کد خبر 1188175
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره نواب رئیس چه می‌گوید؟/ لزوم تصمیم‌گیری طبق اساسنامه + عکس

رئیس جدید فدراسیون فوتبال در حالی حیدر بهاروند را به عنوان نایب رئیس دوم خود معرفی کرده که اساسنامه چیز دیگری در این باره می‌گوید.

به گزارش مشرق، بعد از انتخابات 10 اسفندماه و انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، او از حیدر بهاروند به عنوان نایب رئیس خود نام برد. این در حالی است که به دلیل انصراف منصور قنبرزاده (نایب رئیس پیشنهادی اول)  و عدم تایید صلاحیت حیدر بهاروند (نایب رئیس پیشنهادی دوم) رأی‌گیری در این دو بخش در مجمع انجام نشد. در این بین تنها شهره موسوی به عنوان نایب رئیس سوم در مجمع حضور داشت و رأی آورد.

پس از اظهار نظر عزیزی خادم مبنی بر اینکه بهاروند نایب رئیس او خواهد بود، سایت فدراسیون فوتبال قسمت معرفی مدیران و اعضای هیئت رئیسه خود را به روز رسانی و نام و مشخصات و تصاویر سکانداران جدید فدراسیون را اعلام کرد. در این بخش تصویر و نام حیدر بهاروند به عنوان سرپرست نایب رئیسی دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ به چشم می‌خورد، آن هم در حالی که برای این بخش در مجمع رأی‌گیری صورت نگرفته و اساسنامه هم چیز دیگری می‌گوید.

فدراسیون فوتبال ,

در بند ٧ ماده ٣٣ اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: «در صورتی که یکی از پست‌ها یا تا 50 درصد پست‌های هیئت رئیسه بلاتصدی شود، هیئت رئیسه، شخص/ اشخاص دیگری را برای تصدی پست مذکور تا هنگام برگزاری مجمع عمومی بعدی، جایگزین می‌نماید تا در مجمع عمومی بعدی شخص/ اشخاصی به عنوان جایگزین برای مدت باقی مانده، انتخاب شوند.»

بیشتر بخوانید:

عزیزی ‌خادم: نه آقازاده‌ام و نه سببی و نسبی با کسی نسبت دارم +فیلم

این بند از اساسنامه به صراحت اعلام می‌کند که اگر قرار باشد برای پست‌های نایب رئیسی اول و دوم تصمیمی گرفته و فردی انتخاب شود، این کار باید با نظر و تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون صورت گیرد در حالی که چنین اتفاقی رخ نداده و بهاروند بدون برگزاری جلسه و تصمیم‌گیری 7 عضو هیئت رئیسه، برای این مسئولیت انتخاب شده است. حال سؤال این است که این کار باید در چه مدت زمانی انجام شود؟

در بند 4 ماده 26 اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: «بعد از انتخابات رئیس، مجمع عمومی باید در مورد نامزدهای معرفی شده توسط رئیس برای پست‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم رأی‌گیری کند. برای انتخاب نواب رئیس، کسب اکثریت (بیش از 50 درصد) آرأی معتبر ماخوذه مورد نیاز است. اگر مجمع عمومی یک یا چند نفر از این نامزدها را با اکثریت (بیش از 50 درصد) انتخاب نکند، رئیس باید نامزد/ نامزدهای دیگر را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ خاتمه مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع عمومی معرفی نماید. متعاقبا هیئت رئیسه باید یک مجمع عمومی انتخاباتی فوق‌العاده برگزار نماید.»

در واقع این بدان معنی است که تا تاریخ 10 خرداد 1400 باید مجمع جدیدی برگزار شود و درباره نواب رئیس اول و دوم، تصمیم‌گیری به عمل آید.

در دوره گذشته فدراسیون فوتبال شاهد رخ دادن تخلفات زیادی در حوزه رعایت نشدن اساسنامه بودیم و ادامه پیدا کردن این روند در دوره جدید و پس از اصلاح اساسنامه دور از انتظار است. آن هم در حالی که عزیزی خادم با شعار پایبندی به قانون و حرکت در چارچوب قانون گام به ساختمان فدراسیون گذاشته است. این انتظار از رئیس جدید فدراسیون وجود دارد که از همین روزهای آغازین، حرکت در چارچوب اساسنامه را در دستور کار خود قرار داده تا فوتبال در مسیری بهتر به راه خود ادامه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس