از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور ایران/ صادرات تراکتور 660 میلیارد تومان

مدیرعامل هلدینگ تراکتورسازی تبریز گفت:‌ کشورهای اروپایی گفتند پول به حساب ما واریز کنید، تعهد نمی‌دهیم تا چند سال دیگر قطعه به شما بدهیم، به خاطر تحریم شاید امکان بازگشت پول نباشد، مهندسان ما کاری کردند همان کشورها التماس می‌کنند، به ما قطعه بفروشید.

به گزارش مشرق، شاه کلید مدیریت اقتصاد کشور در شرایط تحریم فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» و «مدیریت جهادی» است که برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها توانسته‌اند به آن عمل کنند.

کارخانه تراکتور سازی تبریز در شرایط تحریم که مسیر غذا و دارو را هم سد کرده‌اند، توانسته به ۴۰ کشور جهان  تراکتور و قطعات بفروشد و سالانه ۶۶۰ میلیارد دلار ارزآوری داشته ۱۰۰ درصد قطعات تراکتور را در داخل تولید کند.

در این زمینه مصاحبه‌ای با ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل هلدینگ تراکتورسازی تبریز انجام دادیم و با اقداماتی که در این کارخانه انجام شده بیشتر آشنا می‌شوید.

مدیرعامل هلدینگ تراکتورسازی تبریز می‌گوید:‌ کشورهای اروپایی گفتند، پول  به حساب ما واریز کنید، تعهد نمی‌دهیم تا چند سال دیگر قطعه به شما بدهیم، به خاطر تحریم  شاید امکان بازگشت پول هم نباشد،  پس از این مهندسان ما دست به کار شدند تا جایی که بعدا همان کشورها التماس کردند، به ما قطعه بفروشید.

 لطفا برای آشنایی مخاطبان درباره هلدینگ تراکتورسازی تبریز و فعالیت‌هایی که می‌شود، توضیح دهید؟

ابراهیمی: تراکتورسازی شامل کارخانه‌های  موتورسازی، ریخته‌گری و حتی خودروسازی است در شهرهای ارومیه و کردستان دو کارخانه مونتاژ و در کشورهای آفریقایی نمایندگی داریم، به برخی کشورها به صورت «سی کی دی» می‌فرستیم و آنها تراکتور می‌سازند. علاوه بر اینها، ۲ کارخانه تراکتور در آمریکای لاتین و ونزوئلا داریم که مدیریت آنها با ما است و یک کارخانه هم در تاجیکستان داریم.

تراکتور نقش مهمی در  تولید کشاورزی داشته و کاتالیزور بخش صنعت نیز است، با بیش از ۸۰۰ قطعه‌ساز همکاری داریم و اگر به هر دلیلی تولید افت داشته باشد، به صنعت  و اشتغال این بخش آسیب وارد می‌کند. رابطه مستقیمی بین اشتغال صنعت و فعالیت هلدینگ تراکتورسازی به ویژه در استان‌ها وجود دارد. بیش از ۱۸۰ نمایندگی فروش و بیش از ۲۰۰ نمایندگی خدماتی در ایران وجود دارد. مجموعه اینها خانواده‌ای است که بیش از ۲۰۰ هزار شغل غیرمستقیم و ۶ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.

تراکتورسازی تلاش می‌کند تنوع و کیفیت، تولیدات خود را بیشتر کند و نیاز کشور را تأمین کند. 

تا چه اندازه نیاز کشور را تأمین می‌کنید؟

ابراهیمی: نیاز کشور ایران به تراکتور در شرایط خشکسالی ۱۱ هزار،  شرایط عادی ۱۶ هزار و شرایط مطلوب تا ۲۰ هزار دستگاه است و مازاد  آن را صادر می‌کنیم. 

از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور

یعنی الان کشور نیاز به واردات تراکتور ندارد؟

ابراهیمی: تراکتور با قدرت از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار را تولید می‌کنیم که تمام نیازهای کشاورزی کشور را تامین می‌کند، شاید در مزارع بزرگ تراکتورهایی با بیش از ۱۵۰ اسب بخار هم لازم باشد که تعداد آنها از  ۱۰ تا ۲۰ دستگاه فراتر نمی‌رود، بنابراین اقتصادی نیست، ما خط تولید به خاطر آن راه‌اندازی کنیم، مگر اینکه در آینده بازارهای صادراتی را تقویت کنیم و دستگاه‌های بزرگ با اهداف صادراتی راه‌اندازی کنیم. 

منظور شما این است که به تراکتورهای بسیار سنگین  در بخش کشاورزی نیاز است، اما تولید نمی‌کنیم؟

ابراهیمی: بله تراکتورهایی تا ۱۵۰ اسب بخار به خوبی نیاز کشاورزی کشور را پاسخ می‌دهد و نیاز به تراکتورهای بزرگ به صورت جدی وجود ندارد. 

سالانه چقدر تراکتور تولید می‌شود و چه میزان از تراکتور سنگینی که اشاره کردید، وارد می‌کنید؟

ابراهیمی: کل واردات تراکتور سنگین امسال یعنی بیش از ۱۵۰ اسب بخار شاید به ۳۰ دستگاه هم نرسد، اما  صادرات امسال از ۱۵۰۰ دستگاه عبور کرد. صادرات قبل از تحریم‌ها عمدتا کشورهای اروپایی نظیر هلند بود و آنها از کیفیت و قیمت بسیار راضی بودند.

تراکتورهای ارزان در دنیا طالب زیادی دارد، اگرچه به دنبال بهره‌وری هستند، اما از نظر اقتصادی هم می‌خواهند به صرفه باشد، در هلند تراکتور ما را که نصف قیمت بازار آنها بود، ترجیح می‌دادند. در کشورهای جهان سوم تراکتور گران اصلا توجیه اقتصادی ندارد و به خاطر اینکه هزینه تولید را کاهش دهند از تراکتورهای ارزان‌تر استفاده می‌کنند. 

چرا قیمت تراکتورهای ایران ارزان‌تر است؟

ابراهیمی: همه قطعات تراکتور را خودمان تولید می‌کنیم، در همه نقاط کشور در روستاهای دور افتاده هم قطعات وجود دارد و تهیه آنها راحت تر و کم هزینه است.

 ارز حاصل از صادرات تراکتور چقدر است؟

ابراهیمی: معادل ۶۶۰ میلیارد تومان میزان ارزآوری صادرات تراکتور بود. موتورسازان به یوگسلاوی و قطعه‌سازان به کشورهای دیگر صادر می‌کنند تراکتور ایران به ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 پس صادرات شما فقط تراکتور نیست

ابراهیمی: قطعات ریخته و موتور علاوه بر تراکتور به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

آیا همه قطعات تراکتورها تولید داخل است؟

ابراهیمی: تراکتور ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده، اما ۱۰ درصد برخی قطعات مانند تایر وارداتی است و این در تمام دنیا رایج است که برخی قطعات غیر مرتبط را برای کاهش هزینه از شرکت های دیگر تامین یا وارد می کنند به خاطر برخی قطعات نمی توان خط تولید مجزا راه‌اندازی کرد.

آیا تحریم بر تولیدات کارخانه تراکتورسازی تاثیر گذاشت؟

ابراهیمی: بله کاملا اثر گذاشت و تولیدات ما را بیشتر کرد. 

از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور

بازدید سردار نقدی از خط تولید تراکتور در تبریز 

چه کار کردید که بیشتر شد؟

ابراهیمی: زمانی که جواب سربالا از تأمین کنندگان اروپایی شنیدیم، مهندسان ایرانی تصمیم خود را گرفتند و عزم جزم کردند که  هر طور شده تولید را در داخل انجام بدهند.

کشورهای اروپایی گفتند، پول  به حساب ما واریز کنید تعهد نمی ‌دهیم تا چند سال دیگر قطعه به شما بدهیم، به خاطر تحریم  شاید امکان بازگشت پول هم نباشد،  پس از این مهندسان ما دست به کار شدند تا جایی که بعدا همان کشورها التماس کردند، به ما قطعه بفروشید.

پس از آن مهندسان ما خودشان قالب‌هایی را طراحی کردند و روی نرم افزارهایی که خودشان نوشته بودند کار کردند و مدل‌های بسیار موفقی را ارائه کردند. علاوه بر مدل‌های خارجی، روی تکنولوژی‌های پیشرفته کار کردند. مهندسان تحصیل‌کرده و دانشمند ما همه اینها را طراحی کردند، کار به جایی رسید، همین کشورهایی که زمانی حرفهای سربالا به ما گفته بودند، به التماس افتادند که به آنها قطعه بفروشیم.

اسم این کشورها را می‌گویید؟

ابراهیمی: کشورهایی نظیر ایتالیا و آلمان و ترکیه بودند.

 چه محصولی از شما وارد کردند؟

ابراهیمی: قطعات تراکتور حتی به هلند هم فرستادیم.

چرا می خواستند قطعات از کشور ما وارد کنند.

ابراهیمی: به دلیل کیفیت و قیمت مناسب. محصول تولیدی آنها قیمت بسیار بالاتری داشت. 

مشکل عمده در بخش‌های تولیدی کشور هزینه‌ بالا است اما شما می‌گویید هزینه‌های ما نسبت به آنها پایین‌تر بود، کار ویژه ای کردید؟

ابراهیمی: روی کاهش قیمت تمام شده کار کردیم، بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دادیم روشهای ارتقای بهره‌وری را مرتب در همه زمینه‌ها شناسایی می‌کنیم. کار به جایی رسید با کاهش قیمت تمام شده، مشتریان زیادی پیدا کردیم، به همین دلیل در عراق و افغانستان تراکتور ایران بسیار طالب دارد. ما تلاش کردیم که براساس ویژگی‌ها و نیازمندی کشورها تولید کنیم. ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور را برای ۴۰ کشور صادر کردیم.

از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور

سردار نقدی معاون سپاه در حال امتحان کردن تراکتور ایرانی

با شیوع کرونا خیلی از کشورها تأمین داخل را در اولویت قرار دادند، پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور داده برای صادرات محصولات کشاورزی عوارض و مالیات سنگین وضع کنند، اما  کارخانه تراکتورسازی تبریز محصول خود را انبار کرده و به بازار نمی‌داد، همان زمان قیمت‌ها در بازار ۴۰ درصد افزایش داشت و این با سیاست کشورهای پیشرفته همسو نیست 

ابراهیمی: قیمت فلزات به عنوان ماده اولیه تراکتور از سال ۹۷ تاکنون از کیلویی یک‌هزار تومان به ۱۰ هزار تومان رسیده، تنها امسال قیمت فولاد ۱۶۰ درصد افزایش داشت، بنابراین قیمت تراکتور متناسب با قیمت فلزات افزایش نیافت و قیمت تراکتور را از ابتدای امسال فقط ۴۰ درصد افزایش دادیم. باید بررسی شود که چرا قیمت فولاد و فلزات که کارخانه‌های آن مربوط به افراد خاصی هستند افزایش لجام گسیخته داشته، ما در حقیقت مصرف‌کننده محصول آنها هستیم. 

دلیل عدم عرضه تراکتور به بازار چه بود؟

ابراهیمی: فروردین سال ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونا کسی حاضر به حمل تراکتور به استان‌های دیگر نشد.  ۳ هزار دستگاه در انبارها ماند، حتی شماره‌گذاری هم تعطیل شد، در حالی که اینها فروخته شده بود و به دلیل این مشکلات ما مجبور بودیم در انبارها نگه‌داری کنیم. کارخانه فقط تولیدکننده تراکتور است و به دستور وزارت جهاد کشاورزی تراکتور در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

مجوز صادرات را چه کسی می‌دهد؟

ابراهیمی: تراکتورهایی که صادر می‌کنیم، خاص هستند و شاید با اقلیم کشور ما سازگار نباشد. مثلاً تراکتورهای ویژه افغانستان درست می‌کنیم و به آنها صادر می‌کنیم و یا به کشورهای دیگر هم همین طور. تراکتوری که به آفریقا می‌فرستیم اینجا مشتری ندارد و ویژه آن منطقه است البته ارز آوری خوبی برای کشور دارد. 

 ۴.۵ میلیون بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد که خیلی از اینها به دلیل گرانی نمی‌توانند تراکتور که نیاز اصلی شان است تهیه کنند، چه تسهیلاتی دارید؟

ابراهیمی: فروشنده تراکتور، وزارت جهاد و بانک کشاورزی است. بانک به کشاورزان در قبال وثیقه وام می‌دهد، اما متاسفانه این روشن است که خیلی از کشاورزان نمی‌توانند وثیقه را تأمین کنند و نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بانک کشاورزی همواره می‌گوید اسناد کشاورزی را به عنوان و ثیقه می‌پذیریم

ابراهیمی: فکر نکنم این طور باشد، بانک سند شهری می‌خواهد و اغلب تهیه آن برای کشاورزان بسیار سخت است.

 ایرادی به مکانیزاسیون کشاورزی می‌گیرند که دستگاه‌ها متناسب زمین‌های خُرد و کوچک کشاورزی کشور نیست، ‌ژاپن که زمین‌های کوچک‌تری دارد، دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی خود را ویژه کرده است.

ابراهیمی: اگر اعتبار داده شود، می‌توان دستگاه‌ها و ادوات ویژه زمین کوچک ساخت. پیشنهاد این است که در قالب تعاونی‌ها و ورود بخش خصوصی و البته با کمک و اعتبار دولت این کار انجام شود.

 امکانات در داخل دارید؟

ابراهیمی: بله، ما هر دستگاه و قطعه‌ای را بسته به سفارش می‌توانیم انجام دهیم، اما نیاز به اعتبار داریم. 

 زمانی کارخانه تراکتورسازی وارد رکود شده بود، ولی زود جمع و جور شد، چه کارهایی در این زمینه انجام دادید؟

ابراهیمی: پس از اینکه تراکتورسازی در سال ۸۸ خصوصی شد و سهام آن به بورس رفت، تلاش را بیشتر کردند. مواد اولیه ارزان گرفتیم، تکنولوژی خوب سوار کردیم. یک مرکز تحقیق و توسعه R&D با کمک مهندسان جوان درست کردیم. بعضا مهندسی معکوس کردیم. همه اینها قیمت تمام شده را پایین آورد. در مدیریت انسانی هم به جای انتصابات خاص، به افراد باصلاحیت روی آوردیم. ماشین‌های فرسوده را از دور خارج کردیم و دستگاه‌های جدید آوردیم.

 کارخانه تراکتور سازی تا سال ۸۸ زیان‌ده بود؟

ابراهیمی: برخی شرکت‌ها بله،‌ اما در کل چون زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع بود و اعتبار از آنها تأمین می‌شد و دولت یارانه پرداخت می‌کرد، بازدهی کمتر بود. 

 آیا پس از سال ۸۸ سودآور شدید؟

ابراهیمی: فقط توانستیم ضررها را جبران کنیم و عوامل ضرر را که در دل این مجموعه‌ها بود، بیرون کشیدیم. مثلا برخی قطعات را وارد کرده بودند و بلااستفاده بود، یعنی اصلاً نمی‌شد استفاده کرد، اما پس از مدتی که بهره‌وری را افزایش دادیم از تأمین کننده سطح C به  A رسیدیم.

 کدام کشور این قطعات غیرقابل استفاده را به شما داده بود؟

ابراهیمی: ترکیه خیلی از این دستگاه‌ها را به ما داده بود.

 اشکال از شما بود که نمی‌دانستید چه وارد کنید یا آنها اشتباهی به شما دادند؟

ابراهیمی: اینها قبل از دوره من اتفاق افتاده بود.

 زمانی بسیج به این حوزه ورود کرده و با شما همکاری کرده است و شکوفایی خوبی هم پس از آن شکل گرفته توضیح می‌دهید؟

ابراهیمی: بسیج برای ارائه خدمات به مردم وارد شد نه سودجویی، بنابر این سرمایه آورد.

از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور

 نوع همکاری بسیج با شما چگونه بود؟

ابراهیمی: صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان سرمایه داشت و قرار شد مضاربه‌ای با آنها کار کنیم صندوق  پول خود را در صنایع بورس سرمایه‌گذاری کرد و یک پویایی در صنعت ایجاد شد.

جایگاه تراکتورسازی را در رده‌بندی جهانی چطور می‌بینید؟

ابراهیمی: شاید از نظر تکنولوژی پایین تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی باشیم، اما از نظر خودکفایی جزو هفت کشور نخست هستیم که می‌توانیم همه قطعات را خودمان تولید می‌کنیم، در شرایط تحریم تولید و صادر می‌کنیم که به خاطر خودکفایی در تولید است، خوداتکایی در شرایط تحریم مهمترین مولفه برای اقتصاد کشور است.وقتی صنایع موشکی ما این قدر پیشرفته است، دسترسی به صنعت پیشرفته تراکتور کار بسیار راحتی است که با همت جهادی دانشمندان مان محقق شده و خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    72 3
    یاشاسین ایران، یاشاسین آذربایجان
  • US ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    9 1
    داداش؟ سالانه ۶۶۰ میلیارد دلار ارزآوری ؟ بابا دقت کنید
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      2 0
      تومن
    • من IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      3 0
      نوشته تومان دقت بفرمایید
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    11 9
    چرت و پرت های یک مددیر انتصابی. بابا بیخ گوشمون هستید واسه خودمون دروغ نگید
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      7 7
      نظر یک پانترک وطن فروش اتفاقا ماهم تو تبریز هستیم و تراکتورسازی هم بغل گوشمون
  • علی IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    6 0
    با سلام شاید منظور 660 میلیون دلار باشد نه 660 میلیارد دلار
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    6 2
    ....ویاشاسین مهندسین و طراحان و تکنیسینها و کارگران زحمتکشی که برای عظمت و سربلندی ایران اسلامی شبانه روز با دلسوزی و غیرت ایرانی، برای بدست آوردن بازارهای جهانی و ارزآوری صنعت و کشاورزی تلاش و کوشش عملی بی شایبه می نمایند، دست مریزاد....
  • رضا IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    7 3
    مهندس جان الکی شعر نگید اگه راست میگید به کشاورزای بدبخت تراکتور بدید که از چند سال پیش در صف خرید تراکتور هستند تراکتوری که قیمتش ۱۲۰ میلیون هست دارن از بازار میخرن ۲۸۰ میلیون
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 2
    احسنت...
  • علی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    4 2
    ذات ترکیه در تجارت هم رو شد
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    6 1
    " سالانه ۶۶۰ میلیارد دلار ارزآوری" یخورده بالا نگفته؟
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    یک مصاحبه ای هم با کشاورز ایرانی داشته باشید که تراکتور ظرف دوسال از ۷۰ ملبون به ۷۰۰ملیون رسبده
  • محمود خطیبی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 3
    یاشاسین تراختور
  • ramin IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 4
    خخخخخخخخخخخخ...باشه..تو راست میگی!
    • سعید IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      2 6
      چند سالی هم موشک های ایرانیو مسخره میکردید. دستتون دیگه برای مردم رو شده.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    به نظرم من منع واردات ،چرخه تولید را افزایش داده،مثلا منع واردات برنج سبب شده ،تا چرخه تولید تراکتور افزایش پیدا کنه و همچنین تمام وسایل ایرانی درصورتی که تحریم ها برداشته شود واردات محصولاتی که سبب عدم اشتغال شود رو منع کنیم.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    جای تعجب است که قیمت اهن و فولاد کشور را زمین گیر کرده است. زیر ساخت زا حراج کرده اند و بدست افراد خاصی داده اند. سنگ آهن از کوه های کشور کک ذغال از داخل کشور کارگران از داخل کشور خروجی و قیمت برای صاحبان صنایع قیمت جهانی و دلاری و حتی گرانتر از جهانی. چه کسی باید این معضل را حل کند.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام وخسته گروه صنعتی تراکتورسازی.ولی برای کشاورزان وحتی دامداران هم(دارایزمین کشاورزی 2هکتار درمناطق محروم ودوردست و..)شرایط فروش تراکتوردرنظر بگیرند. باتشکر
  • و IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    متاسفانه به کشورهای جهان ارزان میدید به هموطنان خود بسیار بسیار گران میفروشید/مثل پراید
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    فکر کردم این مال 30 سال پیشه اخه یوگسلاوی که نابود شده
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 1
    بابا پاسپورت این مسئولان خودرو رو بگیرید واردات رو هم ببنید تا بلکه یه فکری بکنند و کیفیت ماشین ایرانی را بالا ببرند راه حل فقط این هست اگر میخواهید پراید بنز شود!!!
  • مومنی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    در مصاحبه ۶۶۰ میلیارد تومان گفته شده ولی نگارنده اشتباهی ۶۶۰ میلیارد دلار نوشته است.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    زنده باد ازربایجان باید تلاش کرد مرد عمل در تولید مرد میدان مبارزه ان کسانی که حاضر نشدن حتی دارو ی قطعه بما ایرانی بفروشن دست توانمند شما عزیزان مفشاریم خدا یارو یاور شما یاعلی
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    یاساشین بنیانگراراین کارخانه وبسیاری از کارخانه هایی مانند این چه آنهایی که هنوز کار می کنند وچه آنهایی که سوئ مدیریتها واختلاس ها و... باعث ورشکستگیشان شد از جمله کارخانه ارج که زمانی به جنرال موتور ایران معروف بود
  • سهند IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    سلام، جناب مهندس ابوالفتح ابراهیمی. زمانی که آقای مهندس عرب باغی تشریف آوردند، تولید سه هزار دستگاه را در سال دوم بهدوازده هزار دستگاه ارتقاء دادند، و در سالهای بعد تا بیست و پنج هزار دستگاه تولید داشت، و ضمنا تمامی کارخانه های که در خارج از کشور شمردید، از مدیریت جناب مهندس عرب باغی بود، و شما بعد به شرکت خدمات صنعتی تشریف آوردید، و بعداً که کارخانه به بورس رفت، بعد از مهندس زمانلو تشریف آوردید،به کارخانه ساخت تراکتور، با تشکر از شما
  • اکبر IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    اینهمه پول دارید چرا همانند تیمهای صنعتی دیگر تراختور را نگه نداشتین!؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    عالی بود آفرین با آرزوی موفقیتهای بیشتر برای صنعتگران و نخبگان علمی کشور فقط اگر فروش محصولات ایرانی به خارجی ها ارزان باشد ولی به هموطنان گران واقعا نگران کننده است
  • M IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    آقای ابراهیمی همینکه میگویید بامهندسان جوان داخلی به چه پیشرفتی رسیدید البته نه در سطح جهانی در حد خودمان ولی آیا به کارشناسانی که واقعا از دل و جون کارکردن آیا ارزش قائل شدید من یکی از کارشناسانی که در متن تراکتور سنگین /399/باغی950 نقش به سزایی داشتم و 18سال از جوانیم را در هلدینگ تراکتور سازی سپری کردم رزومم هم مشخصه ولی با بدبختی با حقوق بمیر ونمیر و،،،، فقط کاش چندسال پیش که فرصت مهاجرت داشتیم می‌رفتیم
  • fred IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    خیلی عالیه و خوبه و بهتره همه یاد بگیرند و بدانند که تکنولوژی و کالای ایرانی از کیفیت و قیمت خیلی بهتری برخورداره و بهتره مدیر عامل عزیز کم کم برنامه جابجایی موتور بنزینی یا گازوئیلی رابا موتور های قوی برقی رو انجام بده تا کمتر کربن دی‌اکسید وارو جو کره زمین بشه
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    دمشون گرم ،اینها خار چشم لیبرال ها هستند یاشاسین تراختور
  • امیر تهرانی TR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 1
    آقای مدیر شما فرق بین میلیون و میلیارد را نمی دانی بعد مدیر تراکتور سازی تبریز شده ای؟
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    یه اموزشی هم به ایران خودرو و سایپا بدید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    من به عنوان یک کشاورز از تراکتور ایرانی راضی هستم کارایئ خوبی داری
  • مرتضی US ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    ههه یعنی میخواین بگی فرکسون به فیات. جان لور.کیس.و....میرسه دروغ نگین سالهاست دارم کشاورزی میکنیم انواع تراکتورا داشتیم.تراکتورای ایرانی کیفیت ندارن ٤ سیلندرا که هیچی باز ٦ سیلندرا جفت بهتره همونام تازه زود اب روغن قاطی میکنه زوزه میکشه و.....
  • حسن IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    مشکل ما ابن است که قدر جوانان با هوش کشوررا نمی دانیم تا تحریم اتفاق افتاد به خود امدیم جوان ایرانی بیکار بود سنگ پا وارد می کریم ران خوران و ویزه خوران دنبال چین بودند چرا نخبگان فراری اند مخ طلایی را بکار بگیرید نه مخ چدنی را اب طلا بزنیم ودردانشگاه شریف وغیرو میز ارزشمند را اشغال کند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    4 0
    ایران تکنولوژی ساخت سوزن رو نداره و سوزن از چین وارد میشه و این تراکتورها هم فرمولش از غرب وارد شده و اینا فقط مونتاژ میکنن اونم با ۱۰۰۰ تا عیب و ایراد
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    جناب آقای مهندس ابراهیمی برای جنابعالی و کارکنان محترم شرکت از کنار مضجع شریف امام مهربانیها آرزوی توفیق دارم.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    خدا رحمت کنه بنیان گذار کارخانه تراکتور سازی
  • GB ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 1
    ازبس این تبریزیاسنگ ترکیه رابه سینه میزنند اونها هم قطعات بنجل بهشون انداختند.
  • مدافع IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    آقای ابراهیمی گفته تراکتور ما در خارج ارزان تر است می خرند گفته چون بشتر قطعات داخلی ساخته می شود ارزان از کار در می آید چرا برای مردم خودمان اینقدر گران تمام می شود دلیلش بی ارزش بودن پول ما نسبت به کشورهای دیگر است کم کم آنقدر پول ما بی ارزش می شود که برای آنها تراکتور میشود ماشین پلاستیکی
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    چرا الان تراکتور اینقدر گرونه اگه کامل تولید داخله
  • احسان IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 1
    ایران اگر دل تورا شکستند،تو را به بند کینه بستند،چه عاشقانه بی نشانی،که پای درد تو نشستند.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس