رضایت پوتین از اثربخشی واکسن‌های روسی/ اسلواکی هم واکسن اسپوتنیک می‌خرد

در حالی‌که رئیس جمهوری روسیه از موثر بودن واکسن‌های روسی بر انواع جدید ویروس کرونا که در اروپا وحشت ایجاد کرده خبر داد، کشور اسلواکی نیز، بعد از جمهوری چک، خواستار دریافت واکسن اسپوتنیک روسیه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در نشستی با مقامات مسئول این کشور اعلام کرد که واکسن‌هایی که در روسیه علیه بیماری کووید-۱۹ وجود دارند، روی انواع جدید و جهش یافته ویروس کرونا که کشورهای اروپایی و جهان را به وحشت انداخته، هم تأثیر گذار هستند.

بیشتر بخوانید:

واکسن‌ روسی در مقابل جهش‌های کرونا موثر هستند

پوتین گفت: «طبق گزارشاتی که به من رسیده، خوشبختانه واکسن‌های روسی که ما امروز در اختیار داریم، بسیار کارآمد و موثر بوده و روی انواع جدید و خطرناک ویروس کرونا که کشورهای اروپایی و نه تنها آنها را وحشت زده کرده، تأثیر می‌گذارند. آزمایشات انجام شده روی واکسن‌ها ثابت کرده که داروهای تولید شده در روسیه روی انواع جدید ویروس کرونا هم موثر هستند.»

برخورد مسئولانه روسیه به درخواست کشورها برای دسترسی به واکسن اسپوتنیک

در خبر دیگری گزارش شد که "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه در تفسیر درخواست "میلوش زمان" رئیس جمهوری چک از ولادیمیر پوتین برای ارسال واکسن "اسپوتنیک-وی" به این کشور، یادآور شد که روسیه به درخواست‌های کشورهای دیگر برای دسترسی به این واکسن روسی بسیار حساس بوده و مسئولانه عمل می‌کند.

پسکوف با اشاره به اینکه تقاضا برای ارسال واکسن اسپوتنیک روسیه در حال افزایش است، گفت: مقامات مسکو مواضع مسئولانه‌ای اتخاذ کرده و برای کمک به کشورهای مختلف جهان که با مشکل واکسن کرونا مواجه هستند، بسیار جدی است.

چند روز قبل، رئیس جمهوری چک و نخست وزیر این کشور با اشاره به وخامت اوضاع شیوع ویروس کرونا، بر لزوم استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" تأکید کردند. مقامات پراگ، از هم اکنون مذاکراتی را با طرف روسی درباره دریافت واکسن اسپوتنیک انجام داده‌اند.

جمهوری اسلواکی منتظر تأیید اتحادیه اروپا نشده و واکسن روسی خریداری می‌کند

علاوه بر این، "ایگور ماتوویچ" نخست وزیر جمهوری اسلواکی نیز روز دوشنبه اعلام کرد که دولت این کشور منتظر ثبت واکسن اسپوتنیک از سوی موسسه دارویی اروپا نخواهد شد و قصد دارد این داروی روسی را خریداری کند تا از مرگ روزانه شهروندان اسلواکی جلوگیری کند.  

در همان روز مشخص گردید که دولت اسلواکی بعد از رایزنی با دانشمندان و کارشناسان اپیدمیک، محدودیت‌های جدید ضدکرونایی را در این کشور اعمال کرد. این کشور از امروز (سه‌شنبه) محدودیت ویژه رفت و آمد و استفاده اجباری از ماسک صورت را به اجرا گذاشته است.

پیش از این، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام کرده بود که استفاده از واکسن اسپوتنیک در آینده نزدیک از سوی وزارت بهداشت اسلواکی مورد تأیید قرار می‌گیرد و بعد از آن نخستین محموله از این واکسن به این کشور ارسال خواهد شد.  

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس