کد خبر 1187548
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
هشدار "ظریف" به اروپا و آمریکا درباره رفتار غلط در شورای حکام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون گفت که آمریکا تا تعهداتش را انجام ندهد، حق ندارد به «برجام» برگردد.

به گزارش مشرق؛ ابوالفضل عمویی با اشاره به نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه، گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت پیگیری اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، امروز با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد. 

وی بیان کرد: در این جلسه وزیر امور خارجه در تشریح روند اجرای قانون اقدام راهبردی توسط دولت تاکید کرد که مواد مختلف قانون، بر اساس زمانبندی آن در حال اجراست. 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای ماده ۶ قانون گفت که نمایندگی جمهوری اسلامی در وین، روز ۲۷ مهر ماه نامه توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد و پس از آن مدیرکل برای بررسی نحوه ادامه همکاری ایران و آژانس پس از اجرای قانون و در چارچوب پادمان، با پیشنهادهایی به تهران سفر کرد و از قبل به وی تاکید شده بود که اجرای قانون متوقف نخواهد شد. 

عمویی تصریح کرد: ظریف در این جلسه گفت که گروسی در سفر به تهران و در مذاکرات فنی با سازمان انرژی اتمی، در راستای بازگشت پذیری اقدام ایران، پیشنهاد داد که اطلاعات دوربین های پروتکل الحاقی در داخل ایران حفظ شود و اگر ظرف ۳ ماه طرف غربی تحریم ها را لغو کرد، با نظر ایران بتواند برای تداوم داده ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: ظریف گفت که براساس تفاهم مدیرکل آژانس و سازمان انرژی اتمی، اگر در این مدت به توافقی نرسیم، این اطلاعات از بین خواهد رفت و وزیر امور خارجه در ادامه هم گزارشی از آخرین تحولات شورای حکام آژانس هم ارائه کرد و اظهار داشت که چنان چه در جلسه شورای حکام قطعنامه تخریبی علیه ایران صادر شود، ایران واکنش جدی نشان خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظریف درباره پیشنهاد حضور ایالات متحده در نشست اعضای برجام گفت که آمریکا تا تعهداتش را انجام ندهد، حق ندارد به برجام برگردد.

عمویی تصریح کرد: در این نشست، نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با طرح دیدگاه ها و سوالات خود در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، بر اجرای دقیق این قانون تاکید کردند و درباره تشکیل جلسات کارشناسی بین دولت و مجلس برای مواجهه هماهنگ با زیاده خواهی های آمریکا و اروپا گفتگو شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس