کد خبر 1188157
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
شبکه گوشی قاپی بهمن کور متلاشی شد

سه عضو یک شبکه گسترده سرقت که در قالب چندین باند دو و سه نفره در مشهد گوشی قاپی می‌کردند در حالی با تلاش نیروهای تجسس کلانتری سپاد مشهد دستگیر شدند که ۳۰۰ پرونده گوشی قاپی روی میز پلیس قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، به دنبال افزایش سرقت‌های گوشی قاپی در مناطق شهری، تلاش گسترده‌ای از سوی نیروهای انتظامی برای شناسایی باندهای مختلف سرقت با صدور دستورات ویژه از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) آغاز شد.

با توجه به حساسیت ماجرای گوشی قاپی و ایجاد احساس ناامنی در مردم، رصدهای اطلاعاتی با استفاده از شگردهای پلیسی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) به نقاط جرم خیز کشید و منابع و مخبران محلی برای شناسایی باندهای سرقت فعال شدند.

گزارش ها حاکی است، در این میان گروه ورزیده‌ای از افسران تجسس کلانتری سپاد به فرماندهی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و پس از تجزیه و تحلیل‌های محیط جغرافیایی جرایم ارتکابی، به سرنخ‌هایی از فعالیت یک شبکه گسترده سرقت دست یافتند که نشان می‌داد افرادی از مجرمان سابقه دار با تشکیل باندهای مرتبط با هم، به گوشی قاپی در شمال شهر می‌پردازند. این گونه بود که نیروهای تجسس در چند شاخه اطلاعاتی عملیاتی به فعالیت پرداختند و با بررسی دقیق پرونده‌های گوشی قاپی متوجه شدند که ردیابی از مجرمان سابقه دار در ماجرای سرقت‌های مذکور وجود دارد.

شبکه گوشی‌قاپی «بهمن کور» متلاشی شد

بنا بر این گزارش، بررسی اطلاعات مخبران، دامنه تحقیقات نیروهای تجسس را به سوی جوان سابقه داری به نام بهمن معروف به «بهمن کور» کشاند که با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا قرمز رنگ دست به گوشی قاپی می‌زد.

با شناسایی هویت و محل اختفای این متهم، گروهی از افسران تجسس با کسب مجوزهای قضایی از قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد بولوار بهمن در منطقه خواجه ربیع مشهد شدند و او را در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند این جوان که خود سرکرده شبکه معروف به «کور» بود در همان بازجویی‌های اولیه به گوشی قاپی‌های متعدد از شهروندان اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل نیز به همراه یکی دیگر از اعضای شبکه به نام «و-الف» و به اتهام پنج فقره گوشی قاپی دستگیر شدم که هم اکنون از سوی شعبه ۴۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد شده ام.

 سرکرده این شبکه سرقت که مدعی بود به خاطر چپ بودن یکی از چشمانش به «بهمن کور» معروف شده است، دیگر اعضای شبکه را لو داد و گفت: برخی از همدستانم در قالب باندهای دو یا سه نفره اقدام به گوشی قاپی می‌کنند و گوشی‌ها را به فرد دیگری از اعضای شبکه می‌فروشیم. در پی اعترافات این گوشی قاپ حرفه ای، گروه عملیاتی نیروهای تجسس کلانتری به سرپرستی ستوان قرایی (رئیس تجسس کلانتری سپاد) عملیات دستگیری دیگر اعضای این شبکه گسترده را در دستور کار قرار دادند و با هماهنگی و راهنمایی‌های قاضی حسینی، موفق شدند دو عضو اصلی این شبکه را که به «وحید سیاه» و صمد معروف هستند دستگیر کنند. گزارش ها حاکی است به دنبال اقاریر دو متهم دیگر، مشخص شد که تعدادی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار عضو شبکه معروف به «کور» هستند و در مناطق صدمتری، بولوار کشاورز، بهمن، میدان بار سپاد، و ... اقدام به گوشی قاپی می‌کنند.

«وحید سیاه» یکی از متهمان در اعترافات خود گفت: از حدود شش ماه قبل سرقت‌ها را با استفاده از موتورسیکلت قرمزرنگ آغاز کردیم و هر روز حداقل دو گوشی از شهروندان می‌ربودیم این درحالی است که طبق گزارش ارسالی پلیس به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بیش از ۳۰۰ پرونده گوشی قاپی طی شش ماه گذشته فقط در کلانتری سپاد مشهد تشکیل شده است که تحقیقات از اعضای این شبکه درباره پرونده‌های گوشی قاپی روی میز پلیس، زیر ذره‌بین تجسس قرار دارد.

براساس این گزارش، یکی از متهمان دستگیر شده که سابقه شرارت و شرکت در نزاع منجر به قطع عضو را نیز در پرونده سیاه خود دارد علاوه بر سرقت گوشی به مالخری نیز اعتراف کرده است.

این متهمان درحالی با شاکیان زیادی در همان ساعات اولیه دستگیری روبه‌رو شده اند که بررسی‌های مقدماتی پلیسی با توجه به سرقت‌های مشابه در شمال شهر مشهد، از گستردگی جرایم آنان حکایت دارد.

شایان ذکر است روز گذشته با دستور مقام قضایی، این متهمان برای دستگیری اعضای دیگر شبکه سرقت در اختیار نیروهای تجسس قرار گرفتند.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    43 0
    تکمیلی خبر: لازم به ذکر است که ایشان و اعضای محترم باند همکنون هم با قید وثیقه آزاد بوده و مشغول انجام عملیات مقدس گوشی قاپی هستند. البته تقصیر نیروی انتظامی نیست، تقصیر قوه قضاییه است که فوق العاده شل با این دزدان محترم برخورد می نماید!
    • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      3 0
      خداوند علاج پیشگیری از دزدی را قطع انگشتان دزد و برای مرتبه های بعد مجازات های شدیدتر بر همین منوال قرار داده است، اما ما انسان ها همان گونه که فرامین الهی در مورد مسائل دیگر مثل حجاب یا آزادی ها را ناقص می دانیم و گمان می کنیم که بیشتر از خدا مخلوقاتش را می شناسیم، در این مورد هم سهل انگاری می کنیم و نتیجتاً می شود اوضاع ناامن جامعه در زیر سایه رأفت غیر الهی و بی جا !!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 0
    گوشی دزد ی باید مجازات ویژه ای داشته باشد چون به حریم خصوصی مالباخته تجاوز شده اما متاسفانه انگار امر عادی به حساب میاد که اینقدر زیاده
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 0
    وثیقه می زارن میرن دزدی! آفرین به بازپرس پرونده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس