کد خبر 1188702
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
زاخارووا: تحریم‌ها گویای ترس آمریکا از روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در آمریکا به تازگی اعتراف کرده‌اند که علت تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی، نگرانی از افزایش نفوذ روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «ازوزدا» در تفسیر این مسئله که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که دولت جدید ایالات متحده قصد ندارد از طریق مداخله نظامی و تغییر رژیم‌های مستبد، دموکراسی را در سایر کشورها ترویج دهد، یادآور شد که مقامات واشنگتن بالاخره یک تصمیم درست اتخاذ کرده و از تحمیل زورمدارانه دموکراسی غربی به سایر کشورها  چشم پوشی کرده‌اند.

زاخارووا در عین حال تأکید کرد، ضمن اینکه نه تنها دموکراسی را نباید به زور به دیگران القاء کرد، بلکه اصلاً نباید علیه سایر کشورها فشار نظامی بکار گرفته شود و لازم است تا به استقلال، حاکمیت و ارزش‌های ملی دیگر کشورها احترام گذاشت، همانطور که در منشور سازمان ملل به این مسئله اشاره شده است.  

بیشتر بخوانید

روسیه: آمریکا با آتش بازی نکند

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین اعلام کرد که آمریکا از روسیه می‌ترسد و تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه علیه مسکو تأییدی بر این مسئله است.

وی توضیح داد: «به تازگی در وزارت خارجه آمریکا، بطور عمد یا سهواً اعتراف کردند که عدم علاقه آنها به طرح خط لوله گاز "جریان شمالی-2" دلایل ژئوپلیتیکی دارد و واشنگتن نگران افزایش نفوذ روسیه در اروپاست. این نخستین بار بود که آنها بدون پرده صحبت کردند، پیش از این ادعا می‌کردند که صحبت بر سر مسائل اقتصادی و زیست محیطی و برخورد نادرست مسکو است. بدین ترتیب مشخص می‌شود که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آنها علیه این طرح، تنها به دلیل ترس آنها از روسیه است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که اتحادیه اروپا استقلال عمل خود را از دست داده و تنها دستورالعمل‌های رسیده از واشنگتن را، آنهم برخلاف منافع خود، بکار می‌بندد. وی در عین حال معتقد است که اظهارات تهاجمی مقامات بروکسل علیه روسیه به منزله آن نیست  که سایر جهان علاقه‌ای به داشتن روابط با مسکو ندارند.

ماریا زاخارووا تأکید کرد که روسیه باید به حرکت خود به سمت جلو ادامه داده و مسائل واقعاً مهم را در عرصه‌های بین‌المللی به بحث و بررسی بگذارد و توجهی به به بحث و بررسی بگذارد و به "مترسک وحشتناکی" که ایالات متحده و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها ساخته‌اند توجهی نداشته باشد.

این دیپلمات با اشاره به اینکه ارسال علائم رسیده از واشنگتن و بروکسل، از جمله تحریم‌های جدید ضدروسی، به هدف خود نخواهد رسید، تأکید کرد که طرف روسی در حال آماده سازی پاسخ مناسب به تحریم‌های اعمال شده از طرف آمریکا و اتحادیه اروپاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 2
    ايكاش يك هزارمِ غيرت اين زه رو، اصلاح طلبا هم داشتند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس