کد خبر 1188865
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
‌وضعیت آب‌گرفتگی در سطح شهر اهواز پس از چندساعت بارندگی / زخم قدیمی شهر دوباره سر باز کرد + فیلم

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا ابری، در برخی ساعات همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه آسمان تهران صاف است.

به گزارش مشرق؛ صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: سامانه بارشی امروز در اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان موجب بارش پراکنده باران شده است و اواخر وقت امروز موجب بارش خفیف در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: امروز با ورود سامانه بارشی جدیدی دیگری به کشور از سمت غرب، در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمان بارندگی داریم و به شکل ضعیف‌تر در استان‌های همدان، اصفهان، یزد و استان مرکزی همچنین ارتفاعات البرز و تهران بارندگی رخ خواهد داد.

 فردا در اغلب شهرها آسمان بارانی است

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بر شدت و گسترش فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و غیر از جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب در سایر استان‌ها بارندگی داریم.

ضیائیان افزود: با توجه به حرکت سریع این سامانه انتظار داریم بعدازظهر جمعه بارش در نیمه غربی کشور کاسته شود و این سامانه شنبه ۱۶ اسفند در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی فعال بوده و صبح یکشنبه از کشور خارج می‌شود.‌

وی افزود: روز یکشنبه جوی پایدار در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه با توجه به شمالی شدن سوی جریان هوا بر روی خزر همراه با عبور سامانه ضعیف بارشی از عرض‌های شمالی، در سواحل خزر و شمال غرب بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: بعدازظهر جمعه و شنبه وزش باد شدید در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور خواهیم داشت؛ همچنین سرعت وزش باد در استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و اصفهان افزایش می‌یابد.

وی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا در سواحل خزر ۸ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد و از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط هفته آینده در این مناطق دما ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه ۱۵ اسفند دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و از شنبه تا اواسط هفته مجدداً به همین میزان افزایش دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، در برخی ساعات همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و ۷ درجه خواهد بود.

‌ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس