کد خبر 1188973
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند تمدید شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نیاز سالانه کشور به مسکن نزدیک ۱ میلیون واحد مسکونی در هر سال است لذا بانک‌ها باید تسهیلات بخش مسکن خود را افزایش دهند.

به گزارش مشرق؛ اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه مسکن گفت: برای اینکه مشکل نبود تعادل عرضه و تقاضای مسکن حل شود باید به سمت افزایش تولید مسکن حرکت کنیم. نیاز سالانه کشور به مسکن نزدیک ۱ میلیون واحد مسکونی در هر سال است. جهت تحقق این موضوع، بانک ها باید تسهیلات بخش مسکن خود را افزایش دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اینکه بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن بی توجه هستند، گفت: درحال حاضر سالانه کمتر ۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی مربوط به بخش مسکن است. بخش عمده آن هم معمولا وام خرید است و سهم پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن عملا زیر ۱ درصد است.

جبران عقب ماندگی ساخت مسکن با هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی

حسین زهی، با اشاره به لزوم تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد از منابع بانکی به حوزه ساخت مسکن برای پر کردن خلا قانونی تامین مالی حوزه مسکن مورد تاکید مجلس است، گفت: معتقد هستیم برای جبران عقب ماندگی های بخش مسکن و تحقق ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی در هر سال باید، حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بخش مسکن اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی و دولتی موظف هستند در واقع این کار را انجام دهند. امیدواریم در سال ۱۴۰۰ این اتفاق عملی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که تسهیلات مطرح شده به بخش ساخت می‌رود یا شامل صنایع مرتبط با مسکن هم هست، گفت: مهم است که همه تسهیلات اختصاصی بخش مسکن نیز باید به ساخت مسکن اصابت کند. ساخت مسکن موضوعی مهم برای کشور است. درحال حاضر بانک ها فقط به خرید مسکن تسهیلات می دهند که زمینه ساز افزایش قیمت مسکن می شود.

حسین زهی در بیان نکات مثبت ارائه تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیاردی بانکی به حوزه مسکن گفت: در صورت تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بخش ساخت مسکن، قیمت مسکن کنترل و عقب ماندگی های آن جبران می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    اگه به اطراف خود نگاهی بیندازید و کاهش شدید ازدواج جوانان و کاهش تاسف بار فرزندآوری و تولد را بین اطرافیان خود نگاه کنید با یک حساب سرانگشتی بدون نیاز به علم و تخصص خاصی پی می برید که همین ساختمانهای موجود هم خیلی هایشان اضافه هستند و چون متاسفانه مسوولین ما چه دولت و چه مجلس خودشان چندین ملک و خودرو دارند و تمایلی به ارزانی ندارند پس مدام آمار اشتباه داده و جو گرانی راه می اندازند.امیدوارم سیر شوند و به فکر مردم مظلوم عادی هم باشند و بدانند که از این دنیا فقط یک پارچه سفید خواهند برد.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    شبکه بانکی با حدود 250.000 کارمند و تسهیلات مداوم بانکی به کارکنانش وقت رسیدگی به مصوبات دولت فشل را ندارد . بررسی واقعی اگر صورت گیرد متوجه عمق فساد شبکه بانکی خواهیدشد
  • DE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    دولت حداقل باید سالی ۱ میلیون خانه بسازد// من پیشنهاد میکنم یک وزارتخانه مسکن تشکیل بدهید و وزیر راه راه سابق آخوندی را بگذارید وزیرش براتون تا مریخ مسکن میسازه .خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس