کد خبر 1188522
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه بخشی از ناپایداری آمار در تهران مربوط به تردد های درون شهری است گفت: حضور مردم در بخش‌های مرکزی شهر ۱۵ تا ۲۰درصد بیشتر شده است.

به گزارش مشرق؛ علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان تهران اظهار داشت: هم‌اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در تهران ٢ هزار و ۵۵ بیمار است که از این تعداد ٧٩٢ بیمار در مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی با اشاره به اینکه شاخص بیماران سرپایی ۶ هزار مراجع و شاخص‌ها در تهران از نظر فوت، میزان مرگ و میر و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این هفته تفاوت چشمگیری را نشان نمی‌دهد گفت: این شاخص‌ها می‌تواند در هفته آتی تغییر کند.

وی در ادامه افزود: بخشی از شکنندگی و ناپایداری آمارهای کرونا در تهران مربوط به ترددهای درون شهری است که این آمارها در روزهای پایانی سال بیشتر نیز خواهد شد و مجموعاً ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان حضور مردم در بخش‌های مرکزی شهر افزایش یافته است و استفاده کنندگان از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی نیز افزایش داشته و تقریباً بیش از یک میلیون نفر در روز از مترو استفاده می‌کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: ویروس جهش یافته متخاصم تر است و دارای قدرت بیمار کنندگی بیشتر می‌باشد که می‌تواند جوانان را بیشتر درگیر کند و علائم بالینی متفاوتی را خواهد داشت.

زالی عنوان داشت: هم اکنون ۲ شهر استان تهران به رنگ نارنجی در آمده و برخی شهرها از آبی به زرد تبدیل شده اند و پیشنهاد این است که در روزهای واپسین سال برای رنگ شهرها رعایت شیوه نامه‌ها و میزان بستری‌ها و تغییر در رشد میزان بستری‌ها در نظر گرفته شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس