کد خبر 1189145
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
عراق هم مجوز توزیع واکسن روسی کرونا را صادر کرد

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که واکسن "اسپوتنیک وی" Sputnik V در کشور عراق نیز به ثبت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که واکسن "اسپوتنیک وی" Sputnik V روسیه در عراق ثبت شده است.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تصویب واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا را توسط وزارت بهداشت جمهوری عراق اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه، عراق به چهل و پنجمین کشور جهان تبدیل شد که واکسن Sputnik V را به ثبت رسانده است. این واکسن تحت روش صدور مجوز برای استفاده اضطراری ثبت شده است.

واکسن Sputnik V در حال حاضر از نظر تعداد مجوزات دریافتی از سوی سازمان های ناظر دولتی در میان سه واکسن اول جهان قرار دارد.

اثربخشی این واکسن در برابر ویروس کرونا ۹۱.۶ درصد است که با انتشار داده ها در نشریه Lancet یکی از قدیمی ترین مجلات پزشکی در جهان، تأیید می شود.

به گفته صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، واکسن اسپتونیک یکی از تنها سه دارو در جهان است که بیش از ۹۰ درصد اثربخشی دارد. این واکسن محافظت کامل در برابر موارد شدید بیماری ویروس کرونا را نیز فراهم می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    گفته در عراق ثبت گردید نگفت که عراق این واکسن رو درخواست یا وارد کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس