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: گروه امداد با هدایت کوهنوردان توانستند آنها را به سمت جهان پناه حاضر در ارتفاعات توچال بیاورند و در شرایط کولاک امدادگران توانستند همه کوهنوردانی که دچار ضعف و سرمازده گی شده بودند به ایستگاه ۷ رساندند و انان را نجات دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    مریض هستند دردسر درست میکنند
  • محمد هادی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس